מושב מיוחד של בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד הוקדש לנושא השבת

חברי הבד"ץ שהתכנסו יחד עם ועדת ההיגוי המיוחדת קיבלו סקירה אודות הצעדים המתוכננים במישור הכלכלי והמשפטי • בימים הקרובים יפורסם פסק הלכה בנושא קניה והשקעה בחברות מחללות שבת • קריאה לחברות: הסיקו לקחים לאחר שהוכח כי הפגיעה בשבת אינה משתלמת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מטכסים עצה למען השבת: רבני העיר אשדוד התכנסו אתמול למושב בית דין מיוחד, שהתמקד בדרכי הפעולה שהציבור ינקוט בהן במטרה למגר את חילולי השבת. במושב המיוחד נידונו הדרכים והפעולות עליהן יוכרז בע"ה בימים הקרובים כאשר הציבור שומר השבת כולו, בכל רחבי הארץ ואפילו בעולם, יירתם שכם אחד למען המערכה.

בדיון המיוחד שהתקיים בחדר בית הדין של 'הישר והטוב' השתתפו חברי בד"ץ 'רבני הקריות', הרה"ג רבי שמואל דוד הכהן גרוס שליט"א – רב חסידי גור, הרה"ג רבי חיים פסח הורביץ שליט"א – רב חסידי בעלזא והרה"ג רבי צבי הירש ויזניצר שליט"א – רב חסידי ויז'ניץ. כן השתתפו הרבנים חברי ועדת ההיגוי שמונתה בידי רבני הבד"ץ, הלא הם: הרה"ג ר' אברהם נחמן גוטרמן, הרה"ג ר' אלעזר שטרן והרה"ג ר' אברהם חיים ברנשטיין.

בישיבה נדונה הסוגיה ההלכתית של קניה במקומות מחללי שבת או השקעה בחברות מחללות שבת, כולל כל ההיבטים כמו רכישת מניות ואגח"ים או אפילו פוליסות, הגורמות לכך שהבעלים שותפים במישרין בחילולי השבת הנעשים בידי החברות באמצעות ההשקעות באותן חברות. בישיבה סוכם כי פסק הלכה מפורט יפורסם בע"ה בידי רבני הבד"ץ במהלך השבוע הקרוב.

קרא עוד:
[postim]

בנוסף, מסר מזכיר ועדת ההיגוי עדכון ודיווח על הפעולות שנעשו בימים האחרונים, ובהם פגישות שנערכו מול גופי כשרות המפקחים על מסלולי השקעה כשרים ושיתופי פעולה שנחתמו עמם  במסגרת המערכה המשותפת למען כבודה של השבת.

בהמשך השמיע עו"ד אבי אדרי סקירה משפטית שהתמקדה בשני נושאים מרכזיים: הראשון, צעדים משפטיים שניתן לפעול בהם במטרה לגרום לעירייה שתפעיל אכיפה קשוחה יותר של חוק העזר העירוני ולהביא להוצאת צווי סגירה למקומות המסחר הפועלים בשבת בכל רחבי העיר. הנושא השני שעמד במרכז הדיון הייתה תכנית העיצומים הכלכליים שעליה שוקדת וועדת ההיגוי. עו"ד אדרי הצביע על ההיבטים המשפטיים שהבהירו כיצד ניתן להפעיל את אותם עיצומים, מבלי שהרבנים העומדים מאחוריהם ימצאו את עצמם חשופים בפני תביעה משפטית בעקבות הנזקים שעשויים להיגרם כתוצאה מכך לחברות מחללות השבת.

בהתאם לעמדה זו, כך הוחלט, ימשיכו חברי ועדת ההיגוי בקידום התוכנית שהותוותה, כאשר נכון להיום, מאחר וטרם חלפו 20 יום מאז נשלחו המכתבים לחברות והגופים השותפים בחברות מחללות השבת, ממתינים עדיין בבד"ץ לתשובותיהן של החברות. במקביל, מתגבשות ההחלטות שיפורסמו באופן הדרגתי במהלך השבועות הקרובים, ואשר לאורן יפעלו בע"ה כל ציבור שומרי השבת השותפים כולם במערכה הניטשת כעת למען שמירת השבת.

בישיבה נחשפה התוכנית, שמוגדרת כעת כ'תכנית מגירה', ואשר לכשתופעל – אם יהיה צורך בכך – היא תגרום לחברות להבין בדרך הקשה כי ההשקעה בחברות מחללות שבת נתפסת כקו אדום בפני הציבור שומר השבת, וכי הוא לא ייתן את ידו לכך. מזכיר ועדת הרבנים מוסר כי "ברגע שתתקבל ההנחיה ביד הבד"ץ, יצא הציבור החרדי למערכה חסרת פשרות שתהיה לה מטרה אחת ויחידה ויעד אחד ברור: סגירה – מליאה לאלתר ולא חלקית והדרגתית – של  המתחמים מחללי השבת בעיר אשדוד".

בתום הדיון הזכירו רבני הבד"ץ את ההתפתחויות הכלכליות שאירעו בתקופה האחרונה, ובעיקר הנזקים שספגה וסופגת קבוצת 'אלון' כפי שחברת 'ארנה סטאר גרופ', מפעילת קניון 'סטאר סנטר' בעיר, נקלעה לשעתה הקשה. "על החברות להפנים ולדעת כי הפגיעה בשבת אינה משתלמת", אמרו רבני הבד"ץ. "אמנם, ישנם הטועים לחשוב כי הגברת המכירות ע"י פעילות בשבת תביא להגדלת הרווחיות, אך הוכח פעם אחר פעם כי השבת תובעת עלבונה וכי הפעילות בשבת לא די שהיא לא מביאה לרווחיות, אלא שהיא גורמת לנזקים כלכליים כבדים וקשים, שלא לדבר על נזקים ופגיעות אחרות. ראוי שבחברות, שלהן אחריות כלפי המשקיעים בהן, ייקחו נתון זה בחשבון ומראש".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיסבירו לי בבקשה רבני אשדוד מה נשתנה מתחם ביג משאר המתחמים והקניונים באשדוד, הרי זה לא סוד שהמתחם ברחוב ז'בוטינסקי או קניון לב אשדוד או קניון סימול פתוחים בשבת שלא לדבר על החנויות הרבות הפתוחות בשבת ברחבי העיר, מעולם לא שמענו את הגערערס מפגינים, מעולם לא נמנע אדם לקנות בא' או בב' בגלל שיש חנויות פתוחות בשבת שם, ואפילו המתחם והקניונים מלאים בקונים חרדיים, אז למה מתחם שנמצא מחוץ לעיר וכל הגישה אל המתחם הזה הוא רק מהרכבת ואין שום אזור חרדי קרוב אליו, ללכת מהיכן ועד רובע ז' זה קרוב ל45 דק ומרובע ג' עד המתחם בז'בוטינסקי זה גג 25 דק' ומזרח עד לב אשדוד זה 30 דק' מה לכם כי נזעקתם?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture