על רקע הירידות בקטגוריית הסלטים המוכנים חיזוק בקטגוריית הטחינה הגולמית טחינה "אחוה" הנמכרת בישראל בשנת 2015 על פי דו"ח סטורנקסט לשנת 2015 עומדת "אחוה" בראש מותגי הטחינות הנמכרות בישראל עם נתח שוק כספי של 34% ונתח שוק כמותי של 39% • לאחרונה הוזילה "אחוה" את מחירי הטחינה הגולמית מתוצרתה בלמעלה מ- 10% והיא נמכרת ברשתות המזון במחיר ממוצע של 10 שקלים בלבד לצנצנת 500 גרם

חברת "אחוה", יצרנית הטחינה, חלוה ודברי מאפה, כובשת את המקום הראשון ברשימת מותגי הטחינה הנמכרים ביותר בישראל בשנת 2015. על פי דו"ח סטורנקסט לחודש פברואר השנה, מחזיקה "אחוה" בנתח שוק כספי של 34% בקטגוריית הטחינה הגולמית, ונתח שוק כמותי של 39%. אחריה, מותג בארכה עם נתח כספי של 28% וטחינה הנסיך עם נתח שוק של 13.8%. בקטגוריית הטחינה הגולמית רושמת אחוה גידול של כ- 5% ביחס לשנה שעברה, עם מחזור מכירות שנתי הנאמד בכ-170 מיליון שקלים.

לאחרונה יצאה חברת "אחוה" במהלך מקיף להורדת מחירי הטחינה הגולמית מתוצרתה וביצעה הוזלה של למעלה מ- 10% במחיריה. צנצנות טחינה גולמית רגילה וטחינה גולמית מלאה 500 גרם מתוצרת "אחוה" נמכרות במחיר ממוצע של 10 שקלים בלבד.

חברת "אחוה" בבעלות פרטית של יעקב מלאך. לדבריו, התחזקות החברה מתבססת על מדיניות מוצר איכותי ומחיר זול עבור הצרכן, וכן על רקע התחזקות מגמת הבריאות וביקוש של מוצרי מזון טבעיים ללא מלח. "אנו רואים התעוררות עזה בשוק הטחינה, כשהצרכן הישראלי והאירופאי מזהה בה את הערכים התזונתיים הגבוהים ובוחר לאמץ אותה בתפריטו היומי. השלמנו השנה את בנייתו של מפעל הטחינה החדש באריאל בעלות של 25 מיליון שקלים. מפעל זה מצטרף למפעל המאפים ולמערך הלוגיסטי המשתרע על שטח של 14,000 מ"ר. מפעל הטחינה החדש מאפשר לנו להמשיך ולייצר טחינה ברמה גבוהה ואיכותית כפי שאנחנו עושים מזה שנים רבות ועדיין לשמור על מדיניות המחירים הזולה שלנו".