אייכלר דורש מהבנקים: התאימו את שירותיכם גם למי שאינו משתמש באינטרנט

בדיון שקיים בוועדה לפניות הציבור בכנסת, אשר בראשה הוא עומד, אמר ח"כ ישראל אייכלר: "אני לא רוצה שהבנקים יקפחו את השירות לאנשים המתקשים להשתמש באמצעים החדשים, בזמן שרגילים לשירותים המסורתיים" • המפקחת על הבנקים: "לנו חשוב שכל האוכלוסיות יקבלו שירות הוגן וזמין ואנחנו נבטיח ונאכוף שכך יהיה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר התכנסה בעקבות פניות רבות שהגיעו אליה והלינו על צמצום משמעותי של פעילות פקידי הבנקים השונים ועל סגירת סניפים. זאת בעקבות השינויים הטכנולוגים המאפשרים לקבל שירותים רבים בערוץ אלקטרוני.

מנתונים שהוגשו לוועדה, עולה כי בשלוש השנים האחרונות קטן מספר הסניפים ביותר מ-20 בכל שנה – ירידה של כ-5% במספר סניפי הבנקים בישראל מאז שנת 2012.

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר בפתח הדיון: "לכאורה בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית הכול יותר נגיש, אבל בגלל ההתפתחות הזו יש פחות סניפים, פקידים ושירותים.

"כינסנו את הדיון לראות איך מצד אחד לשפר את השירות באמצעים טכנולוגיים אך מצד שני אני לא רוצה שהבנקים יקפחו את השירות לאנשים המתקשים להשתמש באמצעים החדשים בזמן שרגילים לשירותים המסורתיים. בראשם ציבור הקשישים, גם באוכלוסייה היהודית וגם באוכלוסייה הערבית והרוסית. וציבור  גדול של מאות אלפי אנשים שלא משתמשים באינטרנט".

המפקחת על הבנקים, הד"ר חדוה בר, הציגה בוועדה מצגת המפרטת את המגמות שיצרו השינויים הטכנולוגים בארץ ובעולם ואמרה: "קורים שינויים משמעותיים בבנקאות. הם באים מכיוון הלקוחות שצורכים יותר שירותים דרך האינטרנט, הטלפון, והמכשירים האוטומטים בבנק ומחוץ לבנק. כל אלה זמינים הרבה יותר לציבור הרחב ככלל. השינויים האלה מובילים לשינויים שחלקו מתבטא בסגירת סניפים וטלרים.

קרא עוד:
[postim]

"לנו חשוב שכל האוכלוסיות יקבלו שירות הוגן וזמין ואנחנו נבטיח ונאכוף שכך יהיה. יחד עם השיפורים הטכנולוגיים אנו דורשים לתת מענה לאוכלוסיות  שאינן משתמשות בטכנולוגיה. דרשנו מכל בנק לעדכן אותנו  לגבי פריסת הסניפים, המכשירים האוטומטים, לתגבור מוקדים טלפונים וגם לסיוע  דיגיטלי. נדרוש שהבנקים יתנו מענה לאוכלוסיות שמתקשות עם השינוי. אנחנו גם נדרוש הפעלת סניפים שונים במתכונת חלקית כלומר בחלק בימי השבוע.

"הבנקים בישראל הם לא יעילים בהשוואה בין לאומית, עודף כוח אדם ושכר גבוה גורמים לחוסר היעילות והעלות בחלקה מתגלגלת לציבור הלקוחות", אמרה ד"ר בר.

אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות, הציע בדיון למפות את הסניפים, לקבוע תקן למרחק המרבי שאותו נדרש צרכן מבוגר לעשות ברגל כדי להגיע לסניף של בנק, להעמיד שירות בנק מופחת כמו סניף נייד או חלקי ואפילו רעיון חדשני של 'סניף רב בנקאי' – שישרת מספר בנקים.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר סיכם את הדיון ואמר: "הוועדה פונה לבנקים בבקשה להקצות לפחות פקיד אחד בכל סניף שייתן שירותי בנק במענה אנושי. מלבד זאת שיהיה פקיד שיסייע לאוכלוסיות שמתקשות לבצע פעולות במכונות הדיגיטליות.  כמו כן, הוועדה מציעה לפתח מסלול 'לואו קוסט' לשירותים בסיסיים, עם עמלות נמוכות, בסניפים הניידים והשירותים המופחתים. כך שזה יהיה כדאי גם ללקוחות וגם לבנק".

(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture