"מרן הגר"ע יוסף קם מלוא קומתו לכבוד האדמו"ר מערלוי"

בתנועת ש"ס ספדו למרן האדמו"ר מערלוי זצוק"ל, וסיפרו על הקשר עם מרן הגר"ע יוסף • סגן השר מאיר פרוש סיפר על פעילותו נגד ההכרה בתנועה הרפורמית ובמערך הגיורים שלהם

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לארכיון הגלריות »

אבל כבד מקיף את כל העולם היהודי עם פטירת האדמו"ר מערלוי זצוק"ל. בתנועת ש"ס הספידו היום את פטירתו של זקן האדמו"רים וסיפרו על הקשר רב השנים שהתנהל בינו ובין מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, שאף כתב עליו את התואר: "צדיק יסוד עולם".

"תנועת ש״ס ובראשה מועצת חכמי התורה שליט״א, יו״ר התנועה ונציגיה, מבכים מרה את הסתלקותו לגנזי מרומים של זקן האדמו״רים כ״ק האדמו״ר מערלוי זצוק״ל, חבר מועצת גדולי התורה, שהשיב הבוקר את נשמתו הטהורה ליוצרה".

בש"ס סיפרו כי האדמו״ר זצוק״ל היה בידידות עזה ועמוקה עם מרן הגר״ע יוסף זצוק״ל שנמשכה עשרות בשנים, והיו ביניהם עשרות חילופי מכתבים בדברי תורה והלכה מתוך ביטויי הערכה וכבוד. כך למשל, בספרו ‘יביע אומר’ כותב עליו מרן "ידיד נפשי אוהבך בלב ובנפש צדיק יסוד עולם".

ביקורו האחרון של כ”ק אדמו”ר מערלוי זצוק״ל אצל מרן הגר"ע יוסף היה בניחום אבלים לבנו של מרן, רבי יעקב זצ״ל. בכניסתו קם מרן לכבודו מלוא קומתו, וביקש את סליחתו על שהטריח את עצמו לבא אליו. באותה פגישה הזכיר לו מרן על תשובה בספרו ‘יביע אומר’ ח”ב בשאלה הלכתית שהפנה אליו האדמו״ר מלפני חמישים שנה.

קרא עוד:
[postim]

סגן השר פרוש: האדמו"ר דאג לכלל ישראל

סגן שר החינוך, ח"כ מאיר פרוש סיפר על רגעי הפטירה של האדמו"ר זצוק"ל. "המצב הקריטי של האדמו"ר היה כבר מספר ימים כולל בשבת לבד פעמיים, חשבתי לעצמי שהוא כל כך היה רוצה להיטיב עם תלמידיו ועם ישראל שהיה לו קשה להיפרד מהעולם הזה, שהוא רצה להמשיך הלאה ולהיטיב, זה מה שעלה לי במחשבה כשהייתי ליד מיטתו ואמרו שוב ושוב שמע ישראל, והדופק הסתדר, והוא נשאר איתנו, הוא לא רצה להתנתק הוא רצה להמשיך ולהיטיב עם העם".

בראיון לקול ברמה אמר "אני לא יכול לשכוח את המרץ וההתלהבות שלו לעשייה ולהרים את הטלפון ולדרוש ולבקש ממני שאני אפנה לשרים מסוימים. כל הזמן הדאגה שלו הייתה לציבור. מעבר לעובדה שהוא היה גאון וחידש הרבה חידושים".

ח"כ פרוש המשיך וסיפר כי "כאב לו כל דבר שפוגע בקדושת ישראל כמו פרשת הרפורמים הוא השקיע הרבה מאמצים בכל מה שקשור נגד זה שהרפורמים רצו שיכירו בגיורים שלהם, בכל תחום טבע את חותמו עם הדרך שלו ומה שהוא דרש שיהיה".

הנשיא: היה דמות מוערכת גם על חילונים

גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין ספד ואמר כי "האדמו״ר מערלוי זצ״ל, זקן האדמו״רים, היה דמות ייחודית, אהובה ומוערכת על ידי חילוניים, דתיים וחרדים. בנועם דרכו הוא ייצג את יהדות הונגריה החסידית והמתנגדית גם יחד. בבית המדרש שלו, שנבנה דווקא בשכונת קטמון, יכלת להתפלל בנוסח אשכנז ובסגנון חסידי".

"פטירתו של מנהיג ציבור וראש עדה שהיה ניצול שואה ופליט שאיבד את אביו, אמו ואחיותיו במחנות העבודה והמוות, ״על מוקד קדושת השם״ כלשונו, חייבת גם היא להזכיר לנו את הכבוד והדאגה לניצולי השואה ההולכים ומתמעטים ואת החובה לספר עד דור אחרון על מאורעות עמינו. תנחומי לממשיכי דרכו, משפחתו חסידיו ואוהביו הרבים".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture