בכנס של שדולת התחבורה הציבורית בכנסת, אמר יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב כי "השימוש בתחבורה הציבורית יגבר כאשר היא תהיה יעילה, נגישה, זמינה ובטיחותית יותר"

השדולה לתחבורה ציבורית בראשות ח"כ אורי מקלב וח"כ תמר זנדברג, קיימה היום ישיבה מקיפה בנושא קידום התחבורה הציבורית בישראל, בהשתתפות חברי כנסת, נציגי ציבור רבים, נציגי משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית.

במהלך הדיון הדגיש יו"ר השדולה, ח"כ אורי מקלב, את יתרונות השימוש בתחבורה ציבורית בכל הקשור לשמירה על איכות הסביבה, לצמצום העומסים בכבישים ולהביא בסופו של דבר להקטנת מספר הנפגעים בתאונות דרכים.

"אלא שדווקא כעת, כשהציבור מפנים את היתרונות בתחבורה הציבורית, אנו עדים למעורבות גדולה יותר של רכבי תחבורה ציבורית בתאונות דרכים", התריע מקלב. לדבריו, "רבות מהתאונות נגרמות באשמת הנהגים, כאשר רק הון אנושי טוב יותר של הנהגים יוכל להביא לצמצם את המעורבות בתאונות דרכים".

קרא עוד:
[postim]

"כאשר משרד התחבורה מגדיר את הקטנת הסבסוד הממשלתי כפקטור המרכזי במכרזים לתחבורה ציבורית, החברות מצמצמות בהשקעתן בנהג. בשכר נמוך אי אפשר לגייס נהגים מקצועיים ומיומנים, ולכן אם משרד התחבורה מעוניין באמת להשקיע באיכות התחבורה הציבורית ולעודד את השימוש בה, עליה לקבוע את תנאי ההעסקה של הנהגים ומקצועיותם כפקטור מרכזי במכרזים", אמר וציין כי "התחבורה הציבורית צריכה להיות אמינה יותר, זמינה יותר ונגישה יותר. רק כשנקודות אלו יושגו ניתן יהיה לדרבן את הציבור להשתמש יותר בתחבורה הציבורית".

קודם לכן, בדיון בנושא תאונות הדרכים שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת, בהשתתפות שר התחבורה ישראל כץ, פנה אליו ח"כ מקלב ותהה כיצד הדבר אפשרי שלמרות שמשרד התחבורה משקיע מיליארדי שקלים בפיתוח תשתיות ובתחבורה ציבורית, עדיין משתרכים פקקי תנועה ארוכים.

"בכל בוקר התנועה עומדת בכל אזור צפון ירושלים ובכניסות לעיר. וזה המצב אחרי הכבישים החדשים ואחרי שהרכבת הקלה פועלת כסדרה. אם זה המצב בירושלים, מה תאמרו לתושבי המרכז שנאנקים תחת פקקי התנועה הנגרמים בשל עבודות הרכבת הקלה", תהה.

עוד שאל מקלב האם קיים סנכרון לחקירת תאונות דרכים בין כלל הגופים המקצועיים דוגמת משטרת התנועה, משרד התחבורה, הרשויות המקומיות והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "יש צמתים שבהן יש תאונות חוזרות ונשנות, עשרות תאונות בשנה, לעיתים שלוש פעמים ביום. אם היו חוקרים את כל התאונות הללו ניתן היה לדעת את הסיבות לתאונות, אך הדבר לא נבדק", אמר. כן העלה את סוגיית פסי ההאטה שחלקם אף פוגעים ומזיקים לרכבים, כאשר אין למשרד התחבורה פיקוח על תקינות פסי ההאטה המותקנים בערים השונות.

במענה לדברים השיב שר התחבורה כץ כי משרדו ילמד את הנושאים שהועלו, לצורך בחינה והסקת מסקנות לתועלת ציבור הנהגים והנוסעים.