גרים בדרום הארץ? בקרוב הנסיעה ברכבת תהיה הרבה יותר זולה

בשבועות הקרובים יוזיל משרד התחבורה את תעריפי הנסיעה ברכבת ישראל בכל אזור הדרום – מיבנה ועד באר שבע – בעשרות אחוזים • ויש גם בשורה לתושבי המרכז והצפון: ההנחות הקבועות לבני נוער ולזכאים יורחבו לכל קווי התחבורה הציבורית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשורה טובה לתושבי הדרום. תעריפי הנסיעה ברכבת בין יעדים רבים בדרום הארץ תוזל במהלך החודש הקרוב, בשיעור של עשרות אחוזים, בעקבות פתיחת קו הרכבת בין באר שבע לאשקלון וקיצור מסלולי הנסיעה – כך הודיע שר התחבורה, ישראל כץ.

השר כץ יחתום בשבוע הקרוב על צו המוזיל את תעריפי הנסיעה ברכבת בין עשרות יעדים בדרום, לקראת יישום הרפורמה המהפכנית במבנה התעריפים של התחבורה הציבורית, הצפויה להתחיל בחודש ינואר 2016.

בימים הקרובים, צפוי לחתום שר התחבורה על צו מחירים נוסף, המרחיב את הסדרי ההנחות הניתנות בתחבורה ציבורית למאות אלפי נוסעים נוספים, ומשווה בין ההנחות הניתנות באוטובוסים להנחות הניתנות ברכבת ישראל וברכבת הקלה.

בין הנהנים העיקריים מהנחות אלה: בני נוער עד גיל 18, שיוכלו לנסוע בכל קווי התחבורה הציבורית בארץ בהנחה של 50%, זכאי הביטוח הלאומי ונכים שייהנו מהנחה של 33% בכל הקווים בארץ, עיוורים שיזכו לפטור מלא בתשלום בכל הקווים באוטובוסים וברכבת (ומלווים לעיוורים בחצי מחיר).

קרא עוד:
[postim]

בחודש ינואר 2016, ישיק משרד התחבורה רפורמה מהפכנית במבנה התעריפים של התחבורה הציבורית, בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל: גוש דן, ירושלים, חיפה ובאר שבע, בעלות של מאות מיליוני שקלים.

הרפורמה תהפוך את ההתניידות בתוך המטרופולינים לשווה לכל נפש והנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית, בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר של נסיעה אחת וללא תוספת תשלום.

"הרפורמה מציעה לראשונה הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בכרטיס מנוי 'חופשי חודשי', 'חופשי שבועי' ו'חופשי יומי' משולב לרכבת ולאוטובוסים, המאפשר מעבר חופשי בין האוטובוסים לרכבות , בכל אזור המטרופולין", הסביר השר כץ.

התעריפים החדשים ברכבת בדרום – כל הפרטים

על פי הצו החדש, נסיעה מבאר שבע לנתיבות תעלה 16 שקלים, במקום 40 שקלים כיום (הוזלה של כ-60%), נסיעה מבאר שבע לשדרות תעלה 16 שקלים, לעומת 39 שקלים כיום (הוזלה של 60%) ונסיעה מבאר שבע לאשקלון תוזל ל-24 שקלים, במקום  38 שקלים בלבד (הוזלה של כ-40%).

נסיעה מבאר שבע לאשדוד תעלה 25 שקלים, במקום 38 שקלים (הוזלה של כ- 35%), נסיעה מבאר שבע ליבנה תעלה 26 שקלים, במקום 38 שקלים (הוזלה של כ- 30%) ונסיעה מבאר שבע ללב המפרץ בחיפה, תוזל מ- 69.5 שקלים ל-63 שקלים (הוזלה של כ-10%).

נסיעה משדרות ללהבים תעלה 20 שקלים, לעומת 37.5 שקלים כיום (הוזלה של יותר מ-50%), משדרות לקריית גת 26 שקלים, במקום 33 שקלים (הוזלה של כ-20%) ומקריית גת לאשקלון תעלה הנסיעה 28.5 שקלים, במקום 31.5 שקלים כיום (הוזלה של כ-10%).

shutterstock_45379474הוזלה של עד 60%. תחנת הרכבת 'עד הלום' באשדוד

מנתיבות לקריית גת תעלה הנסיעה 25 שקלים, לעומת 34 שקלים כיום (הוזלה של כ-25%) ונסיעה מנתיבות ללהבים תעלה 20 שקלים, לעומת 38.5 שקלים כיום (הוזלה של כ-50%).

נסיעה מלהבים לאשקלון תעלה 26 שקלים, לעומת 36.5 שקלים כיום (הוזלה של כ-30%), נסיעה מלהבים לאשדוד תעלה 27 שקלים, במקום 36.5 שקלים (הוזלה של כ-25%) ונסיעה מלהבים ליבנה תעלה 30.5 שקלים, לעומת 36.5 שקלים כיום (הוזלה של כ-15%).

נסיעה מדימונה לנתיבות תעלה 24 שקלים, במקום 45.5 שקלים (הוזלה של כ-50%), מדימונה לשדרות תעלה הנסיעה 24 שקלים, לעומת 44.5 שקלים (הוזלה של כ-45%), נסיעה מדימונה לאשקלון תעלה 31 שקלים, במקום 43.5 שקלים (הוזלה של כ-30%), נסיעה מדימונה לאשדוד תעלה 32 שקלים, לעומת 43.5 שקלים כיום (הוזלה של כ-25%) ונסיעה מדימונה ליבנה תעלה 33 שקלים, במקום 43.5 שקלים (הוזלה של כ-25%).

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture