עשרות ראשי ערים מתנגדים לביטול תאגידי המים

ראש השלטון המקומי במפגש עם עשרות ראשי ערים, פנו לועדת הפנים של הכנסת בבקשה לדחות את המלצות הצוות הבין-משרדי לבחינת משק המים הדורשות לבטל באופן גורף את תאגידי המים •

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הסוף לא קרוב: לאחר שהציבור נדרש לשלם את מחיר הטעות שבתאגידי המים, ועל אף החלטת שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, לבטל את התאגידים ולכנסם תחת תאגוד מרכזי, פנו אתמול עשרות ראשי רשויות לוועדת הפנים של הכנסת והביעו את התנגדותם למהלך.

משבר התאגידים נדחק בין שני הקצוות כאשר מצד אחד מחייב החוק את הרשויות להקים תאגידים לטיפול במים לשימושים ביתיים ומן העבר האחר עומדת טובתם של התושבים הנאלצים לממן את התאגידים היקרים והמנופחים. בעוד חלק מראשי הרשויות דורשות לבטל את התאגידים ולהכפיף את אחריות המים לידי העירייה, וחלקם תומכים בהקמת תאגידים אזורים מרכזיים,הרי שעל דבר אחד נשמעת הסכמה מקיר לקיר, שלא להקים תאגיד ממשלתי ארצי שיפקח על המים

היו"ר, חברת הכנסת הגב' רגב הסכימה עם הדוברים השונים ואמה כי למרות שיש צורך לשנות את מודל ניהול משק המים בישראל, עשינו טעות כשהקמנו את התאגידים ולא נפתור את הבעיה ביצירת בעיה אחרת".

אחת הבעיות הקונקרטיות המחייבות פתרון מיידי היא הגירעון המצטבר של הרשויות שעודן מספקות את המים לתושבים. יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין מכבים רעות חיים ביבס הציג נוסחה שהתקבלה ע"י כל הצדדים, בארבע השנים הקרובות יוחל הסדר של דחיית החובה, ובמהלכן, אחת האפשרויות לרשויות הלא מאוגדות תהיה להיכנס לחברה ממשלתית אחת ולהשתמש בכספי הקרנות"

לדבריו "אין מודל אחד שמתאים לשלטון המקומי ואני מציע כי מועד הגשת המסקנות יידחה עד סוף 2015, במקביל למועד דחיית האי התאגדות. הדרישה היא כי יתקיימו דיונים עם הצוות החדש באשר למודלים השונים עד למועד זה. הצוות החדש שהוקם לנהל את המו"מ יכלול את ראש מועצת שוהם, גיל לבנה, ראש עיריית רחובות, מלול רחמים, ראש מועצת כעביה זידאן זידאן, ראש מועצת גבעת שמואל יוסי ברודוני וראש מועצת כפר שמריהו, דרור אלוני".

קרא עוד:

[postim]

ראש מועצת שוהם גיל לבנה טען כי "יש פה מאבק על משאבים בין השלטון המרכזי למקומי. עכשיו מכרסמים לנו בהכנסות ולוקחים אותם לחברה ממשלתית. משאירים אותנו עניים מרודים סמוכים על שולחן משרד הפנים. יש פה מאבק על הקופה שלנו. החברה הממשלתית היא רעיון מופרך. שיחקנו לידיהם והם לקחו את זה לכיוון שלהם. עמדתנו צריכה להיות שמשק המים והביוב צריך להישאר בשליטה עירונית".

גם ראש מועצת גבעת שמואל, יוסי ברודוני אמר כי הוא מתנגד נחרצות לכך שהתאגידים יעברו לחברה ממשלתית. "ראשי העיר יודעים הכי טוב מה נכון לעיר שלהם. הדגש הוא על השירות לתושב. זו לא תקופה טובה לקבל החלטה ולא צריך לקבל החלטות בלחץ. מי שלא התאגד עד עכשיו רק הרוויח. לא נבוא בשום טענה אם מצבנו יורע בעוד שנה. מי שרוצה שיישאר בתאגיד".

בסיום המפגש סיכמה היו"ר ח"כ רגב כי "הדבר המרכזי הוא ללכת עם מה שהאמנו- ביטול התאגידים. חלק מהראשים חושב שרשות אחת זה טוב. השאלה אם העיקרון של רשות אחת הוא הדבר הנכון לאזרח. אני מציעה שנאפשר להישאר בתאגוד למי שירצה, או חברה עירונית או חברה ממשלתית. בכל מקרה נפעל לביטול ריבוי התאגידים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture