תכנית מחיר מטרה אושרה סופית במועצת מקרקעי ישראל

מועצת מקרקעי ישראל התכנסה אמש (ב') לאישור תכנית מחיר מטרה ועדכונה לקראת יציאתה לדרך • המכרז הראשון יצא לדרך בראש העין במהלך החודש, בו ישווקו 3,000 יח"ד בהנחה של 20% על מחיר השוק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשורה חשובה לזוגות הצעירים ולרוכשי הדירות. תכנית מחיר מטרה יוצאת לדרך באופן מיידי ובעקבות עמדת שר הבינוי והצוות המקצועי של משרד, מספרן של הדירות שישווקו בשיטה זו יוגדל באופן משמעותי. לאור ההסכמות עם משרד האוצר, התכנסה אמש (שני) מועצת מקרקעי ישראל ואישרה את יציאתם המיידית לדרך של מכרזי מחיר מטרה בהיקפם המורחב.

שר הבינוי אורי אריאל אמר בעקבות הסיכומים: "פקידי האוצר הבינו כי אי אפשר לעצור תכנית ממשלתית טובה ובשלה הנתמכת על ידי כלכלנים בכירים, נגידת בנק ישראל, המועצה הלאומית לכלכלה ושוק הנדל"ן עצמו. ההבנות שהושגו היום מבטאות את קיום ההבטחה להוריד מחירים על ידי פעולות דרמטיות שלא היו כדוגמתן בעבר. עם המציאות החדשה של נפילתו של חוק מע"מ אפס היינו נחושים להמשיך בתכניות ועשינו את ההתאמות הנדרשות למצב החדש, כך שיינתן פתרון משמעותי לרוכשי דירתם הראשונה, לצד משפרי הדיור".

בעקבות עמדתו הנחרצת של שר הבינוי אורי אריאל כי שיטת מכרזי מחיר מטרה המבטיחה מחיר מוזל הקבוע מראש, בו מתחייבים הקבלנים הזוכים במכרז למכור את הדירות (שייבנו בסטנדרט גבוה המקובל כיום בשוק) – סוכם כי המכרזים יצאו לדרך באופן מיידי. בנוסף, הושגה הסכמה כי מספר יחידות הדיור שישווקו בשיטה זו אף יעלה על המספר הגבוה עליו החליטה בעבר מועצת מקרקעי ישראל. בעוד עד כה דובר על שיווק באתרים בהם ערך הקרקע ליחידת דיור עומד על 80 אלף שקל ומעלה, לפי ההחלטה החדשה שיווקים אלה יתאפשרו גם במקומות בהם ערך הקרקע לדירה עולה על 60 אלף שקל בלבד, מה שיגדיל את היצע הדירות המוזלות בישובים נוספים ברחבי הארץ ובהם ישובים בפריפריה.

קרא עוד:

[postim]

ממשרד הבינוי נמסר כי לאור השינוי הנובע מירידתו מסדר היום של חוק מע"מ בשיעור אפס, הגיע כאמור המשרד לסיכום עם האוצר שמספר יחידות הדיור שישווקו בתכנית מחיר מטרה יורחב משמעותית, ולצד זאת יבוצעו התאמות נדרשות ותינתן עדיפות יחסית לחסרי דירה על פני משפרי דיור. במשרד הדגישו כי מאחר ותבוצע הגרלה הרי שכל ציבור הזכאים להשתתף בהתאם לכללי התכנית המקוריים (חסרי דירה ומשפרי דיור בעלי דירה יחידה המתחייבים למכור אותה תוך 12 חודש מיום קבלת טופס 4 לדירת "מחיר מטרה") כלל ציבור הזכאים יוכל להשתתף במכרז, חסרי דירה ומשפרי דיור כאחד, שיוכלו ליהנות כולם מההנחה במחירי הדירות ומהיקף גדול יותר של דירות עליהן תחול הנחה של 20% ומעלה.

כדי לא לעכב מכרזים שכבר נמצאים באוויר התכנית תחול רק על מכרזים שיצאו מיום קבלת החלטת מועצת מקרקעי ישראל והלאה ולא על מכרזים קיימים, כך שמכרזים שייצאו בעתיד הקרוב כמו כ-3,000 יחידות דיור בראש העין וכ-1,500 דירות במודיעין ישווקו במסגרת מכרז מחיר מטרה בהנחה משמעותית, כמו גם יחידות דיור נוספות שייפתחו לאור הסיכום על עלות קרקע מופחתת של 60 אלף שקל ליחידת דיור. בכוונת משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל לשווק קרקעות לאלפי יחידות דיור עוד בשנת 2014.

שר הבינוי ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל אורי אריאל, אמר: בשעה טובה, אפשר להגיד שהגענו למטרה. תכנית הדיור המרכזית עליה עבדנו קשה ואשר מוסכמת על כלל הגורמים הכלכליים המשמעותיים בשוק יוצאת לדרך. תכנית מחיר מטרה היא תכנית שמאפשרת להביא להורדת מחירים בשוק ולהשפיע על השוק. אני מקווה ומאמין שבעזרתה בשנה הבאה המחירים יתחילו לרדת.

שלמה בן אליהו מנכ"ל משרד הבינוי: התכנסנו היום לאשר את התכנית שהוכנה בעמל ובמחשבה רבה. אנחנו מתקנים את ההחלטה הקודמת על מחיר מטרה שהתקבלה במועצה כך שתתאים למציאות שאין לנו את חוק מע"מ אפס. כל חסר דיור ומשפר דיור זכאי יוכל לגשת לקבלן ולהירשם, כאשר הבחירה תהיה בהגרלה. הם ירכשו דירה במחיר הנמוך ב-20-25 אחוז ממחיר השוק הנוכחי. תחשבו על העובדה הזו שיש הנחה של עד רבע ממחיר הדירה שמיועדת הן לחסרי דירה הן למשפרי דיור, עם עדיפות מסוימת לחסרי דירה. לפי בדיקות שלנו חלק מהחברות היזמיות נתנו בימים האחרונים הוראות למשרדי המכירות להעלות את מחיר הדירה ב-5%-10%, וכדי למנוע עליית מחירים מסחררת עלינו לצנן את השוק. לשם כך צריך להוציא כמה שיותר דירות במחיר מטרה, כדי לגרום לשוק להפנים את זה ולהבין שיש לו יכולת לרכוש דירות מוזלות וליצור תחרות לדירות יד ראשונה ויד שנייה בשוק החופשי.

בנצי ליברמן מנהל רשות מקרקעי ישראל: עניינה של תכנית מחיר מטרה היא עמידה בפרץ העליות האפשריות במחירי הדיור יחד עם שיווקים גדולים במסגרת הסכמי גג, וזה יכול לתת מענה לעלייה ולהפחתת המחירים בחודשים הקרובים. הקבלן מציע עבור הקרקע למדינה סכום הנמוך משמעותית מהערך הריאלי. זה חלק ממדיניות ממשלת ישראל שאינה רואה בקרקע משאב לרווחים, אלא כלי במטרה להוריד מחירים, השיווקים במסגרת מחיר מטרה בשילוב עם שיווקים במאסות גדולות במסגרת הסכמי הגג הם שילוב שיתמודד באפקטיביות עם הביקושים לדיור וישפיעו בסופו של דבר על שוק הדירות. בסוף 2015 כולם יהיו מופתעים מהיקף השיווקים שמשרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל הצליחו לשווק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture