טענות קשות בוועדה לפניות הציבור כלפי מפעילות התחבורה הציבורית

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר: "אנחנו שומעים את הזעקה שעולה מהציבור, אלה שעומדים בתחנות בשמש ובגשם. אולי צריך לעשות חוק שכל ח"כ יהיה מחויב לנסוע באוטובוס אחת לתקופה, כדי להרגיש את הנוסעים ואת סבלם...".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הוועדה לפניות הציבור, בראשות ח"כ ישראל אייכלר, התכנסה היום לדיון בעקבות פניות של אזרחים מהצפון, שהצביעו על ליקויים רבים במערך התחבורה הציבורית באזור בכלל ובצפת ומירון בפרט. לטענת הפונים, קיימת במוצאי שבתות בעיה חמורה של מחסור באוטובוסים, ונוסעים רבים נאלצים להמתין זמן רב בתחנות כשלעתים האוטובוס כלל אינו מגיע.

אייכלר אמר בפתח הדיון: "התחבורה הציבורית זה עניין שנוגע כמעט לכל אזרח. גם מי שיש לו רכב -בני משפחתו ובעיקר קשישים וצעירים, נזקקים לתחבורה הציבורית. אחת הבעיות המרכזיות היא הרגולציה לעקוב אחר ביצוע הנסיעות והתאמה לצרכי הציבור, המשתנים לפי מועדים וזמנים שונים ומגוונים. יש חוסר תיאום בין הזמנים לצרכים וחברות התחבורה נאלצות להוציא אוטובוס בשעה מסוימת שאין בה נוסעים ובשעה אחר כך מחכים עשרות נוסעים ואין אוטובוס. הבעיה היא בעיקר בקווים שאין בהם תחנות ביניים ויש להתאים את התחבורה לנוסעים ולא ללוח לא מעודכן. כשיוצא אוטובוס בזמן לא מתאים לנוסעים, זה עולה כסף מיותר למדינה וגורם צער וצפיפות לנוסעים באוטובוס הבא".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס שיזם את הדיון על הבעיות במירון אמר: "בימי שישי נוסעים ממתינים שעות בתחנות, כשאוטובוסים חולפים על פניהם ומותירים אותם בתחנה. הם ממתינים לאוטובוס הבא שאיש איננו יודע מתי יגיע. במוצאי שבת אנשים יוצאים ממירון ומגיעים לביתם לאחר שעות ארוכות ובאמצע הלילה".

קרא עוד:
[postim]

ח"כ מוזס הקריא מתוך מכתב של נוסע שהמתין שעות ארוכות ולטענתו כ-200 איש המתינו בצפת ועוד כ-350 במירון. ההמתנה נמשכה משעה 22:00 ועד 00:40. "כמעט שלוש שעות חלפו עד שהנוסעים הגיעו לירושלים לקראת 04:00 לפנות בוקר", האשים מוזס.

ח"כ אורי מקלב: "צריך להגיד ביושר שמאז 2012 כשנתיב אקספרס זכו במרכז, יש שיפור בהתנהלות, אבל זה לא עומד ביעדים שהממשלה דיברה על קירוב בפריפריה למרכז על ידי תחבורה ציבורית זמינה. יש שיפור בכבישים ובאוטוסטרדות לרכב פרטי, אבל אין קירוב בין הגליל למרכז, בכל הנוגע לתחבורה הציבורית.

"הקושי המרכזי הוא של הגמישות של מנהלי החברה לנתב את הנסיעות מול הצרכים. מרחב התמרון הוא קטן מאוד ביחס לדברים הבלתי צפויים הרבים שקורים בתחבורה הציבורית אי הכרה וחוסר ידיעה של כל מיני אירועים שיש סביב מעגל השנה. נושא נוסף הוא המחיר, אי אפשר להתעלם מהמחיר הגבוה. בגלל שהוא קו ארוך, משפחה עם שישה ילדים שגרה בצפת ורוצה לבקר את ההורים בגוש דן, זה יעלה להם 700 ₪".

הפונים שבאו מצפת ומכפר ורדים וסטודנטים מארגוני התחבורה הציבורים, פירטו שורה של בעיות קשות בשירות 'נתיב אקספרס' בקווי הצפון. אנשים העידו על שעות ארוכות של המתנה במוצאי שבתות בעיקר. נציג 'נתיב אקספרס' אמר שפעמיים בלבד הייתה בעיה נקודתית בצפת, והיא כבר מטופלת. הנציג ביקש סמכות לפקחים לנתב את התנועה לפי הצרכים. כי כאשר שולחים אוטובוס ריק ואחר כך באים הרבה נוסעים שאין להם אוטובוס, זה יוצר סבל לנוסעים.

משרד התחבורה השיב כי חייבים לשלוח אוטובוס בזמן ולו לנוסע אחד. אבל כאשר יש עומס של נוסעים, חייבים לתגבר ומשרד התחבורה מתחשבן עם החברות ואינם מפסידים מכך.

נועה אבירם, ממשרד התחבורה השיבה לטענות ואמרה כי "לגבי הפיקוח והבקרה, המפעיל מחויב לאילו נסיעות הוא צריך להוציא. מעבר לזה הוא מחויב לתגבר. כשיש נוסעים בתחנה הוא לא צריך אישור מיוחד, והוא מקבל על זה החזר. צריך להפריד בין תגבורים קבועים לגבי משהו נקודתי".

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר סיכם את הדיון ואמר: "אנחנו שומעים את הזעקה שעולה מהציבור, אלה שעומדים בתחנות בשמש ובגשם. בעלי הרכבים היושבים כאן פחות מנוסים ומרגישים את כאב הנוסעים בתחנות. אולי צריך לעשות חוק שכל ח"כ יהיה מחויב לנסוע באוטובוס אחת לכמה זמן, כדי להרגיש את הנוסעים ואת סבלם…".

אייכלר דרש מ'נתיב אקספרס', כמו שאר מפעילי התחבורה הציבורית, שיהיה פקח בתחנות עמוסות בזמנים מיוחדים. "איש הקשר בתחנות המרכזיות ידאג לדווח לחברה ולמשרד התחבורה על המצב בשטח. בנוסף אני רוצה שתנהיגו אפשרות להזמין מראש מקום בנסיעות, מה שייתן תמונת מצב מראש".

כמו כן דרש להעניק לילדים הנחות בקווי התחבורה בצפון ובדרום, כמו במרכז הארץ. לא ייתכן שדווקא הקווים הארוכים היקרים, לא תינתן הנחה המגיעה לילדים במקומות אחרים.

היו"ר הודיע כי יקיים ישיבת מעקב בתקופת החגים, לראות האם חברות התחבורה עומדות במחויבותם לנוסעים על פי החוק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture