ההיסטוריה חוזרת: מפגינים מתכננים לשרוף את התלמוד בלונדון בי"ז בתמוז

"חֲמִשָּׁה דְבָרִים אֵרְעוּ אֶת אֲבוֹתֵינוּ בְּשִׁבְעָה עָשָׂר בְּתַמּוּז... וְשָׂרַף אַפָּסְטְמוֹס אֶת הַתּוֹרָה" • קשה להאמין שהאנטישמים בבריטניה כיוונו לתאריך העברי, אך ההקשר המצמרר ממחיש מחדש את גלות הכבשה בין 70 הזאבים • הקהילה החרדית כאובה והממשלה הבריטית מגנה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כאלפיים שנה לאחר ש"שרף אפוסטמוס את התורה" בשבעה עשר בתמוז, כדברי המשנה במסכת תענית, חילול השם המחריד עשוי להתרחש שוב, והפעם בלונדון ה'נאורה'.

בקהילה החרדית בעיר עוקבים בחרדה אחר תכניותיהם של מארגני ההפגנה האנטישמית בשכונת גולדרס גרין – המאוכלסת בציבור חרדי גדול – האמורה להתקיים בשבת בעוד שלושה שבועות.

השבוע הודיעו מארגני ההפגנה כי לפני תחילת ההפגנה, יתקיים טקס שריפת התלמוד ושריפת דגלי ישראל. מקום הטקס נשמר בינתיים בסוד, כך מדווח 'הפורום לתיאום המאבק באנטישמיות'.

קרא עוד:
[postim]

ג'ושוע בונהיל, ממארגני ההפגנה, פרסם כי "ספרי התלמוד ישרפו במהלך ההפגנה בשל הגזענות שבתלמוד", עפ"ל. בונהיל קרא גם לכל משתתפי ההפגנה להצטייד בדגלי ישראל שאותם הם מתכוונים לשרוף כאות מחאה נגד ישראל, כשהמטרה היא "שהעם האנגלי יגלה סולידריות עם הערבים הסובלים תחת השלטון של המדינה המושחתת והבלתי חוקית האחראית על פשעי מלחמה מחרידים".

בונהיל הוסיף וכתב בבלוג שלו שהפגנות דומות יתקיימו בכל השכונות בהן מתגורר ריכוז גדול של יהודים, כדוגמת שכונת סטמפורד היל ופינצ'לי.

רה"מ קמרון: "למצות את הדין עם מפרי החוק בזמן ההפגנה"

ההפגנה המתוכננת להתקיים כאמור בשבעה עשר בתמוז, החל השנה בשבת פרשת בלק, מדירה שינה מעיני הציבור החרדי, כמו גם מרשויות החוק. ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון הביע ביום שני האחרון בפרלמנט את מורת רוחו מההפגנה ואף גינה בחריפות את מארגניה, והורה למשטרה למצות את הדין עם מפרי החוק בזמן ההפגנה.

המשטרה, שאישרה את קיום ההפגנה, מסרה כי אין לה שום סיבה מוצדקת לאסור את קיומה, זאת למרות שמארגני ההפגנה לא גילו עד השבוע את מטרת ההפגנה.

יצוין כי אנדרו דיסמור, חבר בית המחוקקים ונציג שכונת קמדן שבה מתגוררים יהודים רבים, שיגר לאחרונה מכתב למפקד המשטרה, לראש העיר של לונדון בוריס ג'ונסון, ולשרת הפנים תרזה מיי, בה הוא קרא להם להתערב ולהביא לביטול ההפגנה האנטישמית.

"זה ברור שמדובר בהפגנה פרובוקטיבית של הימין הקיצוני כדי להעליב ולהסית נגד הקהילה היהודית, ולערער עוד יותר את ביטחונם של התושבים היהודיים שחשים חוסר ביטחון לנוכח האירועים האנטישמיים שאירעו בפריז השנה. האירוע הזה יפגע בביטחונם של התושבים היהודים ובעסקים שלהם", כתב חבר בית המחוקקים ודרש את ביטול ההפגנה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ה' ישמור וירחם

זו הסיבה, אחינו החרדים, שהציונות באה לעולם והקימה לנו בית יהודי. זו הסיבה שצריך לאהוב בית זה, להשתלב בו ולנסות לעשות אותו ערכי וטוב יותר, ולא להתנתק, להתנכר או לשנוא.

היום לארגן הפגנה יותר קל מתמיד בזכות הווטס אפ והחי יתן אל לבו אם מחנינו יהיה מונזר מהווטס אפ נזכה בטוח לעזרת ה' מיידי

אני מבקש מהנהלת האתר למחוק את תגובתו של ישעיהו.
זהו אתר חרדי!

אם מדינת ישראל היתה יהודית ולא גויית כדבריך עכשיו שלא זכינו לזה והיא רק מתנכרת לכל ענין יהודי שורשי אין סיבה ואין טעם להטפה בעלייה.עולה חדש

האם טחו עיניך מראות שמדינת יזרעאל היא היא הגורם לאנטישמיות הזו ולא המצילה ממנה?

נכון שכל יהודי צריך לאהוב כל יהודי, ולא שצריך אלא זה המציאות כי כמו אבא ואמא ואחים אוהבים אחד את השני כי הם אחד, ככה כל ישראל שהם חלק מבורא עולמים אוהבים אחד את השני בעצם מהנשמה, וכל פעולה שאתה רואה שאנחנו עשינו ואנחנו עושים זה לא שאתה עשית אלא יש אחד מלמעלה שמכוון אותך, ואתה כמו הילד שיושב על השוקיים של האבא ואוחז בהגה וילד חושב שהוא הנהג ובלעדו האוטו לא היה נוסע,,,,,, והמבין יבין

שקר שחוזרים עליו לא הופך לאמת. איך אנשים לא מתביישים לחזור על הבלוף הלעוס שמכרו להם כשהיו ילדים תמימים בבית הספר. על הציוניות והמדינה כמקלט בטוח וכיוצא, וכי בארץ אין אירועים אנטישמיים באופן תדיר? כל הפיגועים והמלחמות ועשרות אלפי ההרוגים זה לא אנטישמיות, השואה השניה בחומרתה (לפחות 3,000,000 הרוגים) היתה כאן בארץ כשהיה לנו בית לאומי שלטון וצבא בחורבן בית שני. וכי הציונות הועילה משהו בשואה מלבד הפשעים של הסלקציות בעליה, אם לא היה נגזר מלמעלה שרומל יפול באל עלמיין בשערי הארץ, הוא היה נכנס בקלות למרות הציונות וגיסותיה. איכה ירדוף אחד אלף אם לא כי צורם מכרם אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture