חברת פיליפ מוריס, שמחזיקה בכ-60% משוק הסיגריות בישראל, שלחה הודעה למשווקים שהיא מייקרת את מותגי הסיגריות שלה, החל מהיום, ב-10 שקלים לפאקט, שקל לחפיסה.
לפי המחירון החדש של החברה, חפיסת מרלבורו התייקרה לצרכן מ-32 שקל ל-33 שקל. מרלבורו טאץ' התייקרה מ-31 שקל ל-32 שקל לחפיסה. חפיסת פרלמנט התייקרה מ-35 שקל ל-36 שקל. L&M התייקרה מ-29 שקל ל-30 שקל ו-L&M סופט מ-28 -29 של. חפיסת נקסט תימכר ב-27 שקל. מדובר בהתייקרות של כ-3% בממוצע.
טבק לגלגול התייקר בכ-13.8 שקל לפאקט למשווקים וב-2 שקלים לחפיסה. בטבק נקסט למשל, מדובר בעליית מחיר מ-314.96 שקל ל-330.86 שקל לפאקט ובטבק מרלבורו, זו עליית מחיר מ-320 שקל ל-336 שקל לפאקט. המחיר לחפיסה לצרכן עלה מ-40 שקל ל-42 שקל. סך הכל התייקרות של 5%.
משווק סיגריות אמר ל-ynet: "פיליפ מוריס ערכו סקר וגילו שגם אם הם יעלו את המחיר של חפיסה ב-5 שקלים בשנה, המכירות לא ירדו. זה כמובן בקיזוז הירידה במכירות הסיגריות מדי שנה בשל ירידה במספר המעשנים וכן בקיזוז המעבר של מעשנים לטבק לגילגול שהוא זול יותר".
המשווק סיפר כי החברות המתחרות, "דובק וגלוברנדס כבר הודיעו לנו שבכוונתן להעלות מחירים בהתאם". על השאלה האם יש לכך סיבה מוצדקת ענה: "אין. הדולר בירידה. מייקרים כי אפשר. אף אחד לא עוצר אותם. הרווחיות בישראל גדולה מדי בהרבה מוצרים, אין לזה פיקוח".