עַם מְקַדְּשֵׁי שְׁבִיעִי • אלפים בעצרת התפילה באשדוד למען כבוד השבת

מעמד מרומם ומרגש של כבוד שמים – ציבור ענק שנאמד על פי הערכות המשטרה ביותר מ-18,000 איש, מכל העדות והחוגים בעיר אשדוד, התכנס אתמול ברחובה של עיר במזג אוויר שרבי, לתפילה נרגשת • ציבור ההמונים העתיר בתחינה, באמירת סליחות ופרקי תהלים, כאשר בתום המעמד התקיים מעמד של 'קבלת עול מלכות שמים' המוני וכן תפילה מיוחדת שחוברה בידי רבני העיר על שמירת השבת • השלב הבא: הטלת העיצומים הכלכליים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אשדוד החרדית זעקה בתחינה למען כבודה של השבת: במעמד מרהיב ומרגש שהתקיים אתמול לעת ערב, הזדעקו אלפי תושבי אשדוד, אנשים נשים וטף, בתחינה לבורא עולם נותן השבת למיגור פריצת חילולי השבת בעיר. המעמד שנמשך שעה ומחצה בחום שרבי מעיק ובלתי רגיל, הטביע רושם עז בעיר כולה שיושביה התפעמו מהמעמד שהיה כולו קודש לתפילה ולתחנונים.

המעמד התקיים בסימן 'כאיש אחד בלב אחד', כאשר נוטלים בו חלק בני הציבור החרדי כולו, מכל העדות והחוגים, ואף רבים מהציבור המסורתי שהפגין נוכחות בולטת כאשר הגיע מכל רחבי העיר. הציבור כולו, שנאמד לפי הערכות המשטרה בכ-18,000 איש – הערכה שהצליחה להפתיע אף את מארגני עצרת התפילה – התקהל על פני שדרות ירושלים שהשחירו מהמון אדם, בעוד הנשים, בנות הסמינרים ותלמידות בתי הספר מתרכזות ברחובות רב חסדא ורבי ינאי, ומשתתפות אף הן בסדר התפילה.

עצרת התפילה באשדוד צילום חיים שטרקמן (3)(צילום: חיים שטרקמן)

תפילת השבת

עם בואם של רבני העיר והאדמו"רים בשעה היעודה, נפתח הכנס בדברים קצרים, אותם השמיע יו"ר 'משמרת השבת אשדוד' הרב יונה ארליך, שהבהיר בשם רבני ואדמו"רי העיר שליט"א את מטרת העצרת ואת הסיבה שבגינה התאסף ציבור האלפים ברחובה של עיר: "אנו מתכנסים היום כאיש אחד בלב אחד לזעוק ולבקש בכוונת הלב, לחלות ולחנן ולעורר רחמי שמים על כבודה של שבת קדשנו הנרמסת בראש כל חוצות. ובודאי א-ל כביר לא ימאס תפילת רבים ויתקבלו תפילתנו ברחמים וברצון".

קרא עוד:
[postim]

בתפילת המנחה עבר לפני התיבה הרה"צ רבי שלמה למברגר שליט"א, גאב"ד מאקאווא אשדוד. אחר עבר לפני התיבה הגרש"ד גרוס שליט"א, אב"ד 'רבני הקריות', אשר בקול רווי רגש ותחינה אמר עם הציבור את תפילת 'יום כיפור קטן'. עת קרא הציבור את תפילת י"ג מידות, תקעו והריעו בעלי השופרות שהתקבצו נוכח בעלי התפילה.

עצרת התפילה באשדוד צילום חיים שטרקמן (2)(צילום: חיים שטרקמן)

לאחר מכן פתח ציבור האלפים באמירת 'סליחות' נרגשת כאשר לפני התיבה עובר הרה"ג רבי שלמה פרץ שליט"א, ראש כולל 'הדרת יוסף', כאשר הציבור חוזר אחריו מילה במילה. פרקי התהילים שסדרם נקבע קודם לכן בידי רבני העיר (תפילה למשה, מזמור שיר ליום השבת, שיר המעלות ממעמקים, משכיל לדוד) נאמרו בידי הרה"ג רבי שאול דולינגר שליט"א, ראש ישיבת 'פרי עץ חיים'.

אחר התקיים מעמד של קבלת 'עול מלכות שמים' כאשר לפני התיבה עובר כ"ק מרן האדמו"ר ממעליץ שליט"א, שהכריז בכל כוחו 'שמע ישראל' ו'ה' הוא האלוקים'. בסיום המעמד קרא האדמו"ר שליט"א את נוסח התפילה שחובר קודם לכן בידי הרה"ג חברי בד"ץ 'רבני הקריות' שליט"א, נוכח פרצת חילולי השבת בעיר:

"יהי רצון מלפניך שתרחם עלנו ועל פליטתנו ותערה רוח טהרה עלינו ועל כל כלל ישראל לשמור על שבת קדשנו בכל גבולנו. ובזכות כינוס זה יתקרב כל אחד ואחד כפי מעלתו ודרגתו, והקדוש ברוך הוא ייתן פה ולשון להשפיע על אלו שנתרחקו משולחן גבוה ליהנות ממתנה טובה ושבת שמה, והַנְחילֵנו באהבה וברצון שבת קדשך ותחיש לגאלנו כמובטח לנו מדברי חכמינו זיכרונם לברכה 'אלמלי שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלין'. עשה למען שמך עשה למען תורתך עשה למען קדושתך ולמען קדושת שבת קדשך".

הקריאה: לא לקנות בחנויות מחללות שבת

העצרת נחתמה בדבר העצרת שנמסר בידי מזכיר ועדת הרבנים למען השבת שעל ידי מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, יצחק גולדקנופף, שהכריז: "בשם רבני ואדמו"רי העיר שליט"א הננו פונים לתושבי העיר והבאים בשעריה לכבד את הקריאה שפורסמה בערב פסח שלא לקנות במרכז הקניות ובחנויות המחללות שבת בפרהסיא, וכן לעודד ולחזק את העסקים הסגורים בשבת. ובזכות כינוס זה ושמירת שבת כהלכתה נזכה במהרה להבטחת חכמינו זיכרונם לברכה 'אלמלי שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלים'.

עצרת התפילה באשדוד צילום חיים שטרקמן (1)(צילום: חיים שטרקמן)

מיד בתום המעמד התפזר ציבור ההמונים בסדר מופתי ובכבוד, כאשר התנועה ברחוב שבה דקות ספורות לאחר מכן למסלולה. במשטרת אשדוד, שם נערכו קודם לכן בכוחות מתוגברים, השתאו מהסדר ששרר הן במהלך העצרת והן מהפיזור שנעשה במהירות, כאשר ציותם המוחלט של אלפי התושבים לדברי הרבנים בא לידי ביטוי.

מפקד משטרת אשדוד, סנ"צ נועם שקל, אמר לכתבנו כי "מדובר באירוע מרהיב ומרגש". הוא ביקש להביע תודה והערכה לראשי הציבור "על המשמעת המכובדת, על עמידה בזמנים ועל ההקפדה על הבטיחות, דבר שגרם לכך שהאירוע בו השתתפו אלפים, בכמות שהייתה אף מעל לצפי, התנהל ללא כל תקלה, ללא הפרות סדר כלשהן ובעיקר תוך שבטיחותם של המשתתפים הרבים נשמרת".

לאורך כל המעמד סיירו מתנדבי 'איחוד הצלה דרום' בין המתפללים, כאשר הם מקפידים כי המתפללים ישמרו על מרווחים ועל שתיית מים. ואכן, תודות להקפדה ולהיערכות הנכונה, הסתיים האירוע בעזר השם ללא נפגעים וללא שהיה צורך להגיש עזרה.

האירוע כולו סוקר בידי כלי התקשורת, המקומיים והארציים, שנציגיהן נכחו במתחם ואף הם הביעו השתאות רבה מהמעמד המרשים, כאשר מי שציפה להפרות סדר כלשהן נאלץ להתאכזב. "המעמד היה אכן מעמד מרשים של אחדות וכבוד שמים, כאשר הציבור מביע את כאבו על פתיחת החנויות בשבת כשהוא מחזיק את אומנות אבותיו בידיו – בתפילה", מסכמים בוועדת ההיגוי ששקדה על ארגון העצרת. "הציבור התפלל והביע תחינה ואנו בטוחים כי התפילה תעשה פירות ותביא לכך שישובו תועים מדרכם, ונתבשר כבר בקרוב על סגירת מתחמי הקניות שכיום מאיימים על קדושת השבת בעיר".

עצרת התפילה באשדוד צילום חיים שטרקמן (5)(צילום: חיים שטרקמן)

 

מה הלאה?

השלב הבא, במידה ומתחמי הקניות הפתוחים בשבת לא יסגרו: הפעלת ה'עיצומים הכלכליים'

בעוד אלפי המתפללים שהשתתפו אתמול בעצרת התפילה הנרגשת נמצאים עדיין תחת רושמה של התפילה, מבהירים בוועדת ההיגוי שמונתה בידי בד"ץ 'רבני הקריות' כי התקווה היא שמתחמי הקניות ייסגרו בשבתות, אך אם לא כן, ובמידה והשיחות המתנהלות מול בעלי השליטה ב'ביג' לא יועילו אף הן,  לא יהיה מנוס מאשר להוציא לפועל את השלב הבא שהוא הפעלת העיצומים הכלכליים.

בדיון שנערך השבוע בבד"ץ בהשתתפות כל רבני הקהילות סוכם המתווה שבו יפעל הציבור החרדי כולו במידה וחילולי השבת ימשכו. ההחלטות הן:

  • לפרסם ברבים את איסור רבני הקריות והאדמו"רים לקנות בקניון ביג והסטאר סנטר וכן חנויות מחללות שבת, במקביל יש לחזק את ידי שומרי השבת.
  • לשלוח מכתב אזהרה לגופים פיננסים בשוק ההון לרבות חברות ביטוח, קופות פנסיה, בנקים, קרנות נאמנות ובתי השקעות שבמידה ולא ימכרו את המניות או את אגרות החוב של החברות מחללות השבת הרי שבית הדיון יורה  לציבור למשוך את השקעותיהם בחברות אלו.
  • נקבעו פגישות של חברי בית הדין עם כלכלנים עורכי דין יועצי השקעות ומומחים בשוק ההון לקבל חוות דעת מקצועית משפטית על כל חברה וחברה אשר משקיעה ושותפה בחילול שבת.
  • תוקם ועדת רבנים שתבחן כל חברה וחברה ותגיש את המלצותיה לחברי הבד"ץ, לשם הטלת סנקציות חריפות ועיצומים כלכלים על החברות אשר יסרבו למשוך את השקעותיהם בחברות מחללות שבת רח"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנוסח התפילה שהתחבר למעמד :
"ותחיש לגאלנו כמובטח לנו מדברי חכמינו זיכרונם לברכה ‘אלמלי שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלין’"
ואני הקטן איני מבין איך מתפללים בזכות הבטחת חכמים "אלמלי שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלין" וכי אנו בטוחים שאכן ישראל שומרים שתי שבתות (ובטוח שלא שומרים שאל"כ היינו נגאלים) ? ? ?

מי כעמך ישראל!

מי כעמך ישראל!

לחיליק תודה שהחזרת התמונות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture