בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד יפקח על כשרות המסלולים בחברות הביטוח וגופי ההון

חברי הבד"ץ יחד עם חברי הבד"ץ שע"י קרן 'גלאט הון' יבחנו את מסלולי ההשקעה ויספקו את הכשרות למסלולים הכשרים • בהמשך יועברו פוליסות הביטוח של הציבור אך ורק לחברות הביטוח וקרנות ההון שיעמדו תחת הפיקוח ההלכתי הצמוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הפיקוח הכשרותי על שוק ההון יוצא לדרך:  לאחר מאמצים רבים שנעשו בשבועות האחרונים ובעידודם ובהכוונתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, יוצא לדרך גוף הפיקוח שיבדוק ויאשר החל מעתה את כשרות המוצרים המוצעים בשוק ההון, בחברות הביטוח, קרנות הפנסיה והגמל למיניהם. ההשגחה תינתן בידי המחלקה המיוחדת לפיקוח על מכשירים פיננסיים ושוק ההון שע"י בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד יחד עם רבני הבד"ץ שע"י קרן 'גלאט הון' במודיעין עילית.

ההחלטה על הקמת הפיקוח המיוחד התקבלה בשל הצורך שהתגלה עם פתיחת מרכז 'ביג' באשדוד, כאשר התברר כי המיזם שהביא לפריצה החמורה בקדושת השבת מתבסס בעצם על כספם של שלומי אמוני ישראל לאחר שהחלק הארי של המימון הנדרש להקמת הקניון מקורו באג"חים שנרכשו בידי חברות הביטוח וקרנות ההון. בעקבות זאת הועברו פניות לחברות הביטוח שנדרשו למשוך את השקעתן ב'ביג', אך פניות אלו, נכון לעכשיו, לא נענו בידי מרבית החברות (למעט חברת 'אלטשולר שחם' אשר משכה מיידית את השקעתה ב'ביג').

בבד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד הבהירו כי מבחינת הבד"ץ מי שאשם בחילולי השבת הן חברות הביטוח וגופי ההון, אשר כאמור מספקים לחברות מחללות השבת את המימון הנדרש וזאת מכספי המבוטחים והמשקיעים, בניגוד גמור לדעתם ולרצונם. עם זאת, בבד"ץ מציינים כי ניכר שהמסר נקלט ובשבועיים האחרונים ניכרת ירידה בהיקף חילולי השבת הנעשים בקניון 'ביג', דבר שבא לידי ביטוי בסגירתן של חלק מהחנויות בשבת ובעיקר בהפסקת פעילות האטרקציות שנועדה למשוך למקום לקוחות בעיצומה של השבת, ועתה הועברה פעילות זו לימי החול בלבד.

"צעדים אלו" אומרים בבד"ץ "מלמדים כי החברה קיבלה מסרים מגופי ההון, אם כי המסר העוצמתי ביותר שהוא משיכת האג"חים ומכירתם, לא נעשה עדיין. בעלי החברות, משום מה, סבורים שבאפשרותם להמשיך ולעשות עם כספם של המשקיעים ככל העולה על רוחם ולהפנותו לגורמים הפוגעים קשות ברוחו של ציבור שומרי השבת ללא כל התחשבות, והתנהלות זו לא יכולה להימשך".

במקביל, פנו לבד"ץ מספר גופים ביניהם חברות ביטוח מובילות שהביעו את רצונם לפעול בכפוף להנחיות ההלכתיות במטרה לזכות באמונו של הציבור החרדי. בעקבות זאת ולאחר שורה של התייעצויות עם גופים רבניים ועם מומחים בשוק ההון הוחלט על הקמת הגוף הכשרותי שיפקח על מסלולי ההשקעה והפוליסות המוצעות בשוק ההון, כל זאת במטרה לספק לציבור אופציה להשקעה כשרה ומהודרת ללא חשש, בלא שהמשקיע יכשל שלא בידיעתו בעוונות של חילול שבת או איסורים אחרים.

השקעה ללא חשש איסור

בבד"ץ 'רבני הקריות' מציינים כי לאחר בדיקה מקיפה שנעשתה התברר כי 'ביג' אינה ההשקעה היחידה וכי מספר מיזמים העומדים בבעלות יהודית והם מחללים שבת, הוקמו בעצם מכספי ההשקעה של הציבור שומר השבת. בהתחשב בכך שפוסקי הדור זי"ע ויבלחט"א גילו דעתם כי השקעה שכזו אסורה על אף שהמשקיע אינו נדרש לספק את רשותו לכל השקעה שכזו, ברור כי יש להסתלק ולמשוך ידיים מהשקעות אלו כשלשם כך יש ליצור מסלול השקעה כשר ומהודר שלא יכשיל את המשקיע.

מטרתו של הגוף הכשרותי שיופעל בידי בד"ץ 'רבני הקריות' ובידי חברי ועדת הרבנים המיוחדת שמונתה לנושא, תהיה הן לאשר את המסלולי הכשרים בחברות ובמקביל לעמוד על המשמר ולמנוע שכספים אלו יופנו בעתיד להשקעה בחברות מחללות שבת. הפיקוח ינתן בידי בד"ץ 'רבני הקריות' יחד עם בית הדין שע"י קרן 'גלאט הון' במודיעין עילית, שחבריו מתמחים בנושא וזאת לאחר שהבד"ץ כבר מספק אישור כשרותי למספר גופים בשוק ההון.

במהלך השבוע יתכנסו חברי בד"ץ 'רבני הקריות' יחד עם חברי הבד"ץ שע"י קרן 'גלאט הון', הגוף שהוקם בברכתם של מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א ומרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, והוא עומד תחת פיקוחם של הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א, תלמידו של מרן פוסק הדור בעל ה'שבט הלוי' זי"ע, והגאון רבי שבח רוזנבלט שליט"א. במעמד זה ינתנו אישורי כשרות לחברות נוספות שנבדקו בימים האחרונים.

קרן גלאט הון זוכה לברכתם  של כל גדולי ישראל  ואף זכתה לקדש שם שמים בהשקעות הכשרות שאף זכו להשיג תשואות גבוהות במיוחד. ההשקעה בכשרות המהודרת הביאה לכך שהמשקיעים נהנים מצד אחד מביטחון של חברות גדולות כמו פסגות, הראל ואיילון, וכל זאת תוך שההשקעה נקיה מכל חשש איסור והיא עומדת תחת פיקוח רבני הדוק ורציף.

בקרן 'גלאט הון' מציינים כי בחברות הביטוח וקרנות הפנסיה הזוכות לכשרות מהודרת יציעו בימים הקרובים פוליסות ביטוח מגוונות, כולל גם ביטוחי בריאות שיתנו מענה גם למבוטחים שבריאותם התערערה בשנים האחרונות. כך שניוד הפוליסה או קרן הפנסיה / גמל / השתלמות לא יגרום לבעליהן כל נזק בשל אובדן מרכיב הביטוח בפנסיה, על אף ההרעה, אם קיימת, במצב הבריאותי, וזאת בשל יתרונות הביטוח הקולקטיבי. "בסופו של דבר יתברר כי אותם בעלי פוליסות שיניידו את הפוליסות, אף ירוויחו תשואה גבוהה יותר", אומרים בקרן.

בימים הקרובים תצא וועדת הרבנים בהודעה מסודרת לציבור שתחשוף את רשימת חברות הביטוח וגופי ההון הכשרים, תוך מתן הנחיות מתי יש להעביר את הפוליסה וכיצד לעשות זאת בצורה שלא תגרום כל נזק הן למבוטחים והן לסוכני הביטוח.

"זו היא מערכה על השבת לאחר שהקרב ניטש בכל רחבי הארץ" אומרים בבד"ץ 'רבני הקריות'. "לעת הזו, המשימה המוטלת על כל יהודי שהשבת יקרה לו, היא לעשות כל מאמץ שכספו לא יחלל שבת. לא יתכן שכאשר יהודים מתעלים באמירת 'כתר' הרי שבשעה זו הם נכשלים בחילול שבת ואף מכשילים יהודים שתודות לכספם מחללים את השבת ועושים שבתם חול. המטרה המתבקשת כעת היא למנוע מצב זה ולכן יש להבטיח שהכספים לא יושקעו בחברות המחללות את השבת".

 

פוסקי הדור קבעו: ההשקעה בחברות מחללות שבת – אסורה

קרן 'גלאט הון' הוקמה לפני מספר שנים כאשר היא זוכה להסכמתם הנלהבת של גדולי ההוראה, שגילו דעתם כי כיום, לאחר השינויים שנעשו בחוקי שוק ההון, הרי שגם ליחיד המשקיע ובעל הפוליסה ישנו חיוב להימנע מחילול שבת.

במכתב שפורסם ואשר עליו חתומים גדולי ההוראה יבלחט"א וזי"ע, ביניהם מרן הגרי"ש אלישיב זי"ע, מרן בעל ה'שבט הלוי' זי"ע והגר"נ קרליץ שליט"א, נאמר כי כיום לאחר שהחברות הן 'חברות מנהלות בלבד' הרי שמה שעושים שם הרי זה בשליחות בעלי הממון, ונמצא 'דרבו חששי ריבית ושאר איסורים'.

בעקבות ההנחיה ההלכתית גובשו הכללים המבטיחים השקעה כשרה ומהודרת, וזאת כאשר החברה מתחייבת לעמוד תחת פיקוח הלכתי צמוד שיפקח כי המשקיעים לא יכשלו במכשולים אלו. הפיקוח, כאמור, יינתן מעתה והילך בידי חברי בד"ץ 'רבני הקריות' יחד עם רבני קרן 'גלאט הון' שרכשו התמחות רבה בתחום סבוך זה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לבד"צ העדה יש כבר גוף חזק מאוד בתחום הפיננסים.
זה נראה כמו כשרות לוואי כמו כל הכשרויות ביחס לעדה

מה לא טוב חברות שיש להם כשרות של העדה החרדית בירושלים, מדוע להכניס פוליטיקה בכשרות פיננסית, ס"ה יש שמונה חברות ביטוח ופנסיה מדוע צריך מחלוקת גם בזה . אנו לפני ר"ה ויעשו כולם אגודה אחת , מדוע לא מסוגלים להתאחד ביחד?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture