בנט למען יעלון: אוי למסית נגד אדם שהקדיש חייו לביטחון ישראל

שר החינוך יוצא להגנת שר הביטחון לאור ההסתה נגדו ואומר כי "לא אחת אני חלוק עליו אבל לרגע איני שוכח במי מדובר" • בכנס פעילים אמר יעלון: "צבט לי בלב כשראיתי את החייל באזיקים" • יוזמה בליכוד: ראשי רשויות חתמו למען יעלון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

למרות הוויכוח ביניהם, יוצא שר החינוך נפתלי בנט נגד מפיצי תמונות ההסתה נגד שר הביטחון משה יעלון. "לא אחת אני חלוק ומבקר את שר הביטחון. סברתי ועודני סבור שאסור היה להרשיע את החייל בטרם משפט, אבל לרגע איני שוכח במי מדובר – אדם שאת כל חייו הקדיש למען ביטחון ישראל. אוי למי שמסית נגדו".

בנט גם תקף בדבריו את חבריו למפלגתו שלו, בלי שנקב בשמות. "בשבועות האחרונים מתנהלים דיונים ציבוריים וערכיים נוקבים בחברה הישראלית וגם במערכת הפוליטית. לצערי, ישנם גורמים מימין ומשמאל בתוך המערכת הפוליטית, גם במפלגה שלי, וכמובן ברחבי הרשתות החברתיות, אשר חצו את הקווים האדומים".

"אני רוצה להבהיר באופן חד וברור", אמר. "חובתנו במדינה דמוקרטית לנהל דיונים ציבוריים ולהעמיד מחלוקות ערכיות בשאלות הרות גורל. חובתינו להתבטא באופן נחרץ בכל הנוגע לגיבוי ללוחמי צה"ל למשל. זוהי הדמוקרטיה הישראלית במיטבה. דיון ציבורי נוקב – כן, הסתה – לא, לא, לא. מחלוקת עקרונית – כן, שיח גזעני – לעולם לא".

"ההסתה הפנימית, האיומים, הגזענות מימין ומשמאל מעמידים בסכנה את הבית המשותף לכולנו". שר החינוך סיים את דבריו ואמר: "מחלוקת בין אחים לשם שמים – סופה להתקיים. מחלוקת של שנאה, מחלוקת אישית – מסוכנת ומסכנת את כולנו".

באתר nrg נחשף היום כי שר הביטחון יעלון אמר במפגש עם פעילים: "אני לא מתערב בחקירת מצ"ח. לא מדווחים לי על חקירת מצ"ח. לא התביעה שהולכת להארכות מעצר וכן הלאה. ויש כללים. כן, גם אני, צבט לי בלב כשראיתי אזיקים. צבט לי בלב. שאלתי שאלות ואמרו לי שאלו הכללים ואי אפשר לעשות איפה ואיפה. יש פה נאשם שעלול להגיע לאישום בהריגה, אז מה אנחנו ניתן לו להסתובב חופשי בגלל שיש לו סימפטיה בציבור מסיבה כזו או אחרת? והנה עוד מניפולציה – אף אחד לא הביא אותו לבית הדין באשמת רצח. בוודאי הרמטכ"ל לא הזכיר רצח. גם אני לא הזכרתי רצח".

לדברי יעלון, "היה ברור לנו שאם אנחנו לא נתייחס לזה אז קודם כל השטח הפלסטיני יידלק. ודבר שני, הפלסטינים טוענים בשקט שאנחנו מוציאים להורג, והנה יש הוכחה מצולמת. מה זה עושה לעולם שמחפש אותנו בכל פינה? ללגיטימציה שלנו? ומה זה עושה לחיילים?".

בתוך כך, היום נודע על יוזמה של ראשי רשויות למען שר הביטחון. יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין- מכבים- רעות, חיים ביבס פנה בקריאה לכל ראשי הרשויות בארץ להתייצב לימינו של יעלון, הנתון לאחרונה להתקפות קשות בתוך ומחוץ לליכוד.

במכתב, אליו הצטרפו גם וראש מועצה אזורית רמת הנגב, שמוליק ריפמן ויו"ר פורום ערי הפיתוח וראש עיריית דימונה בני ביטוןן, הם מדגישים כי "אל לנו להיגרר אחר הקצוות ולחשוב בטעות כי הם מייצגים את הרוב גם אם הם קולניים או בולטים יותר. אין לנו צבא אחר ואין לנו מדינה אחרת. על כן כל פגיעה בשר הביחון משמעותה פגיעה בצה"ל ופגיעה בצה"ל משמעותה פגיעה בילדים של כולנו אותם אנו שולחים לצבא".

"צה"ל הוא צבא העם ועל כן הזהות הלאומית והחברתית שלו, הערכים והמוסר עליהם הוא מושתת ודרך התנהלותו חד הם, חופפים וזהים באופן מוחלט בין הצבא לחברה שלנו", נאמר עוד במכתב. "זו דיון חשוב על דמותה של מדינת ישראל והחברה הישראלית. אנחנו צריכים לשמור על מדינה צודקת, ערכים ומוסר היודעים לתת הגנה וביטחון לאזרחים מחד, אך שומרים על עקרונותיה ומורשתה ללא מורא מנגד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture