אורכו של הקטע החדש שנפתח לתנועה הוא כארבעה קילומטרים והוא כולל, בין השאר, תוספת שוליים תקניים ובטיחותיים, ברוחב של שלושה מטרים לכל כיוון, יישור עקומות, תאורה חדשה והוספת מחלף חדש בנווה-אילן

חודשיים לפני המועד המתוכנן. משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, פתחו הבוקר לתנועה מלאה, את קטע הדרך הראשון, בכביש מס 1 החדש, בין מחלף שורש למחלף עין חמד, הכולל לראשונה שלושה נתיבי נסיעה, לכל כיוון. זאת במסגרת שדרוג כביש מס 1, בין שער הגיא לירושלים.

אורכו של הקטע החדש שנפתח לתנועה הוא כארבעה קילומטרים, והוא כולל, בין השאר, תוספת שוליים תקניים ובטיחותיים, ברוחב של שלושה מטרים לכל כיוון, יישור עקומות, תאורה חדשה והוספת מחלף חדש בנווה-אילן.

ביום חמישי הקרוב (21 למאי), יפתח לתנועה, גם נתיב הנסיעה הנגדי החדש לכיוון ירושלים, בין מחלף עין חמד לשורש, הכולל שלושה נתיבי נסיעה ושוליים תקניים, ברוחב של שלושה מטרים. עלות פרויקט שדרוג כביש ירושלים- תל אביב, נאמדת בכ-2.4 מיליארד שקלים.

קרא עוד:
[postim]

עבודות השדרוג של כביש 1 מתבצעות כיום במלוא המרץ, בכל קטעי הכביש שבין שער הגיא לירושלים. במסגרת הפרויקט, מורחב הכביש לשלושה נתיבים, לכל כיוון תוך שיפור הבטיחות לאורך הקטע המשודרג על ידי ביטול סיבובים חדים, עליות תלולות והוספת שוליים רחבים בצדי הדרך. התוכנית כוללת הקמת מערכת מסועפת של גשרים ומנהרות וכן שלושה מחלפים חדשים, בנווה אילן, חמד והראל.

גשר הראל הישן, שנבנה לפני עשרות שנים יבוטל בקרוב. במקומו נכרות בימים אלה שתי מנהרות, באורך של כ-800 מטר כל אחת שיעברו מתחת לרכס הראל. סמוך למחלף החדש יוקם מסוף תחבורה ציבורית שישרת את הנוסעים לירושלים ולתל אביב. במסגרת התכנית, יבוטל קטע הכביש המסוכן, בסיבוב מוצא, במקומו הולכים ומוקמים שני גשרים מקבילים, בני שלושה נתיבים, באורך של כקילומטר כל אחד, המתנשאים מעל עמק מוצא.

שדרוג הכביש בין שער הגיא לירושלים, כולל סלילה של אספלט שקט, המפחית את רעש המכוניות ומאפשר נסיעה שקטה ונעימה.  בתכנון ניתן דגש מיוחד להיבט הנופי והאקולוגי. באזור שער הגיא, הכביש החדש יוגבה מעל המפלס הקיים כדי לשמר את הנוף הייחודי.  בקטע שער הגיא – שורש נבנה בימים אלה גשר אקולוגי למעבר בעלי חיים, הגדול ביותר בישראל. באזור ישנם עשרות סוגים של חיות וכללם, איילות, חזירי בר, שועלים, תנים וצבועים, שלראשונה יוכלו להתאחד בעקבות החיבור בין שני עברי הכביש.

(צילום: חברת נתיבי ישראל)