ראשי החינוך הספרדי: לא נקבל התערבות בתכנים, אך יש למצוא פתרון לאפליה

נציגות מראשי ומנהלי מוסדות החינוך הספרדי בא"י התכנסו לוועידה דחופה בראשות מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט"א ובברכתו של נשיא המועצה, הגאון רבי שלום כהן שליט"א • הגר"ש בעדני: "מי היה מאמין לפני שנות דור, כאשר בקושי היו כמה ישיבות, שנגיע לעדנה כזו. למעלה מ-90% מתלמידי רשת החינוך שלנו הולכים לישיבות קטנות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על משמר החינוך: נציגות נכבדה מראשי ומנהלי מוסדות חינוך של הציבור הספרדי התכנסה אמש לוועידה מיוחדת בראשות גדולי התורה, בכדי לדון בעניינים שעל הפרק ובפרט בסוגיית האגף החרדי במשרד החינוך.

הוועידה התכנסה בעצתו ובברכתו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגאון רבי שלום הכהן שליט"א וכיבדוה בנוכחותם חברי מועצת החכמים, הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א והגאון רבי משה מאיה שליט"א, יחד עם ראשי ישיבות, רבנים ואנשי ציבור.

את הוועידה פתח השר אריה דרעי שהציג את סוגיית האגף החרדי במשרד החינוך העומדת על הפרק. דרעי הדגיש בפתח דבריו כי נושא עצמאות החינוך החרדי הוא לא דבר הפתוח לערעור. "לא ניתן לאף גורם חיצוני להכניס את ידו לתכני הלימוד במוסדותינו, ובנושא הזה יש תמימות דעים בין כל חלקי היהדות החרדית. יחד עם זאת, החובה שלנו היא לדאוג לציבור הספרדי שבמקרים רבים סובל מבעיות חמורות. עלינו לדאוג שתימצא הדרך למנוע אפליה על רקע עדתי".

20151201032443 (2)

הגר"ש בעדני אמר כי יש לדון בכובד ראש בסוגיה זו, בשום שכל ובשימת לב לכל הרגשות. הוא העלה על נס את המהפכה החינוכית שחוללה רשת מעיין החינוך התורני ברחבי הארץ, כאשר כיום מספר תלמידי הישיבות הספרדיים הוא הגדול ביותר. "מי היה מאמין לפני שנות דור, כאשר בקושי היו כמה ישיבות שנגיע לעדנה כזו. למעלה מ-90% מתלמידי רשת החינוך שלנו הולכים לישיבות קטנות. זהו נתון מדהים ומעורר התפעלות. עבור זה לבד הקמנו את תנועת ש"ס הקדושה, ועל דבר זה מרן הגר"ע יוסף זיע"א מסר את נפשו".

קרא עוד:
[postim]

הגר"מ מאיה הדגיש בדבריו כי תפקידם של מפקחי משרד החינוך הוא לקבוע את תקינות הציוד של המוסד, המבנה והכיסאות בכיתות. מעבר לכך, אסור שתהיה להם שום דריסת רגל בתכני הלימוד. גם הגאון רבי יהודה כהן, קרא להישמר מכל משמר בנושא פך השמן הטהור, להעביר את התורה לדור הבא לפי המסורת הטהורה מבלי לשנות או להכניס תכנים זרים חלילה.

לאחר דבריהם של חכמי התורה, התקיים הדיון בין מנהלי מוסדות החינוך, כאשר המשתתפים מביאים את ניסיונם בשטח מול מפקחי משרד החינוך ומעלים נקודות חשובות. השר דרעי סיכם את הדיון ואמר כי התרשם היטב מהיבטי הסוגיה החשובה וכי יפעל בימים הקרובים להגיע בס"ד לפתרון הולם ומוסכם למען המשך קיום החינוך הספרדי הטהור.

20151201032443 (4)

בתום הוועידה, עלתה משלחת רבנים ומנהלים ממשתתפי הועידה למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט"א, בכדי להביא בפניו את הדברים ולקבל את הוראותיו והנחיותיו. ‏

בוועידה הדחופה השתתפו הרבנים הגאונים רבי יהודה כהן ראש ישיבת יקירי ירושלים, רבי עזרא ניסן ראש ישיבת רינת התורה, רבי משה פינטו ראש מוסדות פאר משה, רבי זמיר כהן, רבי מרדכי מלכה רב העיר אלעד. יו"ר מרכז מעיין החינוך התורני הגאון רבי דוד יוסף שליט"א לא השתתף בעקבות שהותו מעבר לים.

באסיפה נטלו חלק גם בכירי אישי הציבור של ש"ס, בהם יו"ר התנועה ושר הפריפריה אריה דרעי, שר הדתות דוד אזולאי, השר לשעבר אריאל אטיאס, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, סגר"ע ירושלים צביקה כהן, סגר"ע בני ברק  אליהו דדון, סגר"ע אלעד צוריאל קריספל, מ"מ ר"ע מודיעין עילית אבנר עמר וסגר"ע ביתר יהודה עוביידי.

20151201032443 (6)

בוועידה התכנסו ראשי ומנהלי מוסדות, ת"תים וסמינרים מכל חוגי הציבור הספרדי, מנכ"ל רשת מרכז מעיין החינוך התורני חיים ביטון, הסמנכ"ל הפדגוגי ישי יזדי וחברי הנהלת הרשת.‏ בין ראשי הת"תים השתתפו, הרב בן ציון בקשי – ת"ת תורת אמך, הרב ציון גז – ת"ת רוממה, הרב שמואל אלישיוב – מוסדות שערי ציון, הרב יוסף נתניאן – ת"ת בני ציון, הרב יאיר כהן – ת"ת לחם הביכורים, הרב יוסף בוסו – מוסדות מרכז מעיין החינוך התורני בפתח תקווה, הרב מלכה – ת"ת פרי תואר, הרב אברהם טולדנו – ת"ת תורה לשמה, והרב פנחס אביטן – ת"ת חניכי הישיבות בית שמש. בין מנהלי הסמינרים השתתפו: הרב משה ועקנין – סמינר תהילה, הרב גברא – סמינר גברא, הרב ויצמן – סמינר אילת השחר, הרב שהרבני – סמינר בנות אלישיב, הרב שמואל גבאי – סמינר מעלות שרה מודיעין עילית.

(צילומים: יעקב כהן)

20151201032443 (7)

20151201032443 (1)

20151201032443 (5)

20151201032443

20151201032443 (3)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture