מיוחד • לקראת היום הקדוש: קובץ 'דיני חולה ביום הכיפורים'

ההלכות נאספו על ידי הרב נפתלי הלפרין, רכז ההלכה הארצי של ארגון 'איחוד הצלה' והוגהו בדקדקנות על ידי הגאון רבי שריאל רוזנברג שליט"א • הקובץ מופץ באלפי עותקים בבתי הכנסת והוא נועד לתת מענה הלכתי מקיף לכל השאלות של חולים ונזקקים לרפואה בענייני יום הכיפורים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הימים הנוראים בפתח ואיתם עולות השאלות הנוגעות בענייני דיומא ובעיקר עניינים הלכתיים בנוגע לצום יום כיפור. מתנדבי 'איחוד הצלה' שפועלים בכל השנה וכך גם ביתר שאת בימים אלו, העלו בשנים באחרונות את הנושא הכאוב בו הם נפגשים בימים אלו, כשרבים מהציבור אינם מכירים את ההלכה על בוריה ואינם מודעים להנחיות ההלכתיות אף בחולים שיש בהם סכנה. לאור זאת, במהלך השבוע הקרוב, יפעיל בית ההוראה שבנשיאות מרן הגאב"ד הגאון רבי ניסים קרליץ שליט"א, בשיתוף עם ארגון 'איחוד הצלה' ו'לאומית שירותי בריאות', מוקדים מיוחדים במסגרתם ניתן יהיה לקבל מענה הלכתי רפואי ע"י רבנים ורופאים לכל שאלה הלכתית ורפואית.

המקרים הרבים שנתקלים מידי שנה, הם בחולים החוששים שצום יום הכיפורים יכול לפגוע חלילה בבריאותם ואשר הם חייבים להתייעץ על כך עם רופא האם וכיצד מותר להם לצום, ומה הדין באשר ללקיחת התרופות ביום זה. וכידוע במצבים כאלו אסור להסתמך על פסקי הלכה שקיבלו בשנים קודמות, וכל שנה מחויבים לשאול מחדש את הרופא כיצד לנהוג. וכן אינו דומה מקרה רפואי אחד למשנהו, וכל חולה הוא נידון הלכתי בפני עצמו, בהתחשב בנתונים הרפואיים האישיים, לכן חובה על כולם כאמור להתייעץ עם רופא ומורה הוראה.

קרא עוד:
[postim]

ביוזמת אגף ההלכה של 'איחוד הצלה' מופץ בימים אלו קובץ הלכות מפורט המאגד בתוכו את כל העניינים הקשורים לחולה שיש בו סכנה הנצרך לאכול ביום הכיפורים. עלון ההלכה 'דיני חולה ביום הכיפורים' מופץ באלפי עותקים בבתי הכנסת והוא נועד לתת מענה הלכתי מקיף לכל השאלות של חולים ונזקקים לרפואה בענייני יום הכיפורים.

את הקובץ ההלכתי ערך רכז ההלכה הארצי, הרב נפתלי הלפרין שליט"א ועבר הגהה על ידי הגאון רבי שריאל רוזנברג שליט"א – חבר ועדת רבני 'איחוד הצלה'. כמו"כ הקובץ זכה לעידודם וברכתם של שאר חברי ועדת הרבנים של 'איחוד הצלה', הגאון רבי עזריאל אויערבאך שליט"א, הגאון רבי יהודה סילמן שליט"א והגאון רבי אריה דביר שליט"א.

לקובץ 'דיני חולה ביום הכיפורים' שפורסם בעבר היה ביקוש רב מעבר לצפוי ואף פנו בבקשה לאגף ההלכה של 'איחוד הצלה' לתרגם את הקובץ לשפות נוספות. הרב יעקב רוזנברג שליט"א מנהל אגף ההלכה, ריכז את נושא חו"ל, ובימים אלו מפיצים את הקובץ בשפות עברית, אנגלית וצרפתית במדינות רבות ברחבי העולם.

בנוסף, באגף ההלכה של 'איחוד הצלה' יזמו בשיתוף עם 'לאומית שירותי בריאות' ובתי ההוראה בנשיאות מרן הגאב“ד הגאון רבי נסים קרליץ שליט“א, הפעלת 'מוקד הלכתי רפואי' לטובת כלל הציבור וללקוחות כל קופות החולים,  אשר יפעל בימים ראשון ושני, ז' – ח' תשרי, בין השעות 19:00-22:00. קבלת קהל ביום ראשון בבית הדין רח' הרב שך 46 בני –ברק ומענה טלפוני ביום שני. המספר לפניות ל'קו ההלכה': 0722-722-350, כמו כן הוקם מוקד מיוחד לקבלת פניות הציבור ולהזמנת קובץ ההלכות 24 שעות ביממה ומספרו: 03-6001411.

[gview file="http://www.jdn.co.il/wp-content/uploads/2015/09/12387.pdf"]

להורדת הקובץ בשפה האנגלית

להורדת הקובץ בשפה הצרפתית

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture