כ"ק מרן האדמו"ר מסערט ויז'ניץ נסתלק לשמי מרום

כלל ישראל בכל מקומות מושבותיהם, קיבלו בהלם ותדהמה את השמועה המרה, על הסתלקותו לשמי מרום של כ"ק מרן האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצוקללה"ה • אירוע לבבי חמור הביא לאיבוד ההכרה ועל אף אלפי התפילות בבתי המדרשות ברחבי הארץ, כבר נגזרה הגזירה ונתבקש הצדיק לשמי רום • הלוויה תערך מחר, בהשתתפות אדמו"רים, גדולי ישראל וקהל החסידים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהגיע הבשורה הקשה והמרה על כי נצחו אראלים את המצוקים בעלותו הפתאומית בסערה השמימה של כ"ק מרן אדמו"ר מסערט מויזניץ זצוק"ל, שהשיב את נשמתו הטהורה לבוראה למגינת לב כל בית ישראל, בשעה 7.45 בערב, במעון קדשו שברמת ויז'ניץ חיפה, התעטפה עולם התורה והחסידות באבל כבד.

המוני החסידים קיבלו בתדהמה רבה את בשורה האיוב על הסתלקותו בשעה שעמדו בהיכל בית המדרש הגדול ברמת ויז'ניץ בשאגה ובתפילה לרפואתו, כאשר קיוו כל העת כי למרות מצבו האנוש יצליחו להבקיע שערי שמים ולבטל את רוע הגזירה.

מיד בהגיע הידיעה להיכל בית מדרשו הוסטה הפרוכת מעל ארון הקודש, ומכל עבר נשמעו זעקות שבר על גודל האבידה, בשכונת רמת ויז'ניץ בחיפה היו מחזות קורעי לב של המוני החסידים והתלמידים אשר התפלשו לארץ בעפרים בבכיה נוראה, ובזעקה מעמקי קירות הלב זעקו נוראות אוי 'רבינו הקדוש – על מי נטשת הצאן' מי יורה לנו דעה ומי יבין לנו שמועה.

בשנתיים האחרונות הלך ונחלש, ולמרות זאת התאמץ במסירות נפש ממש להמשיך בעבודת הקודש כמימים ימימה, כשעיניו ולבו הטהור נשואות לעדת צאן מרעיתו, התאמץ בכל כוחו לקבל את הקהל לעצה ולברכה, לשמש כסנדק לפרחי החסידים, ואף בימי ראש השנה ויום כיפור התאמץ מאוד לעבור לפני התפילה בחלק מהתפילות למרות הקושי הרב, והכל בכדי לא לגרום צער להמוני החסידים מכל קצווי תבל שבאו לחסות בצל קדשו.

בכל אותן שנים העתיר קהל עדת מרעיתו בתפילות ובתחנונים לקיים בנו חכמי ישראל ושהשי"ת יחזק כוחותיו ויוסיף לו אורך ימים ושנות חיים ושלום.

לפני כשבועיים עבר קול במחנה כי רבינו חידש לפתע כנשר נעוריו ונראה כמתאושש מחולשתו. קהל החסידים שנכנסו לחדרו בכדי להתברך, נדהמו לראותו מברכם בפה מלא ברכות לרוב כפי שהיה באמנה אתו כל הימים. היה זה לאחר שנתיים ימים שבהם לא נראו מראות נוראות הוד שכאלו.

השמועה התפשטה חיש מהר ובמשך כל אותו שבוע נהרו המוני חסידים מכל רחבי הארץ לרמת ויז'ניץ בחיפה, במשך שעות ארוכות קיבל את בניו אהוביו והוריק להם ברכות וישועות עד אין סוף. חסידים שהיו זקוקים לישועה הגיעו אל מעונו, ורבינו באהבה רבה ובחמלה גדולה הרעיף על ראשם ברכות לרוב. באותם ימים אף הגיע לביקור מיוחד בתלמוד תורה ברמת ויז'ניץ, מאות ילדי החמד המתינו לו בחצר הת"ת עמדו סביבו וזמרו לו ניגוני קודש, ורבינו הביט בעיניו הק' אליהם בחיבה יתירה. היה זה למעשה ימים של פרידה של האב הגדול מבניו יקיריו אליהם היה קשור כל הימים, כשנר אלוקים טרם יכבה.

בשבת האחרונה נכנס להיכל ביהמ"ד לתפילת ליל שב"ק, ולאחר התפילה עברו כל החסידים לברכו בברכת השבת כשפניו מאירים באור יקרות. בהמשך נכנס לעריכת השולחן הטהור, וכשהגיעו לזמר "ק־ה ריבון" אמר כל מלה מתוך הזמירות, ואף ראו כי מתאמץ מאוד ופניו הק' השתנו כמה פעמים. כשהגיע למילים "פרוק ית ענך" הרים את ידיו הקדושות כלפי מעלה, תנועה שלא נראתה מזה זמן רב. ביום ראשון השבוע, צום י"ז בתמוז עוד קיבל קהל והאציל עליהם מברכת קדשו.

אולם בשעה 7.45 בערב התדרדר מצבו באופן פתאומי והוגדר כקריטי, כוחות הצלה הוזעקו למיטתו, כמו גם בני משפחתו ומפה לאוזן נודע כי המצב איום ונורא, אראלים ומצוקים אוחזים בארון הקודש. על דלתות הבית שבמעון קדשו צרו מאות רבות של חסידים אשר ביקשו להיות ברגעים אלו קרוב למקור חיותם, המקום כולו היה לחרדת אלוקים כשמכל עבר נשמעו קולות של תפילה וזעקה ובכי, אך כבר נגזרה גזירה, נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש. רבינו השיב את נשמתו הטהורה לבוראה, כבה נר ישראל ונדם לבם של ישראל.

חברי הבד"צ רמת ויז'ניץ התכנסו מיד לאחר שנודע על האבל הכבד לישיבת חירום, כדי לקבוע את סדרי ההלוויה וההוראות שימסרו להמוני הצבור שיגיעו לקחת במעמד ההלויה.

שעה קלה לאחר הסתלקותו הועלה גופו הקדוש להיכל בית המדרש הגדול ברמת ויז'ניץ, המקום בו עבד את בוראו ביראה ובסילודין בתפילותיו הזכות והטהורות ועריכת השולחנות אשר לפני ה' – שבהם עמל להלהיב את נשמותיהם של ישראל לאביהם שבשמים, כאשר בקושי רב הצליחו לפלס דרך למיטה שהוכנסה למרכז ההיכל.

רבינו הותיר אחריו את בנו יחידו הרה"צ רבי יעקב שליט"א, ואת חתניו, הגאון רבי נפתלי ראובן קורנרייך שליט"א והגאון רבי אהרן טוביה שפיטץ שליט"א.

מסע ההלוויה של רבינו יצא בשעה 17:00 אחה"צ מהיכל ביהמ"ד הגדול ברמת ויז'ניץ לאוהל אדמו"רי בית ויז'ניץ שבבית החיים בבני ברק.

“ההוראות וההנהגות ביום המר” וסדרי מסע ההלוויה • כל הפרטים >>

וכבוד גדול עשו לו • קהל חסידי סערט ויז’ניץ בכל אתר ואתר מבכים מרה על פטירת רבם >>

מָתַי אָבוֹא וְאֵרָאֶה • צפו בחזיונות קודש מהוד פעלו של האדמו”ר מסערט ויז’ניץ זצ”ל >>

כְּמַרְאֵה מַלְאַךְ הָאֱלֹקִים • גלריית ענק מכ”ק האדמו”ר מסערט ויז’ניץ זצ”ל >>

התמונות האחרונות • כ”ק מרן האדמו”ר מסערט ויז’ניץ במעונו >>

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טעות,

התחתן בתשי"ב ולא תשי"ז

התחתן בד' ניסן תשי"א

רבינו הקדוש זיע היה מיחדי סגולה ממש

נשארים בלי אויבן אן , מה נעשה בלי הגדולי ישראל כאלו?

למה אין עוד תמונות מהלילה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture