כביש הכניסה החדש לירושלים יחל ממחלף מוצא הנבנה בימים אלו ויימשך לאורך 5 קילומטרים עד לדרך בגין, כאשר במהלכו תהיה גם יציאה לגבעת שאול • בשנה הראשונה לפתיחתו צפוי לחסוך הכביש כ-100 מיליוני שקלים למשק • היום פורסמו מסמכי המיון המוקדם למכרז להקמת הכביש ולאחזקתו

ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה, פרסמה היום (ב') את מסמכי המיון המוקדם לסלילת כביש כניסה חדש לירושלים, כביש 16, אשר ייקרא על שמו של מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

הכביש יחבר בין מחלף מוצא שעל כביש ירושלים-תל אביב לעיר ירושלים בשני מוקדים – גבעת שאול (במחלף רבידה) ודרך בגין (במחלף בייט הסמוך לגבעת מרדכי). הפרויקט שיבוצע בשיטת PFI (Private Finance Initiative), בשיתוף המגזר הפרטי יכלול תכנון, מימון, הקמה, הפעלה ואחזקה של הכביש החדש על ידי הזכיין.

KVISH1(5)

אורכו של הכביש החדש יהיה כ-5 קילומטרים והוא יכלול 2 נתיבים, בני 2 מסלולים כל אחד. הכביש יעבור ברובו דרך 2 מנהרות, באורך של קילומטר וחצי כל אחת ויכלול שלושה מחלפים, באזור מוצא, בנחל רבידה ובצומת בייט. הפרויקט יבוצע בליווי הנדסי של חברת 'נתיבי ישראל'.

החיסכון למשק בעוד מספר שנים: כ-400 מיליון ש"ח בשנה

בדיקת כדאיות כלכלית שערכו כלכלני משרד התחבורה מצביעה כי הכביש עשוי לחסוך למשק הישראלי כ- 100 מיליון שקלים בשנה הראשונה לפתיחתו. בשנים שלאחר מכן צפוי החיסכון לגדול לכ-400 מיליון שקלים בשנה. מדובר בעיקר בחיסכון בזמן ובהוצאות התפעול של כלי הרכב.

קרא עוד:
[postim]
בנוסף, הבדיקה מצאה כי הכביש החדש יצמצם את מספר כלי הרכב הנכנסים לירושלים דרך הכניסה המערבית (גינות סחרוב) בכ-30%. מדובר בהפחתה של כאלף כלי רכב בשעה לכל כיוון, בשעות השיא בבוקר.

הפרויקט משלים את שדרוג כביש 1 המבוצע כיום בין ירושלים לתל אביב. במסגרת התכנית, יבוטל קטע הכביש המסוכן בסיבוב מוצא ובמקומו נבנים כיום שני גשרים מקבילים, באורך של כ- 900 מטרים כל אחד. הגשרים יתחברו ישירות לכביש 16 ויהוו כניסה נוספת לדרום הבירה. הפרויקט ענק הממדים מתבצע במקביל לפרויקט הרכבת החשמלית המהירה שתחבר את בירת ישראל למטרופולין גוש דן.

שר התחבורה ישראל כץ החליט לקרוא לכניסה החדשה לירושלים על שמו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, אשר הכביש יעבור דרך שכונת הר נוף, בה התגורר והנהיג את כלל ישראל.