70 מיליון שקלים נגבו מחייבים במבצע ענק של מע"מ הנערך בכל הארץ

במבצע בוקרו אלפי עסקים שלא הגישו דוחות למע"מ, עוקלו כ-90 רכבים ואף נעצרו שני עוסקים ש"ירדו למחתרת" ולא הגישו דוחות במשך שנים רבות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מזג אוויר סוער והמצב הביטחוני המתוח לא הרתיעו את מאות מבקרי וחוקרי משרדי מע"מ אשר יצאו השבוע למבצע שטח ארצי, המהווה עליית מדרגה משמעותית בפעילות השטח של רשות המסים ובמסגרתו ביצעו עובדי הרשות פעולות אכיפה וגבייה אצל למעלה מ-1,300 עסקים בכל רחבי הארץ.

עד כה נגבו במסגרת המבצע כ-70 מיליון שקלים ונתפסו כ-90 רכבים ומשאיות על ידי היחידה להוצאה לפועל ולאכיפת הגבייה של רשות המסים בפעילות חסרת תקדים בהיקפה, שהצריכה עבודת הכנה מורכבת במשך חודשים בין היתר בשל העובדה שעברייני מס רבים נוטים לרשום את רכביהם על שם קרובי משפחה וחברים. הפעילות כללה גם פינויים של סחורה וציוד מתשעה עסקים שלא שילמו חובות ולא הגישו דיווחים למע"מ במשך למעלה משנה, והתעלמו מפניות חוזרות ממשרדי מע"מ. עסקים אלו רוקנו לגמרי מכל תכולתם, שהועמסה על משאית על מנת למכור אותה ולכסות את חובות המס של החייבים.

בחלק מהמקרים בעלי העסקים, שכאמור במשך תקופה ארוכה נמנעו למרות פניות מהסדרת חובם, הגיעו עם עיקול הציוד והסחורה בו ביום על מנת להסדיר את חובותיהם ולהגיש את הדוחות בהם הם חייבים. כך, היה בסניף כפר-סבא של חברה לממכר ציוד מחנאות אשר הפסיק את פעילותו בשנת 2013 עם חוב של למעלה מחצי מיליון ₪, רק כדי לפתוח את החברה תחת שם אחר שמאז ועד היום אף היא לא דיווחה למע"מ על העסקאות שבצעה, ועל פי אומדן נוצר לה חוב של לפחות 200,000 ₪ בנוסף על החוב הקודם. במקרה אחר, בעלת מכון כושר בהרצליה פיתוח, לא הגישה דיווחים שוטפים במשך כשנה על פעילות המכון למרות שהגיעה בעבר לחקירה ואף הודתה באי דיווח. מקרה דומה התרחש במסעדת דגים מוכרת בעכו, שחובה עמד על כ-600,000 ₪.

עיקול מכון כושרציוד הכושר מעוקל

מי שהיו זקוקים למעט יותר שכנוע היו, בין היתר, עו"ד המתגורר בוילה בשכונת מלחה בירושלים, שכל תכולת ביתו עוקלה עד לאחרון בקבוקי האלכוהול היוקרתיים שהיו ברשותו, ובעל חנות לתכשיטי יוקרה במרכז ירושלים; במהלך פעולת העיקול, ביקש בעל חנות התכשיטים כי רכב ה-BMW שלו יימכר במקום מלאי התכשיטים וכך אכן נעשה. בעלת גן ילדים בפתח תקווה, לא דיווחה במשך כשנה וחצי על פעילות שהמס הנגזר ממנה עומד על כ-150,000 ₪ ומאחר וגם במהלך מבצע לא הסדירה את חובה, כל תשלומי ההורים הוסבו לטובת רשות המסים.

עיקול תכשיטיםנשארו לפליטה תחת רכב ה-BMW שיימכר

יודגש כי הטיפול בחלק גדול מן התיקים ימשך גם במישור הפלילי וכל התיקים, יועבר גם לבחינה במשרדי מס הכנסה. כך, תוך כדי המבצע כבר בוצעו מעצרים של עוסקים מאשדוד ומרמלה, שבמשך שנים רבות לא הגישו דיווחים למע"מ ולמעשה "ירדו למחתרת" כך שלא ניתן היה לאתרם. בעקבות פעילות מודיעינית חקירתית מאומצת, הם אותרו והובאו לחקירה לאחר שנעצרו.

נהיד מכבי, סמנכ"לית בכירה מע"מ ברשות המסים שניהלה את המבצע הארצי , אמרה כי "פעולות האכיפה והגבייה הוכיחו את יעילות העיקולים והביקורים אצל עוסקים על מנת לוודא שקופת המדינה אינה נגזלת. ההכנות הדקדקניות שביצעו העובדים לקראת המבצע הראו את התוצאות בשטח בסכום הגבוה שהצלחנו לגבות. אני מודה לכל עובדי הרשות שהשתתפו בפעילות ועל אף מזג האוויר הקשה וההיקף הגדול של העסקים שבוקרו, ביצעו את עבודתם במסירות וביעילות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture