נסתלק בחטף: הרה"ח ר' דוד גולדשטיין ז"ל

אבל בדושינסקיא עם היוודע דבר הבשורה הקשה על פטירתו של הרה"ח ר' דוד גולדשטיין ז"ל מפארי החסידות • הותיר אחריו 13 יתומים רכים כשהתאומים הקטנים אך בני חצי שנה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

טרגדיה בדושינסקיא: לאחר חודשי מחלה ספורים הלך לעולמו הרה"ח ר' דוד גולדשטיין ז"ל כשהוא בן מ"ד שנים בלבד.

המנוח נולד בתשל"א לאביו הרב החסיד ריב מאיר הכהן גולדשטיין זצ"ל.

מאז ימי נעוריו ועד הנה חסה בצל מוסדות יוסף צבי דושינסקיא, שם עלה ונתעלה בדרכי תורה ויראה. בהגיעו לפרקו הקים את ביתו עם בתו של הרב החסיד המפו' כמו"ה יעקב דוב רוזמן זליט"א מחשובי חסידי ערלוי ומנהל מכון חתם סופר, הקים בית יהודי לתפארת דור ישרים יבורך, 14 ילדים בלעה"ר, כשהגדולה נישאה לפני שנה ולפני חודש נולד לו נכדתו הראשונה.

יחד עם עבודתו כמשגיח כשרות בביד"צ העדה החרדית קבע עיתים לתורתו בכל יום כיתד בל תמוט, וקבע מקום לתפילתו תוך שמירת סדר יום קפדני של תורה ותפלה ומסירות לכשרות עליה הופקד.

כל ימיו התמסר לעזור לזולת ככל אשר יכל בסבר פנים יפות ובנעימות בלתי רגילה, חביב על כל יודעיו ומכריו ונכון תמיד בכל עת להושיט יד מסייעת בכל הנצרך, לבו היה פתוח כאולם לכל נדכה אשר מצא אצלו אוזן קשבת, ונפשו הרחומה הביאתו להימנות על ראשוני המתנדבים להצלת חיים במסגרת הצלה תוך שמירה מדוקדקת על כל קוץ ותג שבהלכה.

חבריו מרבים לתאר אותו כדמות ומודל לחיקוי של אדם חייכן ומלא שמחת חיים, צהלתו היתה ניכרת על פניו תמיד, אך מעבר לכך היה ממעט בדיבורו ושקול במעשיו. דמותו האצילית הקרינה לסובבים אותו ובנוכחותו הביא רוגע ושלווה גם ברגעים קשים של שכול וכאב.

התמיד להשתתף בשיעורי ההלכה ובכולל 'הצלה' והשקיע רבות בשינון ההלכות הנחוצות לכונן רפואי בשבת. מדיבורו ניכר היה תמיד שהוא בקי היטב בכל ההיבטים ההלכתיים לצד הידע הרפואי הנצרך עבורו להציל עוד נפש אחת מישראל.

לפני כ-9 חודשים נתגלה אצלו המחלה הנוראה והיה נראה שמתאושש ממנה, בכל משך תקופת חליו התגבר באמונת אומן ובטחון בהשי"ת כמאמר החכם החסיד אבלו בלבו וצהלתו על פניו, ועל אף יסוריו ומכאוביו קבל כל אדם בסבר פנים יפות, בחודש האחרון התגבר עליו חליו ואמש במעמד חבריו ובני משפחתו החזיר את נשמתו ליוצרה לדאבון לב כל ידידיו ומכיריו וכל בית ישראל, כשהוא משאיר אחריו אלמנה ו-13 יתומים בביתו, כשהתאומים הקטנים אך בני חצי שנה.

בארגון 'הצלה' שנהנו אף הם מאישיותו ופעולותיו המבורכות סיפרו כי לזכותו נזקפים פעולות רבות של הצלת חיים ובעזרתו האדיבה החלימו חולים ופצועים שקיבלו ממנו טיפול רפואי מיידי בזמן הנכון.

2013-07-07 23.07.48המנוח (נראה במרכז), בדיון הלכתי עם רב 'הצלה' הגר"מ סירוטה שליט"א

אחד מידידיו המבכים על לכתו הזכיר אנקדוטה מדהימה שיש בה בכדי ללמד על אישיותו האצילה, "בשנה האחרונה חלה במחלה קשה ונזקק לעבור טיפולים קשים ששברו את גופו, אך למרות זאת הצניע את כאבו ולא סיפר על כך לאיש. במוצאי זאת חנוכה השיג אישור להשתחרר לזמן מועט מבית החולים והטריח את עצמו להשתתף בערב גיבוש לחברי 'צוות הצלה'. כולם ראו את פניו המאירים בשבתו עם חברים, לרגע לא העלה איש במחשבתו שלא נזכה עוד לשבת במחיצתו" סיפר החבר.

מסע הלויה יצא הבוקר בשעה 11:30 מבית ההלוויות שמגר בירושלים, ויעבור בשעה 12:00 על יד בית המדרש הגדול דושינסקיא ברח' שמואל הנביא בדרכה להר המנוחות.

ת.נ.צ.ב.ה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

  1. הרב דוד גולדשטיין ז"ל היה חבר בכיר בארגון צוות הצלה וממייסדיה איש נעים הליכות היה ה-GPS של צוות הצלה הכיר כל רחוב בירושלים על בוריה גם כשהיו לו ייסורים לא עזב את מכשיר הקשר הכווין את חובשי צוות הצלה בדיוק רב ובכך הציל חיי אדם חבל חבל חבל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture