הברחה חמורה: נתפס עובד נמל אשדוד שהבריח סיגריות

כלי רכב נטושים בשטחי הנמל שימשו לו כמחסנים זמניים עד להברחת הסחורה מהנמל • החשוד נהג במשך תקופה ארוכה לרכוש מימאים בנמל או לקבל מהם סיגריות שלא שולמו מסי היבוא בגינם • מנהל מכס אשדוד: "ננהג באפס סובלנות כלפי עובדי נמל המנצלים את תפקידם ומועלים באמון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מכס אשדוד סיכל ביום שישי האחרון ניסיון להבריח סיגריות מנמל אשדוד ע"י עובד מחלקת התפעול של הנמל, המשמש כסגן מנהל מחסן 303 בנמל. לאחר מעצר של חמישה ימים נעתר הבוקר השופט אבשלום מאושר מבית משפט השלום באשקלון לבקשת היחידה החוקרת והורה על שחרור החשוד תוך הפקדת ערבויות כספיות, איסור כניסתו לנמל בחודש הקרוב ותנאים מגבילים נוספים.

חוקרי היחידה המיוחדת במכס אשדוד מנהלים מזה זמן חקירה סמויה נגד העובד בחשד כי הבריח סחורה מהנמל ומכר אותה באשדוד. בשישי הפכה החקירה לגלויה – במעקב מצולם של החשוד, הוא נראה מוציא מרכב נטוש שחנה באותו המחסן שהוא סגן המנהל בו, מספר חבילות ומכניס אותן לרכב בו נהג. המעקב הסמוי המשיך עד לשערי היציאה מהנמל. שם עוכב החשוד לחקירה ובחיפוש ברכבו נמצאו 9 פאקטים של סיגריות מוברחות, שלא שולמו המסים בגינן.

החשוד נלקח לחקירה, במהלכה הודה בניסיון ההברחה וקשר עצמו לעוד 5 הברחות נוספות בעבר. החשוד סיפר לחוקריו כי יש עוד סחורה מוברחת ברכב הנטוש והוביל את החוקרים לרכב שבו נמצאו עוד עשרות פאקטים של סיגריות, אותן התכוון להבריח במועד מאוחר יותר. החשוד מסר לחוקרים צרור מפתחות עם המפתח לרכב הנטוש, אולם הראיות שהיו בידיהם הצביעו על רכב נוסף המשמש כמחסן לסחורה המוברחת. ואכן בצרור נמצא המפתח לרכב נוסף שחנה, אף הוא, במחסן 303 בנמל. ברכב זה נמצאו עשרות מכונות גילוח חשמליות, שגם אותן התכוון להבריח ולהתחמק מתשלום המסים החלים עליהן.

קרא עוד:

[postim]

הראיות שבידי מכס אשדוד, שרובן מצולמות ומתועדות, מצביעות על כך שהחשוד נהג במשך תקופה ארוכה לרכוש מימאים בנמל או לקבל מהם, סחורה – בעיקר סיגריות, שלא שולמו מסי היבוא בגינה. החשוד נהג להחביא את הסחורה בשני כלי רכב, שחנו בנמל ושימשו לו כמחסן סמוי לאחסנה זמנית של הסחורה. כמפורט בבקשה שהוגשה לבית המשפט, החשוד נהג לבצע סריקות ולאתר את שעת הכושר וכשחשב שסיכויו להיתפס נמוכים, הוא העביר מרכבי המחסן הנטושים את הסחורה לרכב בו נסע וכך הוציא אותה משטחי הנמל כדי למכור לסוחרים באשדוד. הראיות מעלות כי לפחות עוד 2 חשודים, שכבר נתפסו בעבר בשל הברחה, סייעו כעת לחשוד הנוכחי. אחד מהם אף הודה במיוחס לו ולחשוד. כניסתם לנמל של 2 החשודים הנוספים נאסרה מיד עם תפיסתם.

רפי גבאי, מנהל מכס אשדוד אמר כי יש בכוונתו לנהוג באפס סובלנות כלפי עובדי נמל, המנצלים את תפקידם לקניית ולקבלת סחורה מוברחת והוצאתה משטחי הנמל. לדבריו, לא יעלה על הדעת שעובדי נמל המורשים להיכנס לשטחים מוגבלים לצורך תפקידם ינצלו את הרשאותיהם ואת האמון הניתן בהם כדי להבריח סחורות. גבאי הוסיף ואמר כי נגד עובדים שינהגו כחשוד, יוגשו כתבי אישום מהירים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture