ביקור ממלכתי: סגן שר החינוך פרוש סייר בפתיחת שנת הלימודים באשדוד

במהלך הסיור נפגש עם ראש העיר, יחיאל לסרי, ועם הפקידים הבכירים באגף החינוך בעיריית אשדוד. פרוש שמע מבכירי העירייה על ההיערכות שקדמה לפתיחת שנת הלימודים ודן אתם בנושא מבני קבע למוסדות החינוך החרדיים • ראש העיר חזר בפני פרוש על התחייבותו משנת 2009, שתלמוד התורה "הכלל חסידי" יקבל הקצאה למבנה, בתוך רובע ז'

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עם פתיחת שנת הלימודים תשע"ו, סייר היום סגן שר החינוך, מאיר פרוש, במוסדות החינוך החרדי בעיר אשדוד, בכדי לעמוד מקרוב אחר פתיחת שנת הלימודים בתלמודי התורה ובמוסדות החינוך שהחלו את לימודיהם אתמול.

במהלך הסיור נפגש עם ראש העיר, יחיאל לסרי, ועם הפקידים הבכירים באגף החינוך בעיריית אשדוד. פרוש שמע מבכירי העירייה על ההיערכות שקדמה לפתיחת שנת הלימודים ודן אתם בנושא מבני קבע למוסדות החינוך החרדיים.

בסיור במוסדות החינוך השתתפו גם חברי מועצת העיר: אפרים וובר, הממונה על החינוך החרדי; וחיים אמסילי, הממונה על החינוך התורני. יחד עמם הצטרף הצוות המקצועי בעירייה, זלמן ינקלביץ, מנהל אגף החינוך החרדי; ברוך ביטון, סגן מנהל האגף; ובני שאער. בסיור השתתפו גם צוות לשכתו של פרוש ויעקב גרוס, עוזרו של חבר מועצת העיר וובר.

קרא עוד:
[postim]

את הסיור פתח פרוש במוסדות החינוך ויז'ניץ, שם פגש את מנהל המוסדות הרב אברהם נח גוטמן, הרב זאב פרייזלר חבר הנהלת האיגוד, וכן את המנהלת מ' שטיינמץ.

מנהלי המוסדות הודו לפרוש על עזרתו הרבה מיום כניסתו לתפקידו כסגן שר, כך גם על עזרתו בפתיחת שנת הלימודים הנוכחית, כאשר למוסד היה קשיים בעיכוב תקציבי בית הספר, עקב חסמים ובירוקרטיה במשרד החינוך. כמו כן, הציגו את מצוקת הקרוואנים בהן לומדות התלמידות, והם כרגע עובדים על הרשאה למבנה קבע, וביקשו את עזרתו והתערבותו בעניין זה.

20150816_100426

פרוש הדגיש שהתפקיד שלו, כסגן שר החינוך, הוא בשליחות של כלל יהדות התורה. "הגעתי לכאן לומר שאנו עוזרים ועושים ככל יכולתנו למען יהדות החרדית על כל גווניה. דלתי תמיד תהייה פתוחה לכל פונה ולכל פנייה ואעשה ככל יכולתי להמשיך ולעזור למוסדות", אמר סגן השר.

לאחר מכן המשיך סגן שר החינוך לבית ספר 'קדם מפעליו', בראשות הרב אשר קרייסנטה, אשר הציג את בית הספר, בו לומדים קרוב לאלף תלמידים עדיין בקרוואנים. סגן השר הפתיע את התלמידים כששאל שאלות מחומר שהם למדו בשנה שעברה, ועל אתר הם הראו את ידיעותיהם הטובות.

20150816_103017

במהלך הסיור אמר פרוש: "בראש חודש אלול מתחילים את הלימודים בתלמודי התורה והישיבות במגזר החרדי, ובאנו להראות נוכחות ולעמוד מקרוב אחר פתיחת הלימודים כסדרן. אנו במשרד החינוך באנו לעזור לכולם, ונשתדל בע"ה שאכן שכל אחד ירגיש שאנחנו עוזרים לכולם".

הרב קרייסנטה אמר לפרוש "יש לכם זכות אבות מהאבא והסבא שפעלו רבות למען יהדות ספרד, ומרן הגר"ע יוסף זצ"ל העריך מאוד את העשייה שלכם וב"ה יש לכם גם הצלחה".

20150816_103137

באותו עניין, סיפר פרוש לנוכחים כי לפני חמש שנים שלח לו מרן הרב עובדיה זצ"ל ספר, אליו הצמיד פתקה, בה היה כתוב, "עיין עמוד רנ"ב, דברים שנשאתי בהספד לסבך הרב משה פרוש" ובהספד נאמר, "אלמלא  הרב משה פרוש זצ"ל נשתכחה תורה מיהדות המזרח".

לאחמ"כ המשיך סגן שר החינוך ומלוויו, למוסדות הכלל חסידי, את פניו קיבלו הרב שלמה גולדמן, רו"מ המוסדות, יחד עם הרב שלמה אדלר המנהל החינוכי, הם שטחו בפניו את המצוקה הקשה של הת"ת שעדיין נמצא בקרוואנים.

20150816_104129

פרוש התפעל מהתחזוקה והניקיון והסדר השורר במקום, על אף היותם בקרוואנים קרוב ל–15 שנה, סגן השר סייר בכיתות ובירך את התלמידים ובהצלחה. הרב גולדמן אמר לסגן השר שלאחרונה ישנה נקודת מפנה חיובית בכדי למצוא פתרון של קבע לתלמוד תורה, וביקש את סיועו מול ראש העיר ומשרד החינוך. פרוש אמר שהנושא של התלמוד התורה הכלל חסידי ידוע לו ומטפלים בכך בכל המישורים.

מכאן המשיכו לסיור בבניין של תלמוד תורה "מחזיקי הדת"  של חסידי בעלזא ברובע ז', אשר חנוכת הבית שלו אמורה להיות בחנוכה. לאחר מכן, המשיכו לישיבת "בית מרדכי" של חסידי בעלזא, שם קיבל את פניהם מנהל השיבה, הרב יוסף מאיר הורביץ, אשר הציג את ההיערכות לזמן אלול.

20150816_104945

משם המשיכו לתלמוד התורה, המונה כ 1400 תלמידים כ"י, כאשר הרב וובר מדגיש שהגידול עולה מעל כל צפי, וב"ה הגידול הטבעי עוד יביא להתפתחות והתרחבות רבה ביותר בשנים הקרובות, מה שמצריך היערכות רבה.

מנהל אגף החינוך החרדי, זלמן ינקלביץ, סקר בפני סגן השר את מצבת התלמידים לשנת תשע"ו למגזר החרדי, כאשר בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים מתחנכים מכל הזרמים, קרוב לשמונה עשרה אלף תלמידים, ובתיכונים, בסמינרים ובישיבות למעלה מ 4000 תלמידים ותלמידות כ"י.

20150816_105456

פרוש סיפר שהוא זוכר שהגיע כילד עם אביו לחנוכת הבית של התלמוד תורה באשדוד, ומה יפה לראות את התפתחות המוסדות שהחל עם שמונה ילדים בשנת תשל"ט וכיום כלל מוסדות של חסידי בעלז באשדוד, מונים כ-3000 תלמידים ותלמידות בראשות כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א.

משם המשיכו לפגישה עם  ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אשר אירח את הרב פרוש בלשכתו, בפגישה השתתף גם מנכ"ל העירייה, מר אילן בן עדי, וצוות לשכתו.

20150816_105611

פרוש התכבד לברך את ראש העיר, כאשר בין בדברים העלה על נס את המקצועיות של מנהלי וממוני אגף החינוך החרדי בעיר, על עף הקשיים, של חלק מראשי המוסדות.

פרוש סיפר היכן סייר, והבין מתוך רוח הדברים את ההערכה שיש לראש העיר על פעלו למען החינוך החרדי באשדוד.

20150816_105951

ראש העיר סקר בפני סגן שר החינוך את התיקון לעוול שנעשה למגזר החרדי במשל שנים לעיר, והתמקד בעיקר על מתחם הקרוואנים הגדול ברובע ז', שעלה לא פעם לכותרות ובמיוחד בעתות מלחמה וחירום, ובימים אלה, נבנים שם מוסדות של חסידי בעלזא וגור, ובשנה הקרובה אמורים להתחיל בהליכי בינוי למוסדות שונים ובתוכם בית ספר "האיחוד החסידי". ראש העיר חזר על התחייבותו השלטונית, משנת 2009, שתלמוד התורה "הכלל חסידי" יקבל הקצאה למבנה, בתוך רובע ז'. ולדבריו אכן אחרונה ועדת הקצאות אכן אישרה שטח לתלמוד תורה, והתחייב לקדם את תהליכי ההרשאה והבינוי בשנה הקרובה.

פרוש סיים את סיור במוסדות נוספים אשר פתחו את שנת הלימודים החדשה, שוחח עם המנהלים וראשי המוסדות והציע את עזרתו בכל נושא שיידרש.

20150816_111806

20150816_112638

20150816_115115

20150816_115141

20150816_121141

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture