ליברמן נכנס לתפקידו • בני בגין: כנראה שיש ימין טיפש

בטקס שנערך בקריה בתל אביב, נכנס אביגדור ליברמן למשרד הביטחון • בני בגין הזכיר כי הוא תומך במדינה פלסטינית ותקף את אלו שהעדיפו את מינויו על פני משה יעלון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בבסיס הקריה בתל אביב התקיים בשעות הצהריים הטקס הרשמי ואביגדור ליברמן נכנס לתפקידו החדש כשר הביטחון, לאחר שמינויו אושר בכנסת ובממשלה. עם סיום הטקס עלה ליברמן ללשכתו החדשה בקומה ה-14, לפגישת עבודה ראשונה עם בכירי מערכת הביטחון.

בהצהרה שמסר אמש יחד עם ראש הממשלה לאחר שהכנסת אישרה את מינויו לשר הביטחון, הביע ליברמן הסכמה להקמת שתי מדינות לשני עמים. "היו הרבה ספקולציות מה המדיניות של הממשלה – אני רוצה להזכיר ששנים רבות ישראל ביתנו דיברו לא פעם על ההכרה בפתרון שתי מדינות לשני עמים. אני תמכתי מאוד בנאום בר אילן".

שר הביטחון הוסיף: "אני חושב שנאומו של הנשיא א-סיסי היה חשוב מאוד והוא יוצר הזדמנות אמיתית שחובה עלינו לנסות ולהרים את הכפפה. מסכים שגם ביוזמה הערבית יש כמה אלמנטים מאוד חיוביים, שמאפשרים לנהל דיאלוג רציני עם כל השכנות באזור".

היחיד שנמנע אתמול בהצבעה על מינוי ליברמן לשר ביטחון, היה ח"כ בני בגין, בנו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין הנחשב לאחד מנסיכי הליכוד. בראיון היום לגלצ, מתח ביקורת חריפה על אנשי הימין שפעלו לצירוף ליברמן על חשבון חברו יעלון.

"תמהתי מאוד בשבוע שעבר כאשר ראיתי את העליצות והעליזות שאחזו בכמה מפעילי הימין כאשר ראו שהמבצע הושלם ושר הביטחון יעלון התפטר מתפקידו – שר שמתנגד לפתרון שתי המדינות – ושמחו על כניסתו לתפקיד של אדם שתומך במדינת אש"ף אבל גם מבטיח לחסל את חמאס". בגין הוסיף: "ייתכן שיש שלושה סוגים של ימין – מתון, קיצוני וטיפש". לאחר מכן הבהיר בגין: "לא אמרתי שליברמן משתייך לסוג השלישי, אלא האנשים שתמכו במינוי".

בריאיון התייחס בגין להצהרות נתניהו וליברמן בעד פתרון שתי המדינות: "השר הציג את משנתו והיא אינה חדשה, לכן רבה פליאתי על התגובה מקרב תושבי יהודה ושומרון – לעלוז דווקא כאשר אדם בעל דעות כאלה מגיע למשרד הביטחון מצד תושבים יהודיים בשומרון מביא אותי לאותה מסקנה על ימין טיפש. אם יתברר ש'מילה היא רק מילה' ושר הביטחון ינהל מדיניות מתונה, אשמח לראות מדיניות כזאת מתבצעת".

בגין התייחס בריאיון למתחים בסיעת הליכוד: "נהיה יותר קשה לפעול על פי המיזוג בין הגישה הלאומית לגישה הליברלית, בין ערכי הלאום לבין הדרישות לזכויות הפרט". הוא אף מתח ביקורת על ההצהרה המשותפת של נתניהו וליברמן: "אני חושב שראש הממשלה יודע שהרעיון הזה איננו מוסכם על סיעת הליכוד בכנסת ולא על העומד בראשה. שר הביטחון הצטרף אליו מיד בהבעת התקווה ליוזמת השלום הערבית, שדורשת גם את מימוש זכות השיבה".

יו"ר תנועת יחד, אלי ישי אמר היום: "כצפוי, ליברמן שתומך בחלוקת ירושלים והחזרת כפרים ערבים לפלסטינים שברור לכולם שהם נמצאים בידי שליטת החמאס ומכניסים את מדינת ישראל לטווח ה-15 השניות לירי כל רקטה, מצהיר כי הוא תומך בחלוקת שתי מדינות לשני עמים ומרים את הכפפה ביוזמת א-סיסי לקידום תהליך מדיני שיחזיר אותנו לקווי גבולות 67, אסון למדינת ישראל!".

"הדבר היחיד שהפתיע אותי זאת הצהרת ליברמן בנשימה אחת עם השבעתו בכניסתו לתפקיד. כרגע, נותר לנו להמתין למימוש הבטחת ליברמן שהבטיח להחזיר את גופות החיילים סמ"ר אורון שאול הי"ד וסגן הדר גולדין הי"ד תוך 48 שעות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפרסם שוב אחשב יוריד לא מנדטים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture