שיאני השכר במגזר הציבורי: עובדי הנמלים

הממונה על השכר פרסם את דו"ח הוצאות השכר בשירות המדינה ובגופים הציבוריים לשנת 2013, ומחזק את מסורת השכר הגבוה של עובדי נמלי הים בחיפה ובאשדוד ועובדי חברת נמלי ישראל • עיריית בני ברק הגיעה למקום השני במספר עובדי הקבלן המועסקים על ידה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, עו"ד קובי אמסלם, הגיש את דו"חות הוצאות השכר בממשלה ובמגזר הציבורי לשנת 2013 ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין.

הדו"חות כוללים את הוצאות השכר בשירות המדינה ובגופי הביטחון, הוצאות השכר בגופים הציבוריים וכן את הוצאות השכר של משרדי הממשלה והגופים הציבוריים על עובדי קבלן לשנת 2013.

עובדי משרד הבטחון בעלי השכר הגבוה בשירות המדינה

דו"ח הוצאות השכר בשירות המדינה מתייחס ל- 63,374 עובדי מדינה, 113,710 עובדי הוראה, 2,341 עובדי משרד הביטחון, 23,377 שוטרים ו-8,106 סוהרי השב"ס – סה"כ כ-201,908 עובדים. בנוסף, כולל הדו"ח נתוני שכר של שירותי הביטחון ויחידות הסמך של משרד הביטחון וצה"ל, אך אינו כולל נתונים לגבי היקף כח האדם בגופים אלה.

בשנת 2013 עמד השכר הממוצע בשירות המדינה על 15,611 ₪. השכר הממוצע של עובדי משרד הביטחון עמד על 21,110 ₪. השכר הממוצע במשטרה עמד על 15,631 ₪, השכר הממוצע של עובדי השב"ס עמד על 13,671 ₪ והשכר הממוצע של עובדי ההוראה עמד בשנת 2013 על 12,102 ₪.

קיימת מגמה ברורה של צמצום פערי השכר בין גברים לנשים בשירות המדינה. הפערים נובעים בעיקרם מגורמים חיצוניים למערכת השכר (בחירת מקצוע וביצוע של שעות נוספות רבות יותר על ידי גברים).

הטבת 'חשמל חינם' לא מחושבת בשכר עובדי חברת החשמל הגבוה

דו"ח הוצאות השכר בגופים הציבוריים כולל נתונים על 739 גופים ציבוריים ומתייחס ל-348,650 עובדים. הגופים המדווחים בדו"ח מחולקים למספר קטגוריות: רשויות מקומיות, חברות עירוניות, איגודי ערים, חברות ממשלתיות, מועצות דתיות, תאגידים סטטוטוריים וגופים נתמכים (קופות החולים, מוסדות להשכלה גבוהה ועוד). כמו כן, כולל הדו"ח נתוני שכר של עובדים המועסקים במסגרת תאגידי הבריאות שליד בתי החולים הממשלתיים.

בשנת 2013 עמד השכר הממוצע בגופים הציבוריים על 14,793 ₪. ההיקף הכולל של עלויות ההעסקה בגופים המדווחים מסתכם בשנת 2013 בכ-59.78 מיליארד ₪, לא כולל תאגידי הבריאות. כמו בשנים קודמות, קבוצת הגופים המובילה מבחינת גובה שכר היא קבוצת החברות הממשלתיות שהשכר הממוצע של עובדיה עומד בשנת 2013 על 20,185 ₪ .

בין הגופים הציבוריים המובילים ב-2013 בגובה השכר ניתן למצוא את חברת נמל חיפה עם שכר ממוצע של 28,790 ₪, חברת נמל אשדוד עם שכר ממוצע של 28,716 ₪, חברת נמלי ישראל עם שכר ממוצע של 26,482 ₪, בנק ישראל עם שכר ממוצע של 25,525 ₪, רשות ניירות ערך עם שכר ממוצע של 24,667 ₪, מפעל הפיס עם שכר ממוצע של 24,302 ₪ וחברת החשמל עם שכר ממוצע של 24,065 ₪.

קרא עוד:

[postim]

הסכומים הנ"ל אינם כוללים הטבות נוספות כמו למשל: ביטחון תעסוקתי, תשלומי מעסיק לקרן פנסיה לטובת העובדים, קרן השתלמות, קופות גמל, הטבת "חשמל חינם" לעובדי חברת החשמל ותנאי העסקה נוספים.

בני ברק: עירייה של עובדי קבלן

נתוני הדו"ח מצביעים על סך של 2,343 משרות עובדי קבלן בכלל הגופים הציבוריים ומשרדי הממשלה המדווחים. הקבוצה שבה נמצא מספר המשרות הגבוה ביותר של עובדי קבלן היא קבוצת הרשויות המקומיות בה כ-938 משרות. הגופים אשר העסיקו את המספר הגדול ביותר של עובדי קבלן כ"א הם דואר ישראל (969 עובדים), עיריית בני ברק (866 עובדים, רובן סייעות בגני ילדים) ומכבי שירותי בריאות (688 עובדים). התפקידים העיקריים בהם מועסקים עובדי קבלן כ"א הינם סייעות (14% מהעובדים), עבודות מזכירות (13% מהעובדים) ומשגיחי בחינות (6% מהעובדים).

ממוצע השכר למשרה מלאה בקרב כלל עובדי הקבלן המדווחים בגופים הציבוריים עומד על סך 6,247 ₪ (7,444 ₪ במשרדי הממשלה ו- 6,215 ₪ בגופים הציבוריים).

בעיריית בני ברק טוענים בתגובה לנתון השיא השלילי, כי העירייה מבקשת לצמצם, ככל הניתן, עובדים קבועים מן המניין, כדי לחסוך הוצאות כספיות גדולות יותר בעובד קבוע משבעובד קבלן כגון: פנסיה, קרנות השתלמות ועוד רבות.

הביטוי להעסקה גבוהה של עובדי קבלן, מתבטא בכך שלמרות שבני-ברק הינה העשירית בגודלה בין ערי הארץ ומונה 184,650 תושבים, למרות זאת, היא קטנה במספר עובדים קבועים משבערים רבות אחרות, מסיבות חסכוניות. עם זאת, מסר דובר העירייה כי תפקידים שהחוק מחייב את איושם בעובדים קבועים אויישו, לא מכבר, בעובדים קבועים, ובכך צומצם מעט מספר עובדי הקבלן.

הממונה על השכר: במגזר הציבורי, רמות שכר "טובות"

הממונה על השכר, עו"ד קובי אמסלם, ציין כי "פרסום הנתונים מבטיח שקיפות של תנאי השכר בממשלה ובמגזר הציבורי. אגף השכר ימשיך לפעול להגברת השקיפות. הנתונים מראים שרמות השכר בממשלה ובמגזר הציבורי הן רמות שכר טובות, בחלקן גבוהות ובחלקן נמוכות. בהסכמי שכר עתידיים יש צורך לשים דגש על הכנסת שינויים שיובילו לשיפור היכולת לעמוד ביעדיו של המגזר הציבורי לטובת הציבור, לרבות בהסכמי עבודה המעניקים כלים ניהוליים לצד תגמול בעד עמידה ביעדים. כל זאת בזהירות המתחייבת בשל היבטי התקציב, מצב משק המדינה השלכות רוחב ושמירה על שירות ציבורי איכותי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture