גפני נבחר לפרלמנטר המצטיין • "פועל למען האוכלוסיות המוחלשות"

המכון הישראלי לדמוקרטיה בחר ביו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני לח"כ המצטיין של השנה • "פעל בלא לאות למען אוכלוסיות חלשות כמו נכים והורים לילדים החולים במחלות קשות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יש מי שעדיין חושב כי חברי הכנסת של המפלגות החרדיות הם סקטוריאליים הדואגים רק למגזר החרדי? הוכחה נוספת שתסייע לניפוץ הסטיגמה, היא בהיבחרו של ח"כ משה גפני לקבלת אות הפרלמנטר המצטיין של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

בנימוקי ועדת הפרס נכתב: "ח"כ משה גפני הוא מוותיקי חברי הכנסת ומכהן כחבר כנסת מטעם סיעות יהדות התורה ודגל התורה מהכנסת ה 12. פעילותו הפרלמנטרית האיכותית באה לידי ביטוי במשך שנים. ח"כ גפני בולט במיוחד בפעילותו כיושב ראש ועדת הכספים וכמחוקק נמרץ. במהלך השנה הראשונה של הכנסת ה 20- הוא פעל בלא לאות, לקידום חקיקה בתחום עיסוקה של ועדת הכספים שבראשותו, ובפרט למען אוכלוסיות חלשות כמו נכים והורים לילדים החולים במחלות קשות".

יחד עם יו"אר ועדת הכספים, תקבל את הפרס במהלך טקס שייערך במעמד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, גם חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני. בין נימוקי ועדת הפרס נכתב: "כבר מתחילת דרכה כחברת כנסת, פעלה ח״כ נחמיאס ורבין בנחישות לקידום מטרותיה החשובות והיא אף בולטת במאמציה להנגיש את הכנסת והממשלה לציבור ולסייע בטיפול בבעיות אישיות של אזרחים".

במכון מסבירים מהו אות הפרלמנטר המצטיין. "בשנים האחרונות נדמה כי פעילותם הראויה, האחראית והמסורה של חברי כנסת אינה זוכה לחשיפה המתאימה, ומשום כך היא מוערכת פחות ופחות בקרב הציבור הרחב. פעילות זו כוללת, בין היתר, שימוש בכלים הפרלמנטריים במטרה לפקח על הממשלה, לקיים דיון מעמיק בסוגיות העומדות על סדר היום ולקדם חקיקה איכותית.

"פרויקט אות הפרלמנטר הוא פרי יוזמה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. הפרויקט מבוסס על העיקרון לפיו הכנסת היא לא רק הגוף המחוקק בישראל, אלא גם הגוף המייצג את האזרחים ואת עמדותיהם; היא הבמה המרכזית לדיון ציבורי בנושאים שעל סדר היום, והיא גם הגוף היחיד שמתפקידו ובסמכותו לפקח על הממשלה ולבקר את פעילותה ואת מדיניותה. הפרויקט מבקש לעודד פעילות פרלמנטרית איכותית ולהביע הוקרה לעושיה.

"במסגרת הפרויקט ערך המכון הישראלי לדמוקרטיה מחקר מקיף כדי לעמוד על הקריטריונים המאפיינים פעילות פרלמנטרית איכותית ועל הדרך הטובה ביותר לאתר את חברי הכנסת שבלטו בתחום זה. איתור חברי הכנסת מקבלי האות מתבסס על מחקר זה. בשלב הראשון נבנה מסד נתונים על פעילותם של כל חברי הכנסת – שאינם שרים, סגני שרים, יו"ר הכנסת ומי שזכו באות הפרלמנטר בכנסת הקודמת – במגוון רחב של פרמטרים: נוכחות בוועדות, חקיקה פרטית שהושלמה במהלך המושב, שאילתות שהוגשו, הצעות לסדר היום שנידונו במליאה, נאומים ונאומים בני דקה שנישאו במליאה, היעזרות במחקרי מרכז המחקר והמידע של הכנסת ונוכחות במשכן, וכן נזיפות ועונשים מטעם ועדת האתיקה של הכנסת. בשלב השני התכנסה ועדת אות הפרלמנטר לדון ברשימה נבחרת של מועמדים, ובחרה מתוכם את מקבלי האות בהסתמך על נתוני השלב הראשון ועל קריטריונים נוספים, דוגמת השפעתה וחשיבותה הציבורית הרחבה של עבודתם הפרלמנטרית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture