חשש בימין: ההסתבכות של נתניהו תוביל אותו לוויתורים מדינים

עומק העקירה כעומק החקירה: החלטתו של מנדנבליט להורות על בדיקת הכספים שקיבל נתניהו מארנו מימרן מעוררת חששות בימין מפני צעד מדיני דרמטי שיבצע ראש הממשלה כדי לחמוק מכתב אישום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שרון 2? התסבוכת המשפטית אליה הולך ונקלע ראש הממשלה מעוררת חרדה של ממש בימין. בכירי ההתיישבות חוששים מפני תרחיש שבו נתניהו – בדומה לאריאל שרון – יחליט על צעד מדיני דרמטי זאת כדי לחמוק מכתב אישום אפשרי.

לפי שעה החרדה היא ברמת הספקולציה בלבדף אולם ההצהרות המתונות שמשמיע ראש הממשלה לאחרונה מוסיפות למד הלחץ.

גורם בבית היהודי עמו שוחחנו סרב לקשור באופן החלטי בין הדברים, אולם לא שלל אותם על הסף. "נתניהו זה לא שרון, העוגנים האידיאולוגים שלו יציבים יותר – ועדיין אינני יכול לשלול קשר בין ההצהרות של נתניהו לפרסומים האחרונים בעניינו", הוא אומר.

אמש העניק המיליארדר היהודי-צרפתי ארנו מימרן ראיון לחדשות ערוץ 10 במהלכו טען כי בידיו הצהרה בנקאית על סכום כסף שהעביר לבנימין נתניהו בשנת 2001, "מהחשבון הפרטי שלי לחשבון הפרטי של בנימין נתניהו".

בראיון לחדשות 10 התבקש להגיב על כך שאמר לרשויות בצרפת שנתן לנתניהו מיליון אירו: "ראשית, מעולם לא אמרתי מיליון אירו. אמרתי 'מיליון'. זה היה ב-2001. מדובר היה במיליון פרנקים צרפתיים שהם 170 אלף אירו. אכן העברתי כספים למר נתניהו אבל חל בלבול. העברת הכספים התבצעה ב-2001. הגעתי לחגוג את ניצחונו ב-2009".

בהתייחסות לכך שנתניהו אמר כי הכסף הועבר למען פעילותו הציבורית כאדם פרטי, מימרן מתעקש כי הכסף הועבר לחשבונו הפרטי של נתניהו: "ההצהרה הבנקאית נמצאת עדיין בידיי. מארנו מימרן – מחשבוני הפרטי – לבנימין נתניהו – לחשבון הפרטי שלו".

בהמשך נשאל: בהודעת ראש הממשלה מהיום אומרים שהסכום שקיבל ממך הוא 40 אלף דולר. אתה מדבר על 150 אלף דולר או אירו? "אני חושב שמה שהועבר אז היה אירו. אירו, דולר. אתה צריך להבין משהו – הסכום שהעברתי, זה בוצע באופן רשמי. הוא יכול לבדוק זאת בחשבון שלו. לא מדובר במשהו שהוא או אני יכולים להסתיר. אני זוכר שזה היה 150. הוא אומר עכשיו 40. אני בטוח במה שאני אומר כי ההצהרה נמצאת בידיי.

על השאלה: חשבון הבנק שלו, החשבון אליו העברת את הכסף היה חשבון בנק ישראלי, בישראל? ענה: "זה היה חשבון בנק ישראלי. הוא היה רשום על שמו הפרטי בנימין נתניהו". בהמשך הראיון ציין כי "ביבי לא עשה מעשה פסול מעולם. הוא לא ניסה להסתיר דבר מעולם".

לראיון זה עדיין לא מסרו תגובה מלשכת ראש הממשלה אך קודם לכן היום, נטען בלשכה כי "באוגוסט 2001 כשמר נתניהו היה אזרח פרטי, מימרן תרם 40,000 דולר לקרן לפעילות ציבורית של מר נתניהו, שכללה הופעות תקשורתיות ומסעות הסברה רבים בחו"ל לטובת מדינת ישראל, ונעשתה בהתאם לחוק".

אלא שתגובה זו סותרת את התגובה הראשונה של לשכת רוה"מ כאשר הסיפור התפרסם לראשונה. "כבר שנים רבות שאין קשר בין משפחת נתניהו לבין משפחת מימרן. המפגשים המדוברים בצרפת התרחשו כשמר נתניהו היה אזרח פרטי. באותה עת היתה משפחת מימרן משפחה ידועה ומכובדת בצרפת ולא היתה שום טענה משפטית נגדה. נתניהו לא ביקש דבר, לא קיבל שום תרומה ולא נתן דבר למשפחת מימרן. מובן מאליו שלא התערב בשום הליך משפטי הקשור אליה". מהתגובה עלה חד משמעית כי נתניהו לא ביקש וגם לא קיבל שום תרומה ממשפחת מימרן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture