האדמו"ר מקאלוב בקריאה נרגשת למועצגה"ת: "הצילו את ילדי העולים מצרפת"

במכתב כאוב מקירות לבו החלוש, פורס כ"ק האדמו"ר שליט"א בפני חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, אשר התכנסו היום בירושלים, את סכנת הכליה הרוחנית המרחפת על ילדיהם של יהודי צרפת העולים לארץ • האדמו"ר קורא לגדולי הדור "שיתעוררו לעשות כל מה שיש בידם לתקן שערורייה הזאת, ולחזק ידי העסקנים המשתדלים להכניס ילדים אלו למוסדות ראויים, למען הציל אלפי נפשות ישראל מרדת שחת" • הסיפור המלא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רבני צרפת אובדי עצות: האימה מפני גל מעשי הטרור במדינה מחד, וההשקעה האדירה של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית בעידוד העלייה מאידך, גורמות בשנים האחרונות לאלפי משפחות יהודיות מצרפת לעלות לארץ הקודש מבחינה גשמית, אולם לרדת לשאול תחתית מבחינה רוחנית.

תמציתו של הסיפור הכאוב היא כך: הקהילה היהודית העצומה בצרפת, המונה בין 450,000 לחצי מיליון יהודים על פי ההלכה, ידועה לתהילה בזיקתה ההדוקה למסורת וביחסה החם לכל דבר שבקדושה.

בניגוד לקהילות יהודיות גדולות אחרות ברחבי העולם – כמו בארצות הברית, בבריטניה וברוסיה – רוב רובם של יהודי צרפת נחשבים לדתיים-מסורתיים, והמורים בבתי הספר היהודיים הרבים ברחבי המדינה מקנים לתלמידיהם ידע יהודי נרחב וחינוך לאהבת הבורא, אהבת התורה ואהבת ארץ ישראל.

קרא עוד:
[postim]

מדי שנה, עוקרות מאות ואלפי משפחות שומרות תורה ומצוות ממקומות מושבותיהן בקהילות היהודיות בפריז, מרסיי, ליון וערים נוספות בצרפת, ומתיישבות בארץ ישראל, בסיוען המלא של הסוכנות היהודית, משרד העלייה והקליטה וארגונים יהודיים שונים.

בשנים האחרונות הפך זרזיף העלייה מגולת צרפת לזרם של ממש, כאשר על פי ההערכות, בשנת 2015 לבדה צפויים להגיע לארץ כ-8,000 יהודים צרפתיים. העולים מתווספים לקהילה הענקית של עולי צרפת בארץ, המונה כ-220,000 נפש, כ-90,000 מהם עלו בארבעת העשורים האחרונים.

 .הלווייתם בישראל של 4 הקדושים שנרצחו במרכול הכשר בפריז (POOL)

דא עקא, ילדיהם של העולים המסורתיים ואוהבי ה' מצרפת, ברובם אינם נשלחים למוסדות חינוך דתיים. ההורים הנאבקים בקשיי ההתאקלמות ומתקשים בהבנת השפה והמנטליות הישראלית, אינם יודעים תמיד לברור ולחפש עבור ילדיהם את המוסד המתאים לאורח חייהם ולהשקפת עולמם, ואף אינם מכירים את המצב הרוחני החמור השורר בבתי הספר הממלכתיים, המנתקים את תלמידיהם מכל זיק של יהדות ומכל דבר שבקדושה.

ברוב המקרים, מגלים ההורים לחרדתם את הנזק הנורא שנעשה ללבבות הרכים של ילדיהם רק לאחר זמן, כאשר את הנעשה כבר אין להשיב, וכך הופכת שיבת ציון לעזיבת התורה מציון, כפי שאירע עם עולי ארצות המזרח בשנות ראשית המדינה.

קברניטי היהדות בצרפת מפנים אצבע מאשימה כלפי ההנהגה החרדית בישראל, שאינה משכילה לפתוח רשת מוסדות חרדיים לבנים ולבנות, אשר יותאמו למשפחות העולים מצרפת, בהם יתחנכו ויקנו דעת על ידי מחנכים יראי שמים ושומרי תורה ומצוות, הדוברים צרפתית ברמה של שפת אם.

bar mitzvah in Paris synagogueחגיגת בר-מצווה בבית כנסת בפריז (סרג' אטל - פלאש 90)

"כעין גזרת שמד להרבה שומרי תורה ומצוות ושומרי מסורת"

מי שנגע ללבו המצב האיום, הוא כ"ק האדמו"ר מקאלוב שליט"א, מי שקירב בעשרות השנים האחרונות רבבות מאחינו בני ישראל לדרך התורה בכל רחבי העולם. מקירות לבו השוכן בגופו החלוש והממוטט פנה היום האדמו"ר לחברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסו בירושלים, וביקשם בתחנונים שישימו עיניהם וליבותיהם למען הצלתם הרוחנית של עשרות אלפי ילדי ישראל אלו.

את מכתבו הכאוב, אשר נכתב חרף מחלתו הקשה ותוך כדי מאמץ גופני אדיר, פותח האדמו"ר: "לכבוד המאורות הגדולים, מנהיגי ישראל בארץ ישראל. אחדשה"ט, מצאתי לנחוץ להביא לתשומת לבכם פרשת ילדי עולי צרפת, כפי שידוע לי מקרוב.

האדמו''ר מקאלוב בביקור בארה''ק (21)כ"ק האדמו"ר מקאלוב מקרב יהודים לאביהם שבשמים בעת ביקורו בארה"ק

"בתקופה האחרונה נתרבה מאד העלייה מצרפת לארץ ישראל שאכן יש בזה צד מעלה לחילונים, שבארץ ישראל יש סיכוי גדול יותר שיתחתנו עם יהודים, אבל לצערנו אנו עדים שמצד אחר יש בזה כעין גזרת שמד להרבה שומרי תורה ומצוות ושומרי מסורת, שכפי שראיתי למדו בצרפת במוסדות שמתחנכים שם על דר­ך התורה, ובארץ ישראל מכניסים אותם למוסדות מעורבים הרחוקים מיהדות.

"לכן אני קורא בזה למעכת"ר, שיתעוררו לעשות כל מה שיש בידם לתקן שערורייה הזאת, ולחזק ידי העסקנים המשתדלים להכניס ילדים אלו למוסדות ראויים, למען הציל אלפי נפשות ישראל מרדת שחת, וזכות הרבים יהיה תלוי בכם.

"הכותב בכאב, משה טויב בהה"צ מוהרמ"ש זצוקלל"ה מקאלוב".

Document-page-001

בתמונה הראשית: ילדים בת"ת בסרסל, פריז (צילום סרג' אטל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture