דרעי באופקים וקריית מלאכי: נמחוק את המושג ׳עיירות פיתוח׳ מהדרום

שר הפנים. הפריפריה הנגב והגליל ויו״ר ש״ס הרב אריה דרעי הגיע אתמול לביקור בכמה ישובים בדרום • ביקורו נפתח בעיר אופקים שם התקבל על ידי ראש העיר יצחק דנינו ובכירי העיריה • משם המשיך לסיור בקרית מלאכי ואמר כי הוא שמח שקריית מלאכי נכנסה כעת לתחום משרדו - משרד הפריפריה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הפנים, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ויו״ר ש״ס אריה דרעי הגיע אתמול לביקור רשמי במספר יישובים בדרום.

את הביקור פתח בעיר הדרומית אופקים, שם התקבל על ידי ראש העיר יצחק דנינו ובכירי העיריה, סגר״ע שלמה עזרן, יו״ר המועצה״ד בנימין מלכה, מחזיק תיק החינוך החרדי אברהם דייטש ועוד.
אל הסיור התלוו מנכ״לית משרד הפנים ומנכלית משרד הנגב והגליל.מנכ״ל רשת החינוך בני יוסף חיים ביטון ומנכ״ל אל המעיין משה אילוז.

בישיבה חגיגית שהתקיימה באולם מועצת העיר פתח ראש העיר יצחק דנינו בדברי ברכה והפתיע באמרו כי אירח שרים ואף ראש ממשלה אך הוא הכי נרגש לארח את השר דרעי, בשל הקרבה מיוחדת והרגשית שלו לעיר אופקים, מנסיונו רב השנים כשר הפנים ומפעילותו הרבה הארוכה למען העיר. "העיר בת 60 אך עדיין סובלת מתסמיני עיירת פיתוח״ אמר ראש העיר. ״הצטרפו אלינו עולים מכל עדות ישראל והיא כוללת פסיפס גדול של אוכלוסיות, בניהן הציבור החרדי לגווניו המונה 30 אחוזים מאוכלוסיית העיר״.
ראש העיר דנינו סיפר על תנופת הפיתוח והבניה הגדולים המתחוללים בעיר, בבניית שכונות חדשות, כאשר בתוך עשור שנים העיר אופקים עומדת להכפיל את עצמה, בהיותה השער לנגב, עם מחירי קרקע זולים ואמצעי תחבורה רבים.

212A8160

יחד עם זאת העלה ראש העיר את בעיות התקציב השוטף של העיר שלא מאפשר כמעט יכולת פיתוח, כמו גם את מצב התעסוקה הירוד ושיעורי העוני. בהקשר הזה ציין דנינו כי ישנו עיוות בחלוקת ההכנסות בין הרשויות הסביבה והזכיר לדוגמא את ההכנסות הארנונה ממוזיאון חיל האוויר בחצרים ההולכים במלואם למועצה סמוכה ועוד.

חבר המועצה הרב דייטש ברך את השר בבואו אל העיר, והעלה בפניו את בעיית מבני מוסדות החינוך החרדיים בעיר, אשר רובם הגדול שוכן בקראוונים או במבנים בעלי תנאים ירודים מאד.

שר הפנים דרעי אמר, כי הוא מרגיש בבית בעיר אופקים. ״אני שמח לשמוע על ההתפתחות הצפויה של העיר, הרבה שנים שלא שמעו כאן קולות בניה״.
השר דרעי הוסיף, כי בתפקידו כשר הפנים הכריז זה מכבר, כי תכניות ההבראה של משרדו הינן תכניות המראה. ״אני מקדם החלטת ממשלה מיוחדת שתתן תעדוף מיוחד לעיר אופקים. כמו כן אני מקדם את התכנית לביטול מעמד ערי עולים, כאשר המדינה תשלם 100 אחוז ארנונה על משרדיה. באופן הזה נגייס 500 מליון ש״ח מכל הרשויות אותם נחלק בעיקר לרשויות החלשות, כדוגמת אופקים. כך תוכל העיר לקבל משאבים ולצאת לתכניות ארוכות טווח״.

בתחום שיפוץ ותחזוק מוסדות החינוך, הציע השר את עזרת משרדו באופן של שיתוף משרדי ממשלה וגופים נוספים, בשיטה של איגום תקציבי.

משם יצאה פמליית השר לביקור במוסדות החינוך של רשת ׳בני יוסף׳ בעיר, בית הספר לבנות ׳שושנים׳, וסמינר ׳משגב האמהות׳, שם שמע מהצוות החינוכי על ההשקעה הגדולה בתלמידות.
התרגשות רבה נרשמה בפתח ת״ת דרכי חיים בעיר, בראשות המפקח החינוכי הרב יוסף בוטבול. כאשר כל תלמידי הת״ת קיבלו את פני השר בשירה נרגשת. השר דרעי ברך את התלמידים, ואמר כי כל המאמצים של העוסקים בצורכי הציבור מושקעים רק כדי לראותם עולים וצומחים בדרכו של מייסד הרשת, מרן הגר״ע יוסף זיע״א.

בביקורו בעיר קריית מלאכי, קידם את השר בדברי ברכה סגר״ע מישל טפירו. השר דרעי שמע מראש העיר מר אליהו זוהר, על תנופת הפיתוח בעיר העומדת אף היא להכפיל את אוכלוסייתה בעשור הקרוב, לאור היקף מיזמי הבניה. מנכ״ל העיריה הציג את צרכי העיר השונים.

השר דרעי אמר, כי הוא שמח שקריית מלאכי שלא היתה כלולה בנגב והגליל נכנסה כעת לתחום משרדו – משרד הפריפריה.

״נעשתה כאן עבודה טובה בשנתיים האחרונות, ואין שום סיבה שהעיר הנמצאת במיקום מעולה לא תהיה איתנה בזכות עצמה. זה לא חזון רחוק. נעזור לעיר ככל שנוכל״, אמר השר.

משם יצא השר לביקור בת״ת בית יוסף בעיר, בניהולו של הרב מרדכי חמו. השר בחן את התלמידים והתרשם מהיקף ידיעותיהם.

 

בסיורו במרכז העיר הבטיח השר לסייע בשיקום המרכז המסחרי הישן בסביבת העיריה, כיאה לעיר מתקדמת. ״לא יתכן שמרכז עסקים כזה, המרכז את ותיקי העיר יהיה בצורה מוזנחת שכזו״, אמר

212A8645משם נסע השר דרעי לביקור במעונו של הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר ועד רבני חב״ד בא״י ורב שכונת חב״ד בעיר. בפגישה הוצגו תכניות פיתוח ושכונות חדשות. הרב ברך את השר בחום שיצליח בכל אשר יעשה ותשרה הברכה במעשה ידיו.

את הביקור חתם השר דרעי בתפילה ליד קבר ארבעת הצדיקים בעיר
212A8114 212A8160 212A8198 212A8216 212A8224 212A8300 212A8345 212A8391 212A8420 212A8435 212A8456 212A8484 212A8493 212A8511 212A8525 212A8533 212A8545 212A8570 212A8595 212A8631 212A8653 212A8693 212A8697

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture