הרבי מויז'ניץ הבטיח: "מזימתם תיפול" וכך קרה

חסידי ויז'ניץ בלונדון עדים ל'מופת' שחולל רבם: לאחר שמשרד החינוך האנגלי פתח בחקירה פלילית נגד ראשי ת"ת 'חיים מאירים - ויז'ניץ' על אי לימוד לימודי חול, הבטיח הרבי למנהל הת"ת כי התיק ייסגר, וכך אכן קרה כעבור ימים ספורים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוא ציווה ויעמוד: לאחר למעלה משנה שמשרד החינוך האנגלי מנהל תיק חקירה פלילי נגד ראשי תלמוד תורה 'חיים מאירים' של חסידי ויז'ניץ בלונדון, הודיעו רשויות החוק כי סגרו את התיק. הידיעה פשטה כאש בשדה קוצים והתקבלה בקורת רוח בקרב הציבור החרדי בעיר.

החקירה נפתחה תוך התערבות בוטה בעניינים החינוכיים של הת"ת, בטענה כי הוא מפר כביכול את חוקי המדינה ואינו מקפיד על שעות לימודי חול כפי שהחוק מחייב.

לפני כשנה קיבלו מנהלי התלמוד תורה, בו לומדים כ-300 ילדים בגילאי 3-13, צו סגירה בשל סירובם ללמד לימודי חול. במשרד החינוך העניקו אז להנהלת בית הספר הארכה של חודש ימים לערער על הצו.

צו הסגירה בא לאחר שכחצי שנה קודם לכן נערכה ביקור פתע בתלמוד תורה על ידי משרד החינוך, במהלכה גילו הפקחים כי אינו מלמד לימודי חול, בניגוד גמור לחוק האנגלי המחייב את כל בתי הספר (לרבות בתי הספר הפרטיים) ללמד לימודים אלו. לדברי משרד החינוך הוזהרו מנהלי המוסד כבר במהלך הביקורת, אך הם לא שינו את תכני הלימודים.

קרא עוד:

[postim]

לאחר חודש מקבלת הצו היה אמור משרד החינוך להסיר את שמו של תלמוד התורה מרשימת בתי הספר, ולבטל את רישיון המוסד שלו להפעלת בית ספר. משמעותו של צעד זה היה, כי מנהלי התלמוד תורה יואשמו בעבירה פלילית חמורה אם הם ימשיכו בהפעלתו ובקיום הלימודים בו.

בניין התלמוד תורה בלונדון

מאז ניהלו הרשויות בלונדון תיק חקירה פלילי כנגד ראשי המוסד, דבר שעורר דאגה רבה בקרב עסקני היהדות החרדית בעיר, מחשש כי חקירה זו היא רק סנונית ראשונה של השלטונות בהתערבות בתכני החינוך החרדי בעיר תוך פגיעה אנושה בעצמאותו.

לפני כשבוע ימים, התקשר מנהל הת"ת הרב פישל גוטספלד אל מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א וביקש את ברכתו ועצתו בעניין, תוך שהוא מציין כי אף אחד מעורכי הדין המייצגים את הת"ת לא נותן שום סיכוי לנצח במערכה, וכי מערכת החינוך בעיר תיפגע.

להפתעתו של הרב גוטספלד נענע לו הרבי ואמר: "פישל, עס וועט זיך צופאלען" (-מזימתם תיפול), מנהל הת"ת ניסה להזכיר לרבי כי מדובר בתיק מסובך שמתנהל כבר למעלה משנה והוא מבקש את עצתו, אולם הרבי חזר ואמר לו שוב: "הער וואס איך זאג? עס וועט זיך צופאלען" (-הנך שומע מה שאני אומר? מזימתם תיפול!).

ביום חמישי האחרון אחר הצהריים, כשבוע לאחר שיחת המנהל עם הרבי, הגיע באופן מפתיע מכתב ממשרד החינוך, בו נכתב כי הוחלט לסגור את תיק החקירה נגד המוסדות וכי ההליך המשפטי יופסק.

הבשורה על סגירת התיק הפלילי התקבלה באנחת רווחה ותחושת הקלה על ידי מנהלי תלמוד התורה 'חיים מאירים' בלונדון וכלל הציבור החרדי בעיר.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הערה קטנה, כן לומדים שם לימודי חול רק לא סכום השעות שהם רוצים וגם לא הנושאים שרוצים כי פשוט לא יתכן בת"ת וד"ל חוץ מזה המעשה אמת ויציב ואנחת רוחה נשמעת מכל שכבי הציבור החרדי בלונדון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture