שר השיכון: בשני העשורים הקרובים נזדקק לעוד 200,000 דירות למגזר החרדי

גלנט אמר בוועדת הכספים כי העובדה שלוקח 15 שנה עד כניסת הדייר הראשון לשכונה חדשה שנבנית היא דבר לא מקובל ושצריך להשתנות • "אנחנו מתקרבים לפער של 100 אלף דירות. ברור שאנחנו על סיפו של משבר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"אנחנו על סיפו של משבר דיור", הצהיר היום (ב') שר הבינוי והשיכון, השר יואב גלנט (כולנו) בדיון על תקציב משרדו ויעדיו המרכזיים לפתרון מצוקת הדיור בוועדת הכספים.

גלנט דיבר על פער של 100 אלף דירות בין הביקוש להיצע. לדבריו בשמונה השנים האחרונות מחירי הדירות עלו ב- 100%. 50% מהאוכלוסייה גרה בין אשדוד לחדרה, 60% מהאוכלוסייה היהודית וזה יוצר הרבה בעיות תשתיתיות ואחרות. "על פי קצב גידול האוכלוסייה, ב- 20 השנים הבאות נצטרך עוד מיליון דירות, כ-200 אלף למגזר החרדי, 200 אלף ואף יותר למגזר הערבי ו-600 אלף ליתר האוכלוסייה"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) קרא לשר "להחזיר את מענקי המקום וההלוואות לפריפריה כמו שהיה בעבר, כי זה יוצר שינוי משמעותי ומעודד מעבר תושבים לפריפריה". גפני אמר, כי מענקי מקום והלוואות עשויות להשפיע על פיזור האוכלוסייה וירידת המחירים. "גרתי באופקים שנים רבות ואני זוכר כמה היה למענקי המקום השפעה לטובה".

גלנט אמר עוד כי העובדה שלוקח 15 שנה עד כניסת הדייר הראשון לשכונה חדשה שנבנית היא דבר לא מקובל ושצריך להשתנות. "בנינו בין 30-40 אלף דירות בשנה בשמונה השנים האחרונות במקום 50 אלף ואנחנו מתקרבים לפער של 100 אלף דירות. ברור שאנחנו על סיפו של משבר. אנחנו מתמודדים עם המשבר בכמה מישורים; ריכזנו את כל הסמכויות תחת קורת גג אחת – שר האוצר, הורדנו את מחיר הקרקע ליזמים, מה שיניע הורדת מחירים ומשווקים דירות במחיר למשתכן לכל מי שאין ברשותו דירה, ללא תלות במגזר או במספר ילדים".

קרא עוד:
[postim]

לדברי השר, קצב התחלות הבנייה עולה דרמטית וזה עשוי לשנות את המפה. לגבי הדיור הציבורי אמר, "לא עוד דירות שיעמדו ריקות במשך שנים בדיור הציבורי. אנחנו נשפץ ונוציא למכירה בתנאים טובים לזכאים". עוד אמר כי משרדו פועל לשיקום שכונות וסיוע לאוכלוסיות חלשות, בין השאר "ליוצאי אתיופיה שאין להם כל הון ראשוני לדיור".

מנכ"ל משרד השיכון, אשל ארמוני, סקר את שיווק יחידות הדיור במחיר למשתכן ברחבי הארץ – "תכנית שעוד תתרחב", ואמר שהמטרה מס' 1 של המשרד: הגדלת היצע הדירות בבנייה חדשה בטווח הקצר, הבינוני והארוך כולל תכנון, פיתוח ושיווק, יצירת פתרונות למחוסרי דיור, מתן מענה איכותי ומספק לזכאי הדיור הציבורי.

בניגוד לאופטימיות הזהירה של שר השיכון, ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) אמר "אנחנו עמוק עמוק בתוך המשבר. המחאה החברתית פרצה לפני יותר מ-4 שנים וזו היתה מחאת האוהלים. השאלה האם התכניות הן טובות והאם יש בכוחן להביא להיפוך מגמה. זה חשוב לציפיות בשוק ולא רואים היפוך בציפיות וזה סימן רע. כי השוק יודע לקרוא את התכניות ולהשליך על המחירים. על-מנת שיהיה היפוך צריך שהתכנית לחמש השנים הקרונות לסגור את הפער הזה. נדרש דיור בר השגה – גם שכירות לטווח ארוך אך שהמחיר מותאם להכנסות הדיירים ולא הנחה ביחס לשוק. ה קיים ברוב מדינות המערב, בעיקר בארה"ב".

(צילום: יונתן זינדל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture