האב השכול לחברי הועדה: "איך לתנור יש התראה ולרכב לא?!"

שבוע לאחר פטירתו הטראגית של בנו הפעוט התייצב יצחק ויינגוט בועדת המדע והטכנולוגיה שקיימה דיון בנושא פתרונות טכנולוגיים לשכחת ילדים ברכב. מקלב: "לא יודעים כיצד לנחם אבל אנחנו מחזקים אתכם"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) קיימה אחר הצהריים (ב') דיון בנושא פתרונות טכנולוגיים לשכחת ילדים ברכב.

לדיון הגיעו הוריו של הפעוט אליה וינגוט, שנפטר בשבוע שעבר לאחר שנשכח ברכב באשדוד. ח"כ אורי מקלב פתח את הדיון וציין בפנייה לאב יצחק: "אנחנו אתכם, לא יודעים כיצד לנחם אבל אנחנו מחזקים אתכם. איחדתם את עם ישראל. חברות הרכב דורשות רכיבים כשזה קשור לנזק שלהם, אבל שזה מגיע לנפש לא תמיד פועלים. כמה מכוניות שווה ילד בן שנה וחצי? אנחנו מתחייבים לעשות את זה. כל אדם צריך לקבוע את העוגנים שלו אבל המערכת גם צריכה לעשות זאת".

האב יצחק וינגוט אמר בדיון: "אני אדם פשוט. לכל דבר היום יש תזכורת, לתנור שמפעיל עוגה, לחגורה באוטו. הילד הזה הוא אהבת חיי, לא חשבתי שזה יקרה, שכחתי אורות דולקים ויש תזכורת וזה בחיים לא קורה. אני שואל את עצמי למה אין תו תקן לכיסא תינוק שיחייב התראה. אני מבקש שיחויב תו תקן בחוק, זו המטרה שבאתי לשמה. יש הרבה הסחות דעת היום. זה כל מה שרציתי, שאף אחד לא יצטרך להרגיש את הצער שאני מרגיש".

בדיון הוצגו נתוני ארגון "בטרם" מהם עלה כי מנתוני המערך הלאומי לנתוני היפגעות ובטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008- 05.2016 דווח בתקשורת על 381 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או הילכדות/נעילה ברכב, בהם היו מעורבים 428 ילדים. 20 מקרים הסתיימו במות הילד.

מבין כלל המקרים שתועדו, כ- 60% עירבו השארת ילדים לבד ברכב, כ- 40% הילכדות הילד בתוך כלי הרכב ופחות מ 1%- שריפת רכב.

מרבית המקרים היו במעורבות רכב פרטי ( 85% ) . תועדו גם מקרי השארת ילדים ברכבי הסעות (כ- 10% ), כאשר קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות בני 0-3 (כ- 77% מכלל המעורבים). פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ- 42% מכלל המעורבים. כ- 56% מהמקרים שדווחו אירעו במהלך מאי-ספטמבר, החודשים החמים בשנה.

במהלך הדיון הציגו חברות שונות ויזמים פרטיים פתרונות אפשריים לתופעה של שכחת ילדים ברכב. אחת ההצגות הייתה של "מהנדסות העתיד", נערות בי"ס העובדות בשיתוף עם התעשייה האווירית, לצד כך הוצג פיתוח של תלמידות בי"ס יסודי בבאר שבע, שמצאו פתרון הנוגע לאוורור הרכב, שזכה למחיאות כפים מהקהל, וכן פיתוח הוצג מצד חייל שנמצא כרגע בקורס קצינים.

ח"כ יעל כהן פארן ציינה כי "ישנן הרבה מאוד הסחות דעת, שמביאות אותנו לא להיות עד הסוף מפוקסים על מה שקורה ומה שיושב מאחורה ברכב. אנחנו צריכים לשים לנגד עיננו את השחיקה המתמדת של החיים, שמשכיחה מאתנו לעיתים את הדברים הכי חשובים".

ד"ר שי סופר, המדען הראשי, משרד התחבורה ציין: "כמשרד בדקנו איך אנחנו יכולים לטפל בתופעה הקשה הזו. בשיתוף מכון התקנים דנו גם בנושא של רכב הסעות וגם בנושא רכב פרטי, במקרה של רכב הסעות פותחה מערכת שמונעת הסחת דעת של הנהג ומחייבת אותו לסריקה מקיפה ולהגיע לירכתי האוטובוס, אם זה לא קורה אז המערכת מפעילה התראה. אנו מבקשים לחייב זאת בחוק, וכעת אנו תלויים באישור משרד המשפטים. מאז הותקנה המערכת במספר רכבים לא נשכח ילד אחד" .

אלכס שפרלינג, האמון על ביקורת ההסעות במשרד החינוך, ציין כי "החל מהשנה הקרובה, 2017, זו תהיה דרישת סף, חובה לכל קבלני ההסעות בשירות משרד החינוך, להתקין את המערכת".

בתום הדיון ציין יצחק וינגוט: "קיבלתי הרבה ניחומים, אבל הדיון הזה זה היה בשבילי הניחום הכי גדול".

ח"כ אורי מקלב סיכם את הדיון כשבישר על יוזמת חקיקה אותה הוא מקדם בשיתוף עם מספר חברי כנסת: "לצד ההתחייבות ששמענו כאן ממשרד התחבורה לשבת לשולחן עגול ולמצוא פתרונות לסוגיה הזו, אנו מקדמים הצעת חוק שתחייב כל בעל רכב שמסיע ילדים להתקין מערכת שתביא לפתרון. נפעל לפתרון אקטיבי, כפי שההורים שיושבים כאן מבקשים מאתנו- לעשות הכול כדי שאסון כזה לא יחזור".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ציטוט מהכתבה: " דווח בתקשורת על 381 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או הילכדות/נעילה ברכב, בהם היו מעורבים 428 ילדים. 20 מקרים הסתיימו במות הילד."

אנא תקנו!! לא הגיוני שמתוך 381 מקרים מעורבים 428 ילדים.

ל"אמון". למה לא הגיוני? יתכנו מקרים בהם נשכחים כמה ילדים באותו רכב….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture