בתנועת הצרכנים, הפועלת להורדת יוקר המחיה בישראל, מזהירים היום כי מכירתה של רשת 'מגה' לרוכש יחיד, תשפיע לרעה על יוקר המחיה הגבוה ותגרום לעליית מחירים נוספת.
בתנועה טוענים כי כמו ברכישת 'תנובה' על ידי 'אייפקס', כשהרצון המובהק של הקונה לכיסוי מהיר של הוצאות רכישת תנובה גבר על ההגינות והאינטרס הציבורי, כך גם במכירת 'מגה' לרוכש אחד התוצאה תהיה זהה – עליית מחירים מהירה ושערורייתית כדי לכסות את מחיר הרכישה.
עוד הזכירו בתנועה כי בניגוד לעבר, כיום רשת מגה פועלת עם סניפים רווחיים בלבד, כך שאין באמת סכנת פיטורים המונית מכיוון שלכל סניף שמגה תצא – ייכנס גורם אחר שיפעיל את הסופרמרקט. תוצאה של מכירת החברה למספר רוכשים גם תגביר את התחרות וגם לא תשאיר את כל אלפי העובדים בסל אחד, שתלוי בגחמת הבעלים היחידי, כפי שהמצב היום.
קרא עוד:
[postim]
איציק אלרוב, מייסד התנועה וממובילי המאבק ביוקר המחיה אמר כי "מכירת מגה כמקשה אחת תחזיר אותנו לעידן הניהול הבריוני ששלט בענף עד לפני ארבע שנים. על הרגולטור לסרב בתוקף לאשר מכירה כמקשה אחת, בדיוק כפי שמגן על הציבור מפני מיזוג בין סלקום לרשת גולן טלקום מחשש להעלאת המחירים. אסור לפספס הזדמנות היסטורית להפחתת יוקר המחיה באמצעות הגברת התחרות בשוק המזון, רק בגלל כניעה לפופוליזם".
(צילום: ליאור מזרחי – פלאש 90)