הנגע מתפשט: בחיפה מתארגנת עצרת מחאה נגד 'ביג' העומדת לפתוח את הקניון בעיר בשבתות

עסקני השבת בחיפה נפגשו לישיבה משותפת עם עסקני השבת המנהלים את המערכה נגד 'ביג' באשדוד • על הפרק: עצרת מחאה נגד החברה שהפכה את רמיסת השבת לדגל • במקביל: בעקבות קריאת בתי הדין נרשמו אתמול אלפי פניות למוקדי חברות הביטוח ומשרדי הבד"צים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מחאת השבת מגיעה לחיפה: לאחר שנודע כי חב' 'ביג' אינה שקטה על שמריה וכי בכוונתה של החברה המחללת את השבת ברגל גסה באשדוד לפתוח כעת קניון בחיפה שאף הוא אמור לפעול רח"ל בשבתות,  מתגייס הציבור החרדי בחיפה לצעדי מחאה נגד החברה. "החברה הפכה את הפגיעה בשבת לדגל ועל הציבור כולו להתגייס נגדה ולעצור את הפגיעה בשבת", אומרים עסקני השבת.

אתמול התקיימה פגישה בין מזכיר ועדת הרבנים לענייני שמירת השבת שע"י בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד, יחד עם רבנים ועסקנים מהעיר חיפה שבה סוכם לנקוט בצעדים מיידים במטרה לסכל את תכניתה של 'ביג'. בפגישה סוכם על גיבוש ועדת היגוי שתנהל את המאבק תוך שיתוף כל החוגים הדתיים בעיר חיפה.

בשלב הראשון ובמטרה לקיים חובת מחאה, סוכם על קיום עצרת מחאה בעיר במטרה למנוע ולעצור את פתיחתו של מתחם 'ביג' בחיפה. עסקני השבת הבהירו כי מלבד עצם פתיחת המתחם בשבתות, דבר שיביא להעצמת חילולי השבת באזור והבאתם חלילה לשיאים שלא היו קיימים עד כה, הרי  שרק ב'חגיגות הפתיחה' של הקניון צפויים להשתתף לפי הערכות עשרות אלפים, שרבים מהם – כך לפי הניסיון באשדוד – נחשבים למסורתיים שבזכות המבצעים המתקיימים רק בשבתות הם נגררים לחילול שבת.

קרא עוד:
[postim]

מוועדת הרבנים למען שמירת השבת נמסר כי "כנראה שעל הערים אשדוד וחיפה לכונן ברית 'ערים תאומות'. בשתיהן קיים ריכוז חרדי גדול של קהילות חרדיות מגוונות, שעתה הן ניצבות בפני איום מהותי בדמות חברת 'ביג' המבקשת להפוך את השבת ליום ככל הימים. החברה בהתנהלותה גורמת לכך שגם אוכלוסיות שעד כה שמרו שבת נגררות אחר ההטבות המוצעות בשבתות, ורבים החלו לחלל בעקבותיה את השבת, דבר הפוגע בצביון העיר. הציבור החרדי לא יסכים לכך והוא יכריז מלחמת חורמה על הניסיון לפגוע בו ולהצר את צעדיו באמצעות הפגיעה בערך המקודש ביותר – ערך השבץ".

כרוניקה של חילולי שבת

חברת 'ביג' כזכור הפכה בעת האחרונה לגורם המשפיע ביותר על המערכה המתנהלת למען שמירת השבת. החברה פתחה את הקניון באשדוד תוך שהיא גורמת לכך שאלפי לקוחות המגיעים מכל יישובי האזור עושים את שבתם חול, כאשר השפעתו של הקניון הפתוח בשבתות ניכרת לא רק בעיר אשדוד אלא גם בישובים הסמוכים.

כעת מתברר כי החברה ממשיכה בדרכה ובעוד שבעליה מנסים להעביר מסרים לפיהם הם בוחנים את צמצום חילולי השבת באשדוד, הרי שבה בעת הם פתוחים את הקניון בחיפה תוך הצהרה שהמקום יהפוך למוקד של חילולי שבת המוניים. הקניון, הממוקם במיקום אסטרטגי – צומת הצ'ק פוסט – אמור למשוך אליו לקוחות שיגיעו מהעיר חיפה ומהקריות, כאשר היקף חילולי השבת עשוי להגיע חלילה לשיאים שלא הכרנו.

בוועדת הרבנים שע"י בד"ץ 'רבני הקריות' מיהרו להעביר מכתב אזהרה לבעלי 'ביג' שבו הם מתריעים מפני פתיחתו של הקניון בחיפה בשבתות. במכתב מבהיר מזכיר ועדת הרבנים כי "הציבור החרדי לא יסבול ולא יסכים להמשך הפגיעה בשבתות, והוא יכריז מלחמת חורמה נגד החברה הפוגעת בציפור נפשו".

במקביל נערכים ראשי הציבור החרדי באשדוד ובחיפה לצעדי מחאה כשהפעם, לאור ההתפתחויות האחרונות, יהיו שותפים למערכה ציבורים נוספים מכל רחבי הארץ. כך סוכם כי בישיבת ועדת ההיגוי  הבאה ישתתפו גם נציגים של חברת 'מזהירי שבת' מירושלים, ביתר ובית שמש, במטרה להביא לבטא את הצעקה שתבוא מכל חלקי ארץ ישראל.

פניות רבות לחברות הביטוח

אולם המערכה אינה מתמקדת רק בחברת 'ביג'. מאחר והחברה נהנית מהמשאבים שהועברו לרשותה בידי חברות הביטוח והגופים הפיננסיים, הורו רבני הבד"ץ – שזכו להסכמתם ותמיכתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א  – כי על הציבור להוציא את הפוליסות וההשקעות מהחברות המשקיעות במיזמים מחללי שבת או עוברות על איסורים נוספים, ולהעבירן לחברות שפעילותן עומדת תחת פיקוח רבני ראוי.

אתמול, כזכור, פורסמה קריאת הבד"ץ אליה צירפו הסכמתם חברי בתי הדין צדק של מרן בעל ה'שבט הלוי' זצ"ל, מרן הגר"נ קרליץ שליט"א ובד"ץ 'מחזיקי הדת', בה קוראים רבני הבד"ץ לציבור להעביר את הפוליסות לקרנות 'גלאט הון' שנמצאו כשרות ונקיות מכל חשש איסור. בעקבות הקריאה נרשמו אתמול אלפי פניות טלפוניות למוקדי חברות הביטוח והבד"צים, וגם בחברות החלו לזהות את הגל הראשון של המעברים.

לתועלת הקוראים מתפרסמים שוב מספרי הטלפון של משרדי הבד"צים בהם ניתן לברר אודות כשרות החברות וכן לקבל מידע על אפשרויות העברת הפוליסות לחברות הכשרות (הליך המתבצע לרוב בקלות ע"י משלוח טופס שניתן להשיגו במזכירות בתי הדין): בד"ץ 'רבני הקריות' – 08-8679883, 052-7624949, 053-3117586, ועד ההלכה שע"י 'גלאט הון' – 08/9742386.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture