מודה ועוזב • דרעי: "שוכנעתי שמע"מ 0 על מוצרי היסוד הוא לא כדאי"

בסקירה מפורטת שמסר היום שר הכלכלה בפני ועדת הכספים של הכנסת, אודות תכניות משרדו לשנה הקרובה, הסביר כי התכנית המקורית שלו הייתה עשויה להוזיל את יוקרא המחיה בכ-30 עד 40 ₪ בחודש למשפחה ולכן החליט להתמקד בהוזלת התחבורה הציבורית, המים והחשמל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הכלכלה, אריה דרעי, פתח הבוקר את מצעד שרי הממשלה אל ועדת הכספים של הכנסת, בו יציג כל שר את תכניות משרדו במסגרת הדיונים על תקציב המדינה החדש.

בין הדברים התייחס דרעי להתחייבותו מתקופת הבחירות להוריד את המע"מ על מוצרי היסוד: התחייבתי למע"מ 0 על מוצרי יסוד, אבל אחרי בירור אתה מתקן לפעמים. הבנתי שאם נוריד מע"מ על מוצרים לא מפוקחים אין דרך להבטיח שזה יגיע ללקוח. אתה מבזבז הכנסות מדינה  ולא משיג את המטרה. הצטמצמנו למוצרים בפיקוח. מדובר ב-1.4 מיליארד, אבל הרווח למשפחות יהיה בין 30-40 ₪ בחודש. שוכנעתי שזה לא כדאי.

מה שכן, נעביר בחקיקה מע"מ 0 על תחבורה ציבורית. זה יסייע לאוכלוסיות החלשות וגם יעודד תחבור הציבורית. העלות היא 650 מיליון בשנה. בנוסף, העשירונים התחתונים יקבלו החזר מע"מ על חשמל ומים. המנגנון שמצאנו הוא ההנחות בארנונה. יש לרשויות המקומיות קריטריונים ומנגנונים ברורים. מי שזכאי להנחה בארנונה יקבל החזר מע"מ על חשבונות מים וחשמל".

קרא עוד:
[postim]

בפתח הסקירה המפורטת אמר דרעי כי "הדגש העיקרי של משרד הכלכלה הוא תעשייה וייצור". בחמש-שש השנים האחרונות גרף הייצור בירידה ובשנה האחרונה ממש בנסיגה. חייבים לתת כלים ליצואנים. יותר ויותר מפעלים ישראליים פותחים קווי ייצור בחו"ל בגלל הרגולציה והמסים והארנונה שמטילים עליהם".

דרעי סבור כי "חוק עידוד השקעות הון ישנה את המדיניות שנהגה בעבר. בעבר המטרה הייתה יצוא. הבעיה היום פריפריה. נשנה את הקריטריונים – להוריד את יוקר המחיה, לעודד מפעלי עוגן לתעסוקה. כעומק הפריפריה עומק המענק", הבטיח.

שר הכלכלה המשיך ופרט: "עסקים קטנים ובינוניים הם מנוע הצמיחה הכי גדול שלנו. הבעיה שלהם היא אשראי. הקמנו קרנות. מוסר התשלומים שלנו לקוי. נעבור לשוטף פלוס שלושים וזה יחייב משרדי ממשלה, רשויות מקומיות חברות ממשלתיות ומגזר עסקי. זה יהיה קרב קשה שחייבים להצליח בו.

"המדען הראשי – יש עדיין חוב כלפי העובדים. מי שיפרוש יקבל פיצוי נאות. החוק החדש ייתן תנופה גדולה ל'סטארט-אפ'ים.

"תכנית הצפון – הממשלה הטילה עלי להכין תכנית אסטרטגית. הצפון נמצא יחסית לדרום בפיגור עצום. צעירים בורחים משם. חייבים להרים את הצפון. התוכנית שאני מכין תהיה מאד מקיפה ותיתן כיוונים בתעסוקה, חינוך, דיור וכבישים.

.(צילומים: הדס פרוש - פלאש 90)

"מעונות – לצערי לא יכול לבוא עם בשורות. יש מצוקה גדולה. תנופת הבנייה נעצרה כי לא היה תקציב. ניתן דגש על המגזר הערבי. שנתי נודדת בלילות כי אני הולך להגדיל את מספר הילדים במעונות ובמשפחתונים. זו אחריות עם חישוב סיכונים. זה ייתן פתרון לעוד חמשת אלפים עד ששת אלפים ילדים.

"הצעת חוק שכר מינימום תקודם בתחילת המושב והעלאה נוספת תהיה ב-2017. אנו שואפים ל-30 ₪ לשעה.

"שילוב אוכלוסיות – נביא הצעת חוק ממשלתית. החוק הקודם נגד אפליית ערבים ויוצאי אתיופיה לא מתבצע. נלך על תכנית לשילוב מאת סטודנטים בשירות המדינה. לאחר שנתיים הם יוכלו לגשת למכרזים. אחרי החגים זה יובא כהצעת החלטה של הממשלה.

"המגזר הערבי – הבעיה העיקרית תעסוקת הנשים הערביות, אמנם במגמת עלייה. אבל 32% זה עדיין נמוך מאד. עושים מאמץ גדול – קרנות ליזמות עסקית, שיפור התחבורה הציבורית, הכשרה מקצועית. הבעיה העיקרית שאזורי תעשיה לא קיימים. זה בדגש בתקציב השנה.

"החינוך הטכנולוגי – יש 70 בתי ספר תיכונים שבהם 14,000 ילדים, שברובם הגדול נשרו ממערכת החינוך. דרוש חוק חינוך טכנולוגי והקמת מועצה ציבורית. כיום משרד החינוך לא מכיר בלימודים שלהם. המכללות להנדסאים מתוקצבות היום ב-8000 ₪ לתלמיד, כשסטודנט מתוקצב ב-30,000 ₪. יש מכללות שכבר 4 חודשים לא שילמו משכורת. אין לי תשובה. אין לי תקציב. יש סיכום להקים 4 בתי ספר טכנולוגיים ליד תעשיות, לאור ההצלחה של בתי ספר כאלה כמו ליד התעשייה האווירית.

"שירות התעסוקה – יש רפורמות גדולות. ניתנים שוברים להכשרה. בכוונתנו לחזק. זה כלי חשוב.

"הרכבת הקלה – מיוזמי ביקשתי לפגוש את בעלי העסקים. לממשלה אין שום תכנית. בנו להם חומה ויש שלטים שמזהירים לא להגיע לאזור. המינימום זה לתת להם פטור מארנונה. להבדיל, יש כאן פיגוע. חייבים להקים קרן פיצוי. מס רכוש צריך לפצות אותם. החלטנו לעשות מיפוי העסקים הנפגעים. אנחנו מכינים הצעת החלטה לממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture