מלחמת גרסאות: שכונה יהודית חדשה תיבנה בירושלים?

למרות הכחשת עיריית ירושלים, פוליטיקאים מהשמאל מיהרו להזהיר מפני השלכות בניית שכונה יהודית חדשה בעיר ירושלים • האם למהלך כזה יהיו השלכות מדיניות בינלאומיות? לא בטוח

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום דווח כי עיריית ירושלים מקדמת את בנייתה של שכונה יהודית גדולה בת 15 אלף יחידות דיור בעטרות שמעבר לקו הירוק. במקביל, תוקם בסמוך לה שכונה נוספת בת כ-3000 דירות שתיועד לערבים. עיריית ירושלים אישרה בעבר בניית יחידות דיור מעבר לקו הירוק, אך זו הפעם הראשונה זה 20 שנה שהיא מקדמת בניית שכונה חדשה לגרמי.

את הידיעה חשפו בוואלה, שם נטען כי השכונה החדשה עתידה לקום על שטח שדה התעופה הישן שמצפון לאזור התעשייה עטרות, בסמוך לקלנדיה ולחומת ההפרדה. הדירות יוקמו בצפיפות גבוהה ובבניינים רבי קומות.

על פי הדיווח, התכנית נמצאת בימים אלה על שולחנם של מהנדס העיר, שלמה אשכול, ושל יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, מאיר תורג'מן. השניים יפגשו בקרוב עם גורמי התכנון במשרד האוצר ויציגו בפניהם את התכנית הכללית. הקרקע בעטרות היא אחת מעתודות הקרקע האחרונות בירושלים.

אלא שבעיריית ירושלים מיהרו להכחיש. "בניגוד לפרסום עיריית ירושלים אינה מקדמת תכנית לשכונה חדשה בעטרות. הרעיון עלה בעבר על ידי גורמים שונים, אך לאור מצוקת אזורי התעסוקה בעיר, הנחה ראש העיר לפתח במקום שטחי תעסוקה שיביאו לפיתוח כלכלי ויצירת מקומות עבודה רבים. במקביל, מקדמת עיריית ירושלים בניית 85 אלף יחידות דיור בעיבוי השכונות הקיימות באמצעות התחדשות עירונית כדי להשאיר יותר צעירים בירושלים ולחזק את השכונות".

למרות זאת, בשמאל מיהרו להוציא הודעות גינוי. ח"כ נחמן שי, המשמש יו"ר שדולת ירושלים, אמר בתגובה ליוזמה: "ממשלת ישראל כרגיל מצליחה להעכיר כל יום חג, הפעם בתכנית הבנייה שרק תעורר התנגדות בינלאומית ותחדד את הוויכוח על ירושלים, ובסוף גם לא תצא לפועל".

מעמותת עיר עמים נמסר: "כנראה שמישהו בעירייה מחפש כותרת לכבוד יום ירושלים. חבל שבמקום תכניות אמתיות להגברת השוויון והפחתת המתיחות בעיר מנסים למכור לציבור תכניות בניה שנויות במחלוקת שמימושן מוטל בספק".

ח"כ אילן גילאון ממרצ אמר כי ״בזמן שישראל מתמודדת עם חרמות בינלאומיים, וכשבכל העולם לוחצים להתניע מהלך של שיחות בינינו לבין הפלסטינים, מהלך כזה כפי שבכוונתה של עיריית ירושלים לעשות הוא בחזקת מוקש שרק יעמיק את הסנקציות ואת הבידוד בו מצויה ישראל ממילא.״

״על עיריית ירושלים לחדול מלהיות הזרוע המבצעת של ממשלת הימין של נתניהו. אני קורא לשר לענייני ירושלים, אלקין, לתבוע את גניזת התכניות הללו, ואולי לשם שינוי, במקום ללבות את השסעים ולהעמיק את המתח המדיני, לתעל את הכוחות לשיקומן של אוכלוסיות רבות ואזורים נרחבים בעיר הענייה ביותר בישראל.״

אך האם הדבר אכן יעורר סערה בינלאומית? לדברי יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, מאיר תורג'מן – "אני לא רואה בעיה מבחינה מדינית היות והמקום היה שדה תעופה ישראלי". "צריך לקבל פה החלטה אמיצה בשיתוף ממשלת ישראל וכל גורמי התכנון כי אין יותר עתודות קרקע בירושלים", הוסיף. "אני רוצה לתת פתרונות לכלל האוכלוסייה בעיר זוגות צעירים יש אצל ערבים חרדים ואצל הציבור הכללי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture