האדמו"ר מסאטמר הכריז על תקנה חדשה בעיר קרית יואל, לפיה לא יאפשר לחנויות למכור מוצרי מאפה, מכל סוג, שנמכרו לגוי בהקפאה ושכתוב עליהם "נאפה לאחר הפסח", עד שלושה ימים אחר צאת החג.
גם מוצרים שנשארו בחניות ונמכרו לגוי במכירת חמץ לא ימכרו בחניות עד שלושה ימים אחרי חג הפסח. לפי ההוראה, ניתן יהיה למכור בעיר רק מיני מאפה שכל תהליך האפיה שלהם יתחיל לאחר צאת החג.
בדרשה השנתית של האדמו"ר בכינוס הכללי המתקיים מידי שנה בחול המועד פסח בהיכל בית המדרש הגדול סאטמר בשכונת וויליאמסבורג שבברוקלין, אחרי שנשא את הדרשה בסוגיא הנלמדת בהיכל הישיבה, עבר האדמו"ר, כהרגלו, לדבר על ענינים העומדים על הפרק – דברי מוסר והדרכה.
בין היתר התייחס האדמו"ר ל'היתר' של מכירת חמץ לנכרי. האדמו"ר הסביר כי את כל ההיתר התירו בדוחק, רק על סחורה שנשארה בידי היהודי ויש לו הפסד מרובה לזרק ולבער אותו – מותר לו למכור לגוי עד לאחר חג הפסח, כדי שלא לעבור על איסור בל יראה, אבל לפי המבואר בפוסקים אסור ליהודי לקנות 'לכתחילה' חמץ לפני חג הפסח ולמכרו לגוי כדי שיהיה לו חמץ מיד בצאת החג למכור לאנשים.
האדמו"ר הסביר שכיום, "כאשר התאוות הרעות שולטות בעולם, ואנשים חושבים שהם חייבים 'מיד' אחרי החג לאכול כל סוגי מאכלי חמץ, וכל מיני מאפה שקיימים בעולם, התחילו המאפיות להכין בערב פסח חמץ גמור – והם מכינים את הכל שיהיה מוכן לאפיה, מקפיאים אותם – ובמוצאי החג אופים את החמץ, שהיה בהקפאה בחג, וכותבים 'נאפה' לאחר הפסח".
האדמו"ר הוסיף ואמר: "חוץ מזה שהם עוברים על איסור 'הונאה', שהם משקרים לציבור שחושב שזה לא היה בכלל לפני החג, גם האפייה שנעשית אחרי החג לא חל עליה 'מכירת חמץ', כי היהודי לא באמת מוכן למכור את החמץ לגוי".