בנט: חיי אדם חשובים מתיקים • שקד: נלך לבחירות

כשהוא מגובה בתמיכה חוצת מפלגות, ממשיך השר נפתלי בנט בדרישתו לערוך שינוי בקבינט. שרת המשפטים איילת שקד איימה כי יצביעו נגד מינוי ליברמן גם אם הדבר יוביל לבחירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט ממשיך להתעקש על דרישתו לערוך שינוי בעבודת הקבינט, תוך שהוא מגובה בתמיכה פוליטית חוצת מפלגות. בהודעה שפירסם כתב בנט: חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה.

"עזבתי את ההייטק ובאתי לפוליטיקה אחרי שראיתי כמפקד במלחמת לבנון השנייה מה קורה כאשר קברניטי המדינה שולחים חיילים לקרב, מבלי להבין מה הם עושים. לא הייתי צריך לא עבודה ולא כסף. לא תפקיד ולא ג'וב. נשבעתי לעצמי שלא אתן למה שראיתי לקרות שוב".

"דרישתנו היא פשוטה ודרמטית: שהמפקד של הרמטכ"ל וצה"ל, כלומר הקבינט הבטחוני, הגוף שמקבל החלטות הרות גורל של חיים ומוות, יפסיק להיות עיוור. והוא כרגע עיוור מתוך החלטה. אנו דורשים שחברי הקבינט יעברו הכשרה. שיקבלו חומר לפני דיונים. שירדו לשטח לראות במו עיניהם. שיקבלו תמונה מלאה, לא מצונזרת, של כלל החזיתות. שיהיה לנו מזכיר שיגיע אלינו פעם-פעמיים בשבוע ויעדכן אותנו בכל מה שצריך".

בנט הוסיף: "לצערי, כיום זה לא קורה. חברי הקבינט ממודרים ממידע חיוני באופן עקבי. כך למשל, בשנתיים שקדמו ל"צוק איתן" חברי הקבינט לא עודכנו שיש בכלל מנהרות טרור החודרות לישראל (!), לא ידעו על תכניות האויב, ולכן ברגע האמת "צוק איתן" התנהל באיחור רב ובמשך 51 (!) יום, במקום שבוע. מבצע מהיר, נחוש וקצר היה עשוי לחסוך בחיי אדם. את המידע הייתי צריך להביא בעצמי מירידה לשטח ושיחות עם מפקדים. המצב הזה היה יכול להיגמר בפיגוע אסטרטגי נוראי בדרום".

"כך גם במלחמת לבנון השנייה. גם שם הקבינט לא עודכן מה קורה, אך נדרש לקבל החלטות, כמו לשלוח חיילים לפעולת ה48 האחרונות, שהתבררה כמיותרת. בנט הוסיף וטען כי "במשך כבר שנתיים וחצי אני פונה לראש הממשלה בעניין בשקט מוחלט. כלום. שום התקדמות. גם ביום ראשון האחרון פניתי אליו בשקט. גם ביום שני. כלום. כפי שאסור לכסות עיני נהג אוטובוס, כך אסור לכסות עיני קבינט. שניהם מסכנים חיי אדם".

"על כן דרישתנו עומדת בעינה. אני רוצה לשמור על כבודו של ראש הממשלה, כל עוד נתקן כבר את הקבינט. לא תיקים, לא ג'ובים, לא תקציבים. חיי החיילים שלנו. לחיי אדם אין מחיר. אני לא מסוגל לוותר יותר".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה הבוקר בראיון לגלצ, כי אין בכוונתו של ראש המפלגה, נפתלי בנט, לוותר על הדרישה למזכיר צבאי בקבינט. "נצביע נגד מינוי ליברמן – גם אם זה יוביל לבחירות".

"בנט מבקש את זה כבר תקופה מאוד ארוכה. הוא ביקש את זה כבר במשא ומתן הקואליציוני, ונתניהו אמר לו שזה לא עניין לאותה עתה ושהוא ידבר איתו על זה. זה לא קרה גם בשנה האחרונה", תיארה השרה, "אז כשאנחנו רואים שזה לא קורה אז אין לנו ברירה, אלא להתנות את זה".

כשנה בלבד מאז שקוימו הבחירות, בעקבות משבר קואליציוני, השרה שקד הסבירה כי אם יימשך המצב אז בבית היהודי מוכנים למצב בו המשבר הנוכחי יוביל לבחירות. "אנחנו לא חושבים שהדברים צריכים להוביל לשם אבל אם זה המצב אז כן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture