מהפכת שיפוץ מקוואות הטהרה בבני ברק נמשכת

המקוואות בקרית הרצוג זוכות לעדנה כחלק ממהפכת השיפוץ במקוואות העירוניים • העבודות במקווה קריית הרצוג, תימשכנה כשנה ומחצה, ותכלולנה תוספת 2 מקוואות מפוארים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עבודות שיפוצים נרחבות, בעלות כספית של כשלושה מליון ₪, החלו בימים אלו במקווה טהרה שבשכונת קריית- הרצוג בבני ברק כחלק מתנופת פיתוח חסרת תקדים במקוואות באזורים שונים בעיר עליה הכריז הרב חנוך זייברט, ראש העיר בישיבת עבודה מקצועית עם הנהלת מח' המקוואות שבראשות הרב עזרא אברהם גרין , חבר מועצת העירייה ובהנהלת הרב מנחם מנדל סגל.

העבודות במקווה קריית הרצוג, שתימשכנה כשנה ומחצה, תכלולנה תוספת 2 מקוואות, בניית 7 חדרים, לובי מפואר, כניסות חדשות, מערכת תעול וניקוז משוכללת, מערכת אוורור חדשה, החלפת תאורה, מערכת חימום חדשה, הכנסת מתקנים חדשים לרווחת הציבור ושורה של שיפורים שנקבעו ע"י מומחים לבינוי ותחזוקת מקוואות, בתיאום עם אגף תשתיות ופיתוח של העירייה, שבראשות הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה ובהנהלת הרב חנוך זיידמן.

בימים אלו עמלים צוותי עבודה מקצועיים, על מינוף בניית מקווה הטהרה ברח' בארי בשיכון ג'. השלמת הבנייה, ברוב פאר והדר, מתקדמת לאחר העמדת תקציב מיוחד למטרה זו על ידי הרב חנוך זייברט, ראש העיר, שהביע את רצונו לסיים במהירות האפשרית של המקווה, שחסרונו מורגש היטב בשכונה ובאזור בכללותו. בהתאם לתכנית , תסתיימנה העבודות במקווה בן שלוש קומות לציבור ושתי קומות לציוד טכני, עד לחג הפסח הקרב ובא. עלות העבודות במקווה ברח' בארי כ-18 מליון ₪.

המקווה החדש והמפואר, שנבנה לפי כל דקדוקי ההלכה הקפדניים ביותר, צויד ומאובזר באביזרים טכנולוגיים חדשנים ומהווה מודל לחיקוי למועצות דתיות ומחלקות מקוואות ברשויות מקומיות אחרות, שנציגיהן באים להכיר מקרוב את החידושים הרבים ואת רמת הגימור האקסקלוסיבית של המבנה.

בעוד כחודשיים תחלנה עבודות שיפוצים יסודיות במקווה שברחוב חפץ-חיים, מהוותיקים בעיר, אף הן בעלות כספית של כשלושה מליון ₪, והן תכלולנה עבודות שיפוצים נרחבות בציוד, ריהוט, חימום, תוספת מקוואות, כשעל סדר-היום נמצאים במקביל, שיפוץ וחידוש של מספר מקוואות מרכזיים בעיר, כאשר השיפוץ הינו מהמסד ועד הטפחות, משלב לשלב, מהיסודות ממש, דרך כל ההחלטות הסבוכות והשאלות ההלכתיות הכרוכות ועד לפריט האחרון שישלים אותו במלואו.

הרב עזרא אברהם גרין, חבר מועצת העירייה וראש מחלקת המקוואות הודה לראש העיר על החלטתו להשקיע בשיפוץ ובחידוש המקוואות באמרו: "העובדה שהרב חנוך זייברט, ראש העיר רואה בפיתוח ובתחזוקת המקוואות ערך מרכזי, לא פחות, ואולי אף יותר מתשתיות אחרות, ודלתו פתוחה כל העת את ליבת ההצלחה והעשיה הברוכה בס"ד לתנופת הפיתוח חסרת התקדים וזו ברכה גדולה לתושבי עיר התורה והחסידות, הרואים בחיזוק עיקרי הטהרה את זכות הקיום של העיר", והוסיף, כי מהפכת המקוואות נמשכת במלוא היקפה ומהווה את ראש הדגל של העירייה, בהתאם להנחיותיו של ראש העיר. הרב גרין גם ביקש להביע את הוקרת מח' המקוואות להרב ישראל דרנגר, רמ"ט רה"ע, המושיט יד מסייעת לכל נושא ובכל תחום.

בתמונה: תכנית עבודות השיפוצים הנרחבים במקווה קריית הרצוג שבבני ברק בעלות כספית של כשלושה מליון ₪ שהחלו בימים אלו, לרווחת תושבי השכונה, מהגדולות בעיר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture