בני ברק נלחמת במכירות הביצים הפיראטיות

העירייה קוראת לציבור להישמר ולרכוש ביצים מוחתמות בלבד, ורק בחנויות בעלות רישיון עסק כחוק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עיריית בני ברק והשירותים הוטרינריים המשותפים לעיריות בני ברק וגבעתיים יצאו בימים אלו במבצע משותף להסברה ולמאבק כנגד מכירת ביצים לא מפוקחות שעלולות לגרום להפצת מחלות קשות כשפעת העופות ותחלואה קשה מחיידק הסלמונלה.

הפעילות האינטנסיבית והמקיפה בתחום זה החלה, ביזמתם של הרב חנוך זייברט, ראש העיר; הרב ישראל משה פרידמן, חבר הנהלת העירייה וסגן יו"ר השירותים הוטרינריים של איגוד ערים גוש דן וד"ר משה רפאלוביץ, הרופא הוטרינר הראשי ומנכ"ל האיגוד, שקראו לתושבי העיר, שלצד היתרונות הרבים באכילת ביצים, ישנן סכנות  הנובעות מביצים מזויפות ומוברחות, שיש בהן, לא אחת רעלים מסוכנים כחומרי הדברה, תרופות וחיידקים העלולים לגרום למקרים קשים עד סכנת חיים.

קרא עוד:
[postim]

בפנייתם לציבור הם הדגישו שביצים המגיעות ממשקים מוזנחים ומזוהמים אין כל בקרה אחר מצבן הבריאותי של התרנגולות, האוכל, התרופות והרעלים אותם מקבלות התרנגולות, וביצים אלו אינן עוברות את תהליך השיקוף במכוני המיון לאיתור פגמים בביצים.

במידע שהגיע לעירייה מתברר שבגלל הפיקוח בגבולות, גם מוברחות ביצים, בתנאים קשים, במשאיות ביוב, משאיות אפר ורכבים עם דופן כפולה, ולאחר הטלתן מוחזקות הביצים תחת כיפת השמים ובמחסנים מאולתרים, במשך תקופה ממושכת, עד להברחתן לארץ, כשאחזקת ביצים בטמפרטורות גבוהות והובלתן בתנאים תברואתיים קשים מזהמות את הביצים ומעלות את סכנת ההרעלה מביצים אלו.

מאיגוד השירותים הוטרינריים הובהר גם, כי הסכנה חמורה במיוחד אצל ילדים קטנים, זקנים, אנשים חולים ואנשים בעלי מערכת חיסונית נמוכה. זיהום מביצים אצל אוכלוסייה זו יכול  לגרום לתחלואה קשה, ואף, חלילה, למוות.

ואכן, בשנה האחרונה בוצעו פעולות שונות ע"י איגוד השירותים הוטרינריים של גוש דן, בשיתוף עם השיטור העירוני של עיריית בני ברק והמועצה לענף הלול, ובמסגרתן נתפסו והושמדו עשרות אלפי ביצים מוברחות במקומות שונים בעיר, כשהביצים נתפסו במחסני בתים, מרתפים של מסעדות ובחנויות ביצים שפעלו בלא רישיון.

IMG_0511חלק מ-22,000 ביצים שהגיעו משטחי הרש"פ והוחרמו

כדי להתמודד עם תופעות כאלו, נקרא הציבור להישמר ולרכוש ביצים רק בחנויות בעלות רישיון עסק כחוק, ורק ביצים מוחתמות, עובדה המבטיחה שעברו בדיקה , מיון ואריזה בתחנות מיון המבוקרות ע"י רופא וטרינר. הביצים חייבות להיות שלמות, בגודל אחיד, נקיות, בעלות קליפה חלקה ואחידה ומוחזקות בעסק שהטמפרטורה בו לא עולה על 20 מעלות.

בין ההנחיות הנוספות – אין לקנות ביצים, גם אם הן מוחתמות מרוכל או מחסן, או פרטי, אלא מעסק מורשה. יש לוודא שעל הביצה והאריזה ישנו סימון הכולל את תחנת המיון, גודל הביצה, תאריך אחרון לשיווק ותאריך אחרון לשימוש. כמו"כ יש להקפיד שלא לקנות ביצים במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק.

עם הגיען של הביצים לבית, נקרא הציבור להכניס אותן מידית למקרר; מומלץ להשאירן באריזתן המקורית על מדף במקרר ויש לזכור כי האריזה שומרת על הביצים מפני התייבשותן וחדירת ריחות זרים . בנוסף, אין לרחוץ את הביצים, שכן הקליפה גם אם היא נראית נקיה, היא עלולה להכיל חיידקים, ושטיפת הביצים עלולה להחדיר פנימה את החיידקים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture