בעקבות אי השקיפות סביב מציאת הסלמונלה באריזות שלא שווקו רושמת חברת 'יוניליוור' ירידות חדות במכירת מוצרי דגני הבוקר של 'תלמה' • בתלמה מנסים לצמצם נזקים ויצאו בקמפיין הבהרה בעיתונות

יוניליוור משלמת מחיר כבד על אי השקיפות בפרשת הקורנפלקס: המכירות של דגני הבוקר של תלמה מבית יוניליוור חוו פגיעה גדולה בימים חמישי ושישי. ברשתות סיפרו על ירידה של כ-30%-50% במכירות דגני בוקר מסוג קורנפלקס ודליפקאן – הסוגים בהם מצאה החברה סלמונלה בחלק מהאריזות שלא שווקו לחנויות.

ברשתות סיפרו כי גם ביתר דגני הבוקר של החברה, גם באלו שבהם לא נמצאה כלל סלמונלה לדברי החברה, המכירות חוו ירידה של 15% בממוצע.

בכיר ברשת שיווק גדולה סיפר בראיון ל'דה מרקר' כי "אנחנו העברנו את דגני הבוקר של תלמה מקדמת החנות ושמנו במקומם את המוצרים של קלוגס. זה עדיף בתקופה הזאת. ביום חמישי הירידה במכירות היתה לא מהותית אבל ביום שישי לעומת כבר היתה דרמה אמיתית- בקורנפלקס ירידה של 46% למרות שלנו לא חסר סחורה במוצר הזה ובדליפקאן ירידה של 65% אבל מכיוון שחסרה לנו סחורה במוצר הזה, עקב הפסקת האספקה מטעם יוניליוור, שהירידה האמיתית היא בסביבות ה- 50%. במותג כריות של החברה היתה ירידה של 10% במכירות למרות שהמוצר לכאורה לא קשור למה שקרה".

כזכור, בשבוע שעבר נחשף כי קיים ברשתות השיווק מחסור חמור של מוצרי קורנפלקס ודליפקאן של חברת תלמה. בתחילה לא נמסר הסבר למחסור אולם בהמשך התברר כי קיים חשש לקיומו של חיידק הסלמונלה בחלק מהאריזות. עוד התברר כי החיידק התגלה במפעל כבר לפני כחודש, אך הוא הוסתר ממשרד הבריאות ומהציבור. רק לאחר התפוצצות הפרשייה בתקשורת דיווחה יוניליוור למשרד הבריאות על כך שהיא עורכת בדיקות למוצרים.

"אם אנשים רוצים להחזיר מוצרים הם יכולים לעשות זאת, למרות שהמוצרים תקינים לחלוטין…הנושא יצא מפרופורציה. ייתכן שההתנהלות התקשורתית לא הייתה תקינה, אבל מבחינת אבטחת איכות ובריאות הציבור ההתנהלות הייתה למופת, בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם", הודיעה ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל.

אלא שלמרות שמדובר במוצרים שלא שווקו, העובדה כי החברה נהגה בחוסר שקיפות עוררה זעם אצל הלקוחות ורבים מהם החליטו לפי שעה להפסיק לרכוש את מוצרי החברה.

בתוך כך, הבוקר יצאה חברת 'תלמה' בקמפיין הבהרה בעיתונים השונים, בו היא פורשת את גרסתה לפרשה ומדגישה את בטיחות המוצרים שלה.