סוף לבלגן: נקבעה פוליסה אחידה לביטוחי הבריאות הפרטיים

הפיקוח על שוק הביטוחים מהדק אחיזתו ומחיל שינויים ורפורמות אחידות: תיקבע נוסחה אחידה לפוליסת ביטוחי הבריאות ולתמחוריהן • פוליסות הפוגעות במבוטחיהן- יבוטלו או ישונו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד האוצר והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, פרסמו היום את הצעד הראשון בתכנית להוזלת עלויות ביטוחי הבריאות הפרטיים המסחריים והבטחת כיסוי הולם למבוטח – טיוטת תקנות שמגדירות לחברות הביטוח כיסוי אחיד לניתוחים.

גיבוש טיוטת התקנות, שנעשה בתיאום עם משרד הבריאות, עולה בקנה אחד עם המלצות ועדת גרמן, שהמליצה בין היתר לקבוע כיסוי אחיד בביטוח ניתוחים בין חברות הביטוח לקופות החולים.

ביטוח למימון ניתוחים פרטיים הוא המרכיב העיקרי בעלות ביטוח הבריאות הפרטי. קביעת כיסוי אחיד לניתוחים תקל על השוואת מחירי הפוליסות, תגדיל את יכולת המיקוח של הצרכן, ותעודד תחרות מצד חברות הביטוח על מחיר הפוליסה ועל השירות למבוטח. לאחר כניסה לתוקף של הפוליסה האחידה, בכוונת אגף שוק ההון לפרסם מחשבון השוואה בין מחירי הפוליסות. המחשבון יגביר את השקיפות וצפוי להוביל להוזלה נוספת בדמי הביטוח.

קרא עוד:

[postim]

בשלב הבא, לשם התמודדות גם עם כפל הביטוח הקיים בין חברות הביטוח לקופות החולים בכל הנוגע לכיסוי לניתוחים, אגף שוק ההון יבחן יחד עם משרד הבריאות את האפשרויות ליצירת מנגנון לאיזון סיכונים בין הגופים.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "פרסום טיוטת התקנות עולה בקנה אחד עם החזון של אגף שוק ההון שעיקריו הם הבטחת מוצרים הוגנים, איכותיים, שקופים וברי השוואה למבוטחים. הסדרת תחום ביטוחי הבריאות הכרחית על מנת לשפר את השירות הניתן למבוטחים, להתמודד עם כפל הביטוחים ובעיקר על מנת להעניק למבוטחים כח מיקוח אל מול חברות הביטוח".

חקיקה: המפקח על הביטוח באוצר יוכל לבטל פוליסות שפוגעות במבוטחים

מגבירים את ההגנה על המבוטחים: ועדת הכספים אישרה היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק המעניקה למפקח על הביטוח באגף הביטוח ושוק ההון באוצר, את הסמכות לשנות ואף לבטל פוליסות ביטוח שיש בהן כדי לפגוע במבוטחים. הצעת החוק החדשה מחייבת חברות ביטוח להודיע למפקח על הביטוח על כל שינוי שבכוונתן לבצע בפוליסות קיימות וכן על תכניות חדשות לפחות 30 יום בטרם המועד המבוקש להחלת התכניות החדשות או השינויים.

המפקח רשאי להורות על ביטול השינויים ואף תכנית ביטוח באופן מיידי. הצעת החוק חלה כמעט על כל סוגי הפוליסות: ביטוחי חיים, ביטוחי מהלים, למעט קופות גמל, ביטוחי רכב מקיף וחובה ועל הרחבות ביטוחיות, ביטוחי דירה ורכוש.

ח"כ יצחק כהן, יו"ר ועדת המשנה לביטוח, שהכינה את הצעת החוק לאישור במליאת ועדת הכספים, אמר ש"מדובר בפרומה חשובה שתבטיח הגנה טובה יותר על ציבור המבוטחים ותאפשר לרגולטור לשנות תנאי פוליסות או אף לבטל פוליסות במקרים שבהן יוכח שיש פגיעה במבוטחים, כאשר במקרים קיצוניים, יוכל המפקח על הביטוח לבטל פוליסות באופן רטרואקטיבי. הצעת החוק מטילה אחריות רבה יותר על חברות הביטוח ומצד שני, מפחיתה את הרגולציה, על-מנת לייעל את השוק ולהקל על התנהלותו כחלק מהמגמה הכלל עולמית להפחית את הנטל הרגולטורי". כהן ציין, כי החליט "להחריג את קופות הגמל והפנסייה, שמחייבות דיונים נפרדים עקב המורכבות הרבה שלהן".

חדר ניתוחים 2"הרפורמה תבטיח הגנה טובה יותר לציבור המבוטחים"

המפקחת על הביטוח ושוק ההון באוצר, דורית סלינגר: "הצעת החוק באה לעשות סדר ולאפשר פיקוח יעיל יותר שלנו על השוק. זאת באמצעים שונים ובין השאר מסמך דינמי איך לכתוב פוליסת ביטוח ומה לא לכתוב. ביטוחי חיים, פנסיה, רכב חובה ומקיף, רכוש, דירה וכד'. בתחומים אלה נדרש אישור פוזיטיבי של המפקח. אישור תכניות ופוליסות ביטוח דורש פרוצדורות והמטרה לייעל את המערכת, על-מנת להקל מהנטל הרגולטורי. אנחנו ממשיכים לסקור את הפוליסות עצמן אך מתוך מבט רוחב. זה עולה בקנה אחד עם הפיקוח המקובל בעולם. אין כאן התנערות מאחריות. המערכת הממוחשבת שלנו נבנתה לקליטת הבקשות. גם היום האחריות היא על מי שכותב את הפוליסה. המהלך עומד בתנאי השוק ועם כוונת הממשלה להקל בנטל הרגולטורי. החוק המתוקן ייצור שוק יעיל יותר וגם החברות מודות בכך וכאמור, זה עומד בכללים הבינלאומיים של הורדת נטל רגולטורי".

חברת ועדת המשנה לביטוח, ח"כ בירן, בירכה את סגן שר האוצר לשעבר יצחק כהן על העמקתו בעניין. בעיקר על חובת המפקח לדווח בכל אחת משלוש השנים הבאות על אופן יישום הרפורמה והתנהלות השוק לאורה. שידווח עד כמה הרפורמה אכן מוצלחת". יחד עם זאת, סייגה בירן את דבריה לגבי תוכנה העיקרי של הרפורמה, כי "הרפורמה מיסודה לא טובה, בזה שמעבירה את האחריות למבטחים, לאזרחים. טענת האוצר היא שימשיכו לפקח למרות שלא חייבים. מלכתחילה היה ראוי שאגף הפיקוח על הביטוח באוצר יבדוק באופן סיסטמתי כל פוליסה ופוליסה, לא יסתפק בבדיקת תכניות ביטוחיות חדשות או שינויים ובוודאי שלא יאפשר מצב שתכניות חדשות לא ייבדקו על-ידו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture