העלאת שכר המינימום אושרה; קצבת הנכים תגדל בהתאם

על מנת להקל על אוכלוסיות הנכים והזקנים בהעסקת מטפלים, שיעור גמלת הסיעוד לנכים קשים יגדל במקביל לעליית שכר המינימום "הודענו לראש הממשלה שאחרת לא נעביר את החוק והוא נרתם" • יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "הכנסת הזאת עשתה מעט מדי עבור החלשים, ובגלל הבחירות השתנה השיח"

בתום דיון סוער בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, אושרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק להעלאת סכומי שכר המינימום לעובדים במשק.

בפתח הדיון בישר יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ על סיכום אליו הגיע עם ראש הממשלה ובכירי משרד האוצר וההסתדרות על מנת להקל על אוכלוסיות הנכים והזקנים בהעסקת מטפלים. לפי הסיכום, שיעור גמלת הסיעוד לנכים קשים יגדל במקביל לעליית שכר המינימום. בנוסף, לבסיס תקציב 2015 יתווספו 100 מיליון שקלים למקבלי קצבת שירותים מיוחדים. "הודענו לראש הממשלה שאחרת לא נעביר את החוק והוא נרתם", אמר כץ בדיון. "לצורך העזרה לנכים ועל מנת להקל על העול הכלכלי שעשוי להיגרם להם כתוצאה מהחוק, יוקם צוות שיכלול נציגים ממשרדי האוצר, הרווחה והמשפטים, יחד עם נציגים מהביטוח הלאומי וההסתדרות, אשר ימליץ עד 26 בפברואר 2015 על אופן חלוקת הסכום. גם נציגי הנכים יישבו בחדר וקולם יישמע. 100 מיליון שקלים אמורים לספק פתרון הולם".

סמנכ"ל ארגון אהב"ה ואמא לילד עם נכות קשה, נירית סעדון, זעקה: "ומה לגבי עזרה כלכלית ל- 5,000 ילדים עם נכות קשה? הם שקופים בשבילכם? הם לא מספיק חשובים?".

לדרישת יו"ר הוועדה וחברי הכנסת קארין אלהרר, יעקב מרגי ואורלי לוי-אבקסיס, הצהיר סגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר: "אין מניעה שחלק מהאוכלוסייה שתיהנה מתוספת 100 מיליון השקלים יהיה אוכלוסיית הילדים עם נכות קשה".

קרא עוד:

[postim]

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "העלאת שכר המינימום היא בשורה ענקית ל-25% מהשכירים במדינת ישראל, אשר משתכרים פחות משכר מינימום. הכנסת הזאת עשתה מעט מדי עבור החלשים, ובגלל הבחירות השתנה השיח".

לקראת תום הדיון, פנו נציגי הממשלה לח"כ כץ וביקשו הפסקה בדיון. עם חידוש הדיון סיפר ח"כ כץ כי הממשלה ביקשה לחזור בה מחלק מההסכמות ולדחות את המלצות הצוות המיוחד לאחרי הבחירות, אולם כץ סירב בתוקף.

לפי הצעת החוק שאושרה, השכר יעלה בהדרגה עד 1 בינואר 2017: מ-1 באפריל 2015 עד 31 במרץ 2016 יעמוד על 4,650 שקלים, מ-1 באפריל 2016 עד 30 ביוני 2016 יגדל ל-4,650 שקלים, מ-1 ביולי 2016 עד 31 בדצמבר 2016 יגדל ל-4,825 שקלים, ומ-1 בינואר 2017 יגדל ל-5,000 שקלים. בכל מקרה לא יפחת שכר המינימום מ-47.5% מהשכר הממוצע במשק בחודש אפריל של אותה שנה, גם אם סכום זה יהיה גבוה מהסכומים המצוינים בהצעת החוק.

בחישוב לצורך קבלת שכר מינימום ייכללו תוספות שכר המוחרגות בדרך כלל מחישוב שכר עובד; אם באמצעות אותן תוספות מגיע העובד לסכומי שכר המינימום שאושרו היום, לא יעלה שכרו. עם זאת, עובדים שהיו זכאים עד כה להשלמה לשכר מינימום, גם אם זו גרמה לכך ששכרם בפועל גבוה משכר המינימום, לא ייפגעו ושכרם לא יפחת. מנתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי כ-30% מהעובדים בגופים הציבוריים קיבלו בשנת 2013 השלמה לשכר מינימום ושכרם הממוצע עמד על כ-8,800 שקלים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתאי זה היה שכר 5000 לחודש אם זה עבר סופית

מתאי זה היה שכר 5000 לחודש אם זה עבר סופית

האם 73% רפואית ו-74% יציבה גם מקבלים

אני נכה 75 אחוז מגיע לי תוספת

כן מגיע לכולנו אבל מי יתן כחלון העלוב שמשרת את חבריו העשירים.
אני מקוה שתלמידו פעם הבאה להצביע למפלגה גדולה ולא לעלובים שעושים רק צרות ובעיות.

רמאות חברים הכול שקר וכזב מתי עלה מתי.הכול.דיבורים כולם חיים כמו מלכיים.ה.ישלם להם אחד אחד.כחלון לפיד נתניהו ועוד חלק כאבר בבית סוהר שאר בדרך לשם.לא.מתבישים.שאריות של מילירדים יש בביטוח לאומי כול שנה מיליארדים.כספים של עיזבנות.לא חסר מיליארדים יש לנו ניפחרי עם סדיסתים.מחכים שעוד מישהו ישרוף עצמו בשביל שיעלו בעוד.100 שח.גועל נפש….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו