השר להגנת הסביבה אבי גבאי הודיע על פרישה מהממשלה בעקבות צירוף ליברמן לקואליציה

השר אבי גבאי ממפלגת 'כולנו' יוצא נגד המהלך להדחת השר יעלון והחלפתו באביגדור ליברמן, לדבריו "החלפת שר הביטחון הינו מעשה חמור ואינני יכול להיות שותף למהלך".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר להגנת הסביבה אבי גבאי מ'כולנו' הודיע הבוקר על כוונתו להתפטר מתפקידו.

בהודעה שפירסם הבוקר נאמר כי "למרות החשיבות הרבה שאני רואה במשרד ובפעולות המשמעותיות שאנו מקדמים בו לצמצום זיהום האוויר ובתחומים רבים נוספים, הרי שהמהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הביטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לבטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם. זהו קו שאינני יכול להיות שותף לו והוא מהותי מדי בעיני מכדי שאוכל להמשיך כחבר ממשלה".

השר גבאי אינו מכהן כחבר כנסת, לפיכך להתפטרותו לא צפויות השלכות על תפקוד הקואליציה, נזכיר כי השר גבאי היה ממתנגדיו הבולטים של מתווה הגז שאושר השבוע באופן סופי בממשלה בניגוד לדעתו.

מקבץ תגובות בעקבות התפטרותו של השר אבי גבאי:

יו"ר מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון: "אתמול הודיע לי השר להגנת הסביבה, אבי גבאי על כוונתו להתפטר מהממשלה. עדכנתי את ראש הממשלה בנושא והודעתי לו כי בכוונתי להמשיך ולהחזיק בתיק הגנת הסביבה. במהלך השנה האחרונה הנחנו במשרד להגנת הסביבה יסודות חשובים ומהותיים לאיכות החיים של כלל אזרחי ישראל. התכנית הלאומית לצמצום המזהמים במפרץ חיפה תימשך לצד יוזמות חשובות נוספות שהוביל המשרד בתקופת גבאי. למשרד להגנת הסביבה השפעה משמעותית על איכות החיים של כולנו ובכוונתי להמשיך ולבצע את המהלכים שהתחלנו בשיתוף פעולה עם מנכ"ל המשרד והעובדות והעובדים המסורים. אבי גבאי היה אחד מהמקימים והמייסדים של מפלגת כולנו. הוא היה מהראשונים שהאמינו ודחפו להקמת מפלגה כלכלית, חברתית, לאומית שתתווה דרך חדשה. אני מודה לו על השותפות לדרך ומאחל לו המון הצלחה."

ח"כ נחמן שי מהמחנה הציוני: "עוד אבן נופלת מחומת נתניהו, עוד קול שפוי נוטש את קואליציית הקיצון ההזויה הזו. ראש הממשלה מקריב את הנהגת מדינת ישראל ועתידה על מזבח שרידותו הפוליטית. נפעל כאופוזיציה לוחמנית ונשכנית כדי לרסן את הממשלה הרעה הזו."

ח"כ אייל בן ראובן (מחנ"צ): "גם אבי גבאי, כמו רבים וטובים במערכת הפוליטית ובחברה הישראלית, איבד אמון בממשלת נתניהו-בנט-ליברמן. השר אבי גבאי, שהיווה גורם מאזן לימין הקיצוני, הולך הביתה בעקות הליכתו בוגי וכניסתו של ליברמן. הצטרפותו של ליברמן לוקחת את מדינת ישראל אל עבר מקומות אפלים, שנוגדים את אופיה וצביונה של ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית, בטוחה וצודקת. אני קורא לאבי גבאי, בהיותו מנהיג ואדם, לחבור אלינו, לגוש המרכז-שמאל, ולהצטרף למאמץ להחליף ממשלה ימנית קיצונית שהינה מסוכנת לישראל. אני קורא גם לשר כחלון, שאין לי ספק בראייתו את הסכנה בממשלת נתניהו, לאזור אומץ ולעזוב את הממשלה המסוכנת".

 

חה״כ איילת נחמיאס ורבין (מחנ"צ) על הודעת התפטרותו של השר להגנת הסביבה אבי גבאי: נתניהו עשה בחירה היסטורית ומקים את הממשלה הקיצונית בתולדות ישראל שאפילו שרים בממשלתו שלא מאמינים בדרכה ויודעים שאי אפשר לסמוך עליה. השר גבאי הוכיח בשנת כהונתו הראשונה שהדבר היחיד שמעניין אותו הוא שמירה על הסביבה וטובת ישראל בעוד מה שמעניין את נתניהו הוא רק שמירה על הכיסא.

חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני) הגיבה על התפטרותו של השר להגנת הסביבה, מר אבי גבאי, ואמרה "גבאי הראה שוב כי הוא עומד על עקרונותיו, בדומה להתנהלותו האמיצה בכל הנוגע למתווה הגז. אמנם לא תמיד ראינו עין בעין על הדרך, אך על הרצון לעשות טוב, הערכיות, והחשיבות שבהגנת הסביבה תמיד הסכמנו. התפטרותו של אבי גבאי מהממשלה היא קריאת השכמה לרוב המתון במדינה, גבאי הוא שר נוסף שמעמיד מראה בפני הציבור על הקצנת הממשלה".

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) על התפטרות השר גבאי: "השר אבי גבאי שוב מפגין אומץ לב ציבורי נדיר: כך עשה כשאמר אמת על מתווה הגז, וכך היום בהתפטרותו מממשלה שדוהרת לעבר קיצוניות וחוסר אחריות מדינית-ביטחונית. השר גבאי מבין שאין מה לחכות לאסון המתהווה כי אז יהיה מאוחר מדי, וזו העת לפעול כדי אולי למנוע אותו. וזה נכון גם אצלנו, במחנה השקול – זו העת להקים מסגרת פוליטית רחבה אליה יצטרפו גם מפגלות קיימות וגם אישים שמאסו מההתדרדרות, מהתחמנות, וההליכה לשום מקום – מבוגי יעלון דרך אורלי לוי-אבקסיס ועד לאבי גבאי."

ח"כ עמר בר-לב (מחנ"צ): אנשים הגונים, טובים בתפקידם, ציוניים שנלחמים על צביונה של מדינת ישראל, אומרים – עד כאן. עם האיש הזה אנחנו לא נלך עוד. נתניהו מאבד אחד ועוד אחד, עוד מנדט ועוד מנדט ומגדל הקלפים שבנה מתמוטט.

ח"כ איתן ברושי בתגובה להתפטרות השר אבי גבאי: "לאורך כל כהונתו הוכיח השר גבאי עמוד שדרה, אומץ ויושרה, ופעל על פי צו מצפונו וערכיו וכך עשה גם כעת. אין ספק שהקול האמיץ שלו סביב שולחן הממשלה ותרומתו המשמעותית להגנת הסביבה יחסרו, אבל גם הוא הבין שהוא הפך להיות שר בממשלה יותר ימנית, יותר קיצונית ויותר רעה לישראל, אשר צריכה לחלוף במהרה."

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture