קַדְּשֵׁם בִּקְדֻשַּׁת הַשַּׁבָּת: אלפים יתלכדו היום באשדוד בעצרת למען כבוד השבת

עצרת התפילה הנערכת נוכח חילולי השבת הרבים בעיר, תתקיים בשד' ירושלים לצד רובע ז' בשעה 18:00 • היערכות חסרת תקדים של הרשות המקומית לעצרת שכמותה לא ידעה העיר מעודה • צפי להשתתפות של אלפי תושבי הריכוזים החרדיים כמו גם יתר התושבים שומרי השבת מכל חלקי העיר • בבתי הכנסיות שבכל רחבי הארץ יאמרו בשעה היעודה פרקי תהלים עם תושבי אשדוד • רבני העיר: "ישנם צעדים רבים שנדרש לנקוט בהם מול חילולי השבת, אך הראשון שבהם היא תפילה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כשכואב – צועקים: אלפי תושבי העיר אשדוד מכל הריכוזים החרדיים בעיר, בני הקהילה החרדית 'מקיר לקיר' כמו גם תושבים רבים מכל חלקי העיר שהשבת יקרה לליבם, יתלכדו היום בעצרת תפילה המונית שתתקיים ברחובה של עיר, בשד' ירושלים, בסמוך לרובע ז'.

העצרת ההמונית תיערך בשעה 18:00 ותסתיים בע"ה בשעה 19:30, והיא נערכת בראשותם ובהשתתפותם של כל האדמו"רים, רבני הקהילות, הדיינים וראשי הישיבות של כל הקהילות החרדיות בעיר, המתלכדים כאיש אחד בלב אחד במערכה המשותפת למען שבת קדשנו.

העצרת תיפתח בתפילת מנחה ולאחר מכן יאמרו את סדר 'יום כיפור קטן', בהמשך יאמרו פרקי תהלים, ובתום המעמד יתלכד הציבור כולו במעמד קבלת עול מלכות שמים המוני. בעלי שופרות מתבקשים להביא שופרות ולהתרכז ליד עמוד התפילה. סדר התפילה נקבע בידי בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד בעצה אחת עם יתר רבני העיר.

קרא עוד:
[postim]

כפי שנקבע, תתקיים העצרת על פני רח' שדרות ירושלים בעיר. הנשים ותלמידות הסמינרים יתרכזו ברחובות רבי ינאי ורב חסדא, כאשר למען שמירת גדרי הקדושה מתבקשים הגברים להגיע מכיוון רחובות הרב לוין ורבי טרפון, ואילו הנשים תגענה מרח' רבי יהודה הנשיא. תלמידי תלמודי התורה והישיבות יתרכזו ברח' רבי טרפון עם המלמדים, או שהילדים יעמדו לצד הוריהם – כפי שיודיעו היום בכל אחד מתלמודי התורה.

 

זהירות מהתייבשות

בעיר עצמה הושלמה ההיערכות לעצרת ההמונית שכמותה לא ידעה העיר מעודה. במשטרה נערכים לאירוע שבו צפויים אלפים, כאשר כוחות המשטרה יאבטחו את האירוע בנוסף לאנשי השיטור העירוני. כפי שהובהר והודגש חלה חובה להישמע להוראות והנחיות המשטרה וזאת מחמת פיקוח נפש. מיד בתום האירוע מתבקש הציבור להתפזר במהירות על מנת לאפשר לתנועה לזרום ויש להעביר הוראה זו גם לבני הנוער.

כמו כן, בשל מזג האוויר החם שצפוי לשרור היום, בעיקר בדרום, מתבקשים המתפללים להצטייד בבקבוקי מים ולהקפיד על שתיה מרובה לפני ובמהלך העצרת. יש לדאוג גם לכובעים לילדים כהגנה מפני השמש. במקום עצמו תוצב ניידת השתייה של ארגון 'להשקות צמאי חסדך' של משפ' רובין שנרתמה למען ציבור המתפללים, אך כאמור, אין בכך די ויש להקפיד על שתיה אישית למניעת סכנה.

חובשים ומתנדבי עזרה ראשונה רבים, בראשות ר' ינון אזולאי, יתפרסו בין ההמונים כאשר הם יהיו נכונים להגיש עזרה במקרה הצורך. עם זאת, יש להקדים רפואה למכה ויש להקפיד על שתיה למניעת מקרי התייבשות, וכן להשתדל לעמוד בצורה מרווחת ולא להצטופף בכדי להקל על החום. כמובן שיש להישמע להוראות הסדרנים והמשטרה ולהימנע מדוחק מיותר ומסוכן.

 

תפילת רבים

מועדת ההיגוי שמונתה בידי בד"ץ 'רבני הקריות' נמסר כי בעצרת ישתתפו תושבי אשדוד בלבד שבעירם נפרצה הפריצה. כמו כן ישתתפו בעצרת תושבי הקריה החרדית בקריית גת הסמוכה לעיר, זאת לאחר שהתברר כי פתיחת המרכז המסחרי בשערי העיר אשדוד מושכת אליו אלפי לקוחות המגיעים מיתר יישובי הסביבה, שמאז הם עושים את שבתם חול.

גם בבתי כנסת רבים בכל רחבי הארץ יאמרו פרקי תהלים בציבור בשעה בה מתקיימת עצרת התפילה באשדוד, כהשתתפות בצערם של תושבי העיר שפרצה חמורה זו נפרצה בעירם, ומתוך ידיעה כי במידה וחילולי השבת בעיר ימשכו ויתרחבו – נהיה עדים חלילה לפריצת כל הגדרות והמוסכמות הנוגעות לשמירת השבת בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד לדרומה.

(צילום ארכיון: חדשות שלנו)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קדשם ב(יג)קדושת השבת!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture