מסתמן: יינות ביתן תרכוש את רשת מגה

יינות ביתן תרכוש את רשת מגה תמורת כ-450 מיליון שקל • המהלך יהפוך את יינות ביתן לרשת המזון השנייה בגודלה אחרי שופרסל - עם מחזור של כ-5 מיליארד שקל לפחות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הפתעה במכרז על רכישת מגה: נאמני מגה ממליצים לבית המשפט לקבל את הצעת יינות ביתן לרכוש את מגה תמורת 455-400 מיליון שקל. יינות ביתן, שבבעלות נחום ביתן, ניהלה משא ומתן לרכישת מגה לפני כניסתה להליך של הקפאת הליכים אך לא הגישה הצעה במועד הקודם של המכרז.

במועד הנוכחי של המכרז, שנסגר ביום חמישי, הגישה הצעה מבלי שהמציעים האחרים יידעו על כך. התמונה עשויה להשתנות אם אחד המציעים האחרים יגיש הצעה גבוהה משמעותית מזו של יינות ביתן עד לדיון בבית המשפט בנושא, שצפוי להתקיים בשבוע הבא.

זכייה במכרז על מגה הופכת את יינות ביתן לרשת המזון השנייה בגודלה בישראל, אחרי שופרסל. מחזור המכירות הנוכחי של יינות ביתן על כ-80 סניפיה מוערך ב-3.5-3 מיליארד שקל. לכך ייתוסף מחזור מכירות של מגה שהינו כ-2.5 מיליארד שקל. ההערכה היא כי יינות ביתן תצליח להגדיל את מחזור המכירות בסניפי מגה שתרכוש ועל כן תיהנה ממכירות נוספות שיכולות להגיע גם ל-4 מיליארד שקל ויותר.

מיינות ביתן נמסר: "רשת יינות ביתן הגישה בקשה לרכישת רשת 'מגה' ובימים אלה אנו ממתינים לאישור סופי מבית המשפט. אנו רואים בעובדי מגה נכס עיקרי ובטוחים כי ביחד עימם, נצליח להצמיח מחדש את הרשת ולהביא אותה לשיאים חדשים".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס הבוקר להמלצת נאמני מגה לבית המשפט לקבל את הצעת הרכישה של יינות ביתן. ניסנקורן אמר "אני רוצה לברך את יינות ביתן על כך שהגישה את ההצעה הטובה ביותר להצלתה של רשת מגה כמקשה אחת, ובכך עשתה צעד חשוב לא רק למען 3,500 משפחות העובדים אלא למען המשק הישראלי כולו וענף קמעונאות המזון בפרט. אני סמוך ובטוח כי ההנהלה החדשה תצליח לבסס מערכת יחסים טובה עם העובדים וההסתדרות ובכוחות משותפים נצעיד את החברה ליציבות ולהצלחה".

במכתב שהוציא יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, לעובדי הרשת נכתב בין היתר: "פגשתי גם את מר נחום ביתן, והתרשמתי שהוא מחויב לשמירה על הזכויות ותנאי העסקת העובדים ואני שמח שהצעתו זכתה לאמון ותמיכת הנאמנים. אנחנו כמובן נשמח לשתף פעולה עם הבעלים החדשים ולהוביל יחד את החברה ועובדיה לדרך של יציבות ושגשוג. אני מודה ליו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, לנאמנים, לביהמ״ש ולכל מי שפעל למכירת הרשת בשלמותה, ותוך קפדה ושמירה על זכויות העובדים. בעיקר אני מודה לכל אחת ואחד מכם. ללא המאבק שלנו והרתמות העובדים, הרשת היתה קורסת. עברנו תקופה לא קלה של אי ודאות ומאבק קשה ודווקא ברגעים הקשים, התגלתם כאנשים עם תעצומות נפש, נחישות והתגייסות מעוררת השראה, להשבת הציבור אל הסניפים ולהציל בכך אלפי מקומות עבודה. על כך, אני מלא הערכה והוקרה לכם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture