שיא כל הזמנים בשיווק קרקעות מדינה – 50,500 דירות בשנת 2014

משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל קיימו היום מסיבת עיתונאים לסיכום שנת 2014 • מהנתונים שהוצגו עולה כי שנת 2014 היא שנת שיא בכל הזמנים בשיווק הקרקעות מאז קום המדינה • בשנה האחרונה פורסמו מכרזי קרקע למספר שיא של 50,500 דירות, עלייה של 33.5% לעומת 2013 אז שווקו כ-37,830 יחידות דיור (כאשר גם 2013 היוותה שיא של שנים רבות) ויותר מ-21% מעבר ליעד הממשלתי שהוגדר כשאפתני ביותר (לשיווק 41,700 יחידות דיור ב-2014) • כשני שליש מהקרקעות ששווקו ב-2014 היו באזורי הביקוש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במסיבת עיתונאים לסיכום שנת העבודה, סיכם שר הבינוי ויו"ר רשות מקרקעי ישראל, אורי אריאל, בסיפוק את עבודתו כשהציג את נתון השיא: "שנת 2014 היא שנת שיא בשיווקים מאז קום המדינה".

אריאל אמר כי "העבודה הקשה של משרד הבינוי, רשות מקרקעי ישראל וגורמים נוספים הביאו להגדלת ההיצע באמצעות שיווק איכותי של 50,500 דירות – קרקעות ששווקו אחרי שפתרנו חסמי בנייה".

לאחר שבשנים 2006 עד 2009 הממשלה לא תכננה במרכז, מה שגרם למחסור חמור בהיצע. חזרנו לתכנן בהיקפים גדולים – יש עליה מרשימה באישור תכניות – שילשנו את מספר יחידות הדיור בתכנון והגדלנו את המלאי. בזמן שכולם דיברו על מע"מ 0 ועל מחיר מטרה עשינו עבודת נמלים כדי להגדיל את ההיצע. הנתונים הללו הם פרי עבודה קשה של עשרות עובדים במשרד הבינוי ורמ"י שלא תמיד זוכים להכרה ואני רוצה להודות להם.

מחירי הקרקעות יורדים. אנחנו מסתכלים על הצרכנים שהם רוכשי הדירות, לטובת הורדת מחירי הדירות, ולא מעניינים אותנו התקבולים מהקרקע. בשבוע וחצי האחרונים פרסמנו מכרזי מחיר מטרה ראשונים לאלפי יחידות דיור בראש העין ובמודיעין ועד סוף 2015 ישווקו 20,500 יחידות דיור ברחבי הארץ במחירים מוזלים של 20% ומעלה לעומת המחיר כיום עם דירות חדשות במפרט איכותי ברחבי הארץ. אנחנו משנים את כיוון מחירי הדירות ומתקדמים למטרה- הגדלת ההיצע והורדת מחירי הדירות.

אנחנו לא מוותרים על שום יחידת דיור בשום מקום, ועדיין שני שליש מהשיווקים היו באזורי הביקוש. חשוב לשווק בכל מקום, אבל כמובן יש השפעה גדולה לשיווק באזורי הביקוש. יש היום הרבה יותר ודאות. מחיר מטרה זו לא הבטחה, זה לא מה שיהיה, מדובר בדבר שכבר נעשה. תקופת החוסר ודאות הסתיימה.

קרא עוד:

[postim]

הסכם נתיב לדירה נותן 4 מיליארד שקל בשלוש שנים לפתרון חסמי תחבורה ברחבי הארץ. גם כאן לא מדובר בהבטחה אלא בדבר חתום ועשוי. כעת עוסקים בתכנית נתיב לדירה השנייה, הכל לצורך הגדלת ההיצע.

אנחנו שואפים להגיע ל-60 אלף יחידות דיור זה נראה יומרני מאוד. אבל גם שהבאנו להחלטת ממשלה את היעד ל-2014 למספר של 41,700 חשבו שאנחנו מגזימים, והנה אנחנו מסיימים את השנה ב-50,500 יחידות דיור".

בנצי ליברמן, מנהל רשות מקרקעי ישראל אמר: "מצאנו את הנוסחה לפתרון מצוקת הדיור. יש פתרונות לחסמים, הגדלנו והחזרנו את התכנון ובעיקר הבטחנו שיש לנו סחורה במחסנים גם לשנים הבאות, והסכמי הגג מביאים תוצאות.

הסכמי הגג הם אלה שהביאו למשל את שני שיווקי הענק במודיעין והם אלה שאפשרו אותם. חתמנו כבר על חמישה הסכמי גג הכוללים כ-65 אלף יחידות דיור, ובמהלך השנה נחתום עם עוד מספר רשויות ונביא ל-140 אלף יחידות דיור תחת הסכמי גג. תראו מה קרה בכרמי גת שם צחקו עלי כשאמרתי רוצו לרכוש דירות בקרית גת. בעבר שיווקו שם לכל היותר מאות יחידות בשנה, ואנחנו בשיווק אחד שיווקנו 1,500 יחידות דיור ועוד אלפים ישווקו השנה.

הסכמי הגג כבר הביאו לשיווקים גדולים. במודיעין שיווקנו בהצלחה 1,725 יחידות דיור ועוד 1,100 פורסמו – יחידות דיור שלא היו בתכניות העבודה בשנת 2014, אבל בזכות המאמץ וההבנה עם הרשות המקומית כמו במקומות האחרים, כולם מבינים שהדבר הזה טוב לרשות וטוב למדינה. הרשויות מקבלים תמריצים שונים בעקבות הגדלת היתרי הבנייה. היזמים רואים את ביצוע התשתיות ויש להם ודאות".

משרד הבינוי ומנהל מקרקעי ישראל במסיבת עיתונאים לסיכום 2014 (1)"היזמים מבינים שהמדיניות תימשך". מובילי השיווקים במסיבת העיתונאים

שלמה בן אליהו מנכ"ל משרד הבינוי ציין את העבודה הקשה והסיזיפית של עובדי המשרד ורשות מקרקעי ישראל, כולל בשעות בלתי מקובלות. בן אליהו הוסיף "מה שקובע את מחירי הדיור זה הגדלת ההיצע אבל גם הציפיות והאופק שהיזמים והקבלנים רואים. אם רואים שכבר עכשיו יש שיווק ברמה כזו גבוהה, הם מבינים שהדבר הוא מדיניות שתמשך.

במכרז מחיר מטרה אנחנו קובעים את מחיר הדירה. אם בראש העין דירת 4 חדרים עם מרפסת וחניה לא תעלה יותר מ-980 אלף שקל ובמודיעין פחות מ-1.2 מיליון שקל, הדבר משפיע על יד שנייה ועל יד ראשונה בראש העין, במודיעין ובכל האזור, כי המשמעות היא שפראייר מי שקונה במחירים גבוהים יותר. בכל מקום שערך הקרקע הוא מעל ל-60 אלף שקל ליחידת דיור היא תשווק במחיר מטרה, לא משנה מה כותבים ורואים כעת מבחינת תכנית השיווק, אנחנו נשווק הרבה ובכל מקום שהדבר יתאפשר. אנחנו מתכוונים להרחיב את התכנית לפריפריה.

הסכמי הגג מגדילים את ההיצע- נגיע לחתימה על הסכמי הגג בסוף 2015 לשיווק של 140,000 יח"ד. שינינו כיוון – מתקדמים למטרה- מגדילים את היצע הדירות שיוביל להורדת המחירים".

המצגת לסיכום השנה שהוצגה במסיבת העיתונאים
[gview file="http://www.jdn.co.il/wp-content/uploads/2015/01/מצגת-סיכום-שנה-2014.pdf"]

צילום: ששון תירם

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture