משרד הבריאות מודה: כמאה אלף מקרי זיהום בשנה בבתי החולים בארץ

לדברי נציגי המשרד, נרשמה ירידה חדה ודרמטית בסוגי זיהום רבים, ו-50 מיליון ₪ הוקצו למניעת התופעה. יו"ר הוועדה קארין אלהרר: לפחות אלף מקרי מוות מדי שנה מזיהום – ניתן היה למנוע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד הבריאות ישקיע בשנה הקרובה 50 מיליון ₪, כדי להתמודד עם הזיהומים בבתי החולים, לאחר שנרשמו כמאה אלף מקרים כאלו מדי שנה. כך הודיעו היום (רביעי) נציגי המשרד בישיבת הוועדה לביקורת המדינה, שדנה בנשוא בפעם השלישית בחודשים האחרונים.

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר, "יותר מדי סיפורים קורעי-לב על אנשים בריאים לגמרי שנכנסו לניתוח פשוט – ונפטרו מזיהומים. מתוך 6000-4000 מקרי-מוות בשנה מזיהום – לפחות אלף ניתן היה למנוע. אין די בעבודה ובכוונות טובות – והמבחן הוא בתוצאה העגומה".

לפי הד"ר ורד עזרא, ראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות, 50 מיליון ₪ הוקצו לתכנית למניעת זיהומים ע"י קביעת 80 מדדים ותמריצים לבתי החולים העומדים בהם, תוספת כוח אדם, הגדלת המרחק בין המיטות, הגדלת מספר האחיות והרופאים, הטמעת רחיצת ידיים לאנשי הצוות והסברה לציבור המבקרים בבתי החולים. לדבריה, בחמש השנים האחרונות נוספו אלף מיטות בבתי החולים בארץ, ובחמש השנים הקרובות המשרד מתכוון לקבל מספר גדול יותר. עזרא הדגישה כי חלק מנתוני הזיהום נאספו והשאר יושלמו עד סוף חודש יוני. הנתונים ממוחשבים ומוודאים שמקור הזיהום זהה. "אנו עובדים עם הורדת ימי האשפוז כאמצעי מניעה נוסף, אך יש לבנות במקביל את החלופה לטיפול בבית או בקהילה".

קרא עוד:
[postim]

הפרופ' יהודה כרמלי, מנהל המרכז הארצי למניעת זיהומים, סיפר כי לפי סוג הזיהום – כך תדירות הדיווח, ממדי יום, לפעם בחודש, בחודשיים, ובחצי-שנה "בזיהומים מסוימים אנו פונים מידית באותו היום, גם לגבי אופן ההתמודדות אתו, בדיקה ומעקב כיצד בי"ח טיפל בו, ובמקרה הצורך צוות ארצי של המשרד גם מגיע לבי"ח. הדיווחים מסוכמים בדו"ח שנתי וחצי-שנתי, ומדי חודש מדווחים מנהלי בתי החולים על מצבם בנושא – ביחס לבתי חולים אחרים. להערכתנו מדי שנה 100-90 אלף מקרי זיהום בבתי החולים בארץ, ברובם יש ירידה חדה ודרמטית מאז החלנו בתכנית ומעקב".

הפרופ' מיטשל שוואבר סיפר כי בתי חולים איתרו זיהום וביקשו התערבות המשרד – ולאחר פעולות-המנע שלו, לא נרשמו עוד מקרי הידבקויות, "ובלי ספק עשרות אנשים ניצלו כתוצאה מפעילות המנע".

לדברי הפרופ' אברהם בורר, מנהל מניעת הזיהומים בבתי החולים של קופת חולים כללית, כבר שנתיים וחצי, מדי חודשיים, כל מנהלי בתי החולים שבאחריותו, מתכנסים בפורום להתמודד עם התופעה, "וביצענו מהפכה מבחינת תשתיות, מיחשוב והדרכות, פיתוחים ותחקיר על חיידקים, עמידות של הזיהום והחשיפה לאותו החולה". הוא קרא להכשיר מומחים בזיהומים ומניעתם. גליה רהב, מנהל היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי "שיבא" שאלה "איך ניתן לבודד חולה אם אין מספיק מיטות אשפוז, אין חדרי בידוד ואין די אחיות?!".

(צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture