העיר הבטוחה בקטגוריה: בני ברק

למרות היותה של בני-ברק העיר הבטוחה ביותר בין הערים המונות 100,000 – 250,000 תושבים, העירייה לא מסתפקת בכך ובודיעה כי תרחיב בתקופה הקרובה את מסגרת ההדרכה בנושא בטיחות בדרכים, בעיקר בקרב תלמידי בתי-הספר ותלמודי-התורה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עיריית בני ברק תרחיב בתקופה הקרובה את מסגרת ההדרכה בנושא בטיחות בדרכים, בעיקר בקרב תלמידי בתי-הספר ותלמודי-התורה, כולל תערוכות ומפגשים להסברת חשיבות הבטיחות בדרכים וזאת למרות הירידה במספר תאונות הדרכים בעיר, כפי שפורסם בדו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על מחקר שבני-ברק הינה העיר הבטוחה ביותר בין הערים המונות 100,000 – 250,000 תושבים.

על הרחבת מסגרות ההדרכה נמסר בועדה לבטיחות בדרכים בראשות הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע ובהשתתפות הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה וראש האגף לתשתיות ולפיתוח; הרב חנוך זיידמן, מנהל האגף וגב' ציפורה אורלנצ'יק, מנהלת המחלקה לתחבורה ולבטיחות בדרכים באגף.

בהתאם לפקודת עיריות, וועדה לבטיחות בדרכים הינה וועדת רשות במועצה מקומית או אזורית, אך וועדת חובה בעירייה, כשתפקידה לאסוף נתונים, למפות את כלל בעיות הבטיחות בדרכים, לקבל נתונים סטטיסטיים מהמשטרה, לגבש תכנית עבודה שנתית ולהגיש המלצות לראש העיר ולמועצת העירייה. הוועדה מורכבת מראש העיר או סגנו; מהנדס תנועה; מנהל אגף החינוך; חברי מועצה; נציג משרד התחבורה; נציגי גופים העוסקים בבטיחות בדרכים ונציג משטרת המרחב.

בישיבת הועדה הודגש כי היא רואה ברכה בהשתתפות בה של נציגים מקרב אוכלוסיית העיר, המעלים הערות והצעות בתחומים שונים של בטיחות בדרכים, והיא פועלת בתיאום עם הרב חנוך זייברט, ראש העיר, ומשום כך מתכננת הוועדה להגביר את קצב התכנסותה ולקבל פניות מציבור התושבים- כך אמר הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה לבטיחות בדרכים, במהלך ישיבת הועדה.

הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה וראש האגף לתשתיות ולפיתוח מסר, כי באגף מתקבלות, מידי חודש, פניות רבות, באמצעות המוקד העירוני "106", והן מועברות לטיפול קבלנים שתפקידם לתקן בהקדם, בפרק זמן שנקבע עימם. יחד עם זאת, יש לבדוק כל פניה בהיבט המקצועי, ולא אחת, אנשי מקצוע רואים את הדברים בהיבט שונה מהתושב.

הרב חנוך זיידמן, מנהל האגף הדגיש, כי לא כל בעיה ניתנת לפיתרון, אך ישנה עשיה מרובה לקידום נושאים ולפיתרון בעיות, וציין, כי כל הפניות בנושאים אלו מתקבלות רק באמצעות המוקד העירוני, כי כך ניתן לבקר את הפניות ואת מידת מהירות הטיפול בהן. הוא הוסיף, הרמזורים במרכז העיר הם חלק מ"גל ירוק" ומתבצעת בדיקה מקצועית קבועה, כדי לראות אם יש צורך בשינויים אלו או אחרים בהם, כי רק בהפעלה מעשית ובבדיקת המצב האמיתי ניתן לקדם פיתרונות, ואכן, בוצעו שינויי התאמה באחרונה, לשיפור תנועת כלי-הרכב ומעבר הולכי-רגל.

גב' ציפורה אורלנצ'יק, מנהלת מח' תחבורה ובטיחות בדרכים באגף עמדה על המאמץ המיוחד המושקע בקידום ההיבט החינוכי ובוצעו הדרכות, סרטונים, תרגולים, כרזות, פעולות עם הורים והוצאת עלון הסברתי. בין המערכות ההסברתיות הותאמו קמפיינים ארציים למאפיינים היחודיים של העיר בני ברק. נערכים גם מבצעים משולבים עם המשטרה, משרד החינוך והרשות לבטיחות בדרכים, שכוללים פעילות הדרכתית בבתי"ס, חלוקת עלונים להורים ולתלמידים וגלויות עם מסרי בטיחות, פרסום חוצות בתחנות אוטובוסים, בלוחות מודעות ובתקשורת כתובה ואלקטרונית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

  1. הרשימה "רכבת העמק המיתולוגית" מעוררת גועל. הגם אתם, נקיי הלשון ואניני הדעת, נתפסתם ברשת שכלם של הרדודים בכתבים, שחושבים שאם לא יכנו דבר עתיק, ישן, נוסטלגי וכו' בכינוי "מיתולוגי" (המאוס והמשוקץ), לא יצאו ידי חובה ?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture