אייכלר: 9,000 ילדים אין להם מעונות ומשפחתונים לקראת השנה החדשה

ביום הראשון של הפגרה קיימה הוועדה לפניות הציבור דיון בנושא ילדים שלא התקבלו עדיין במעונות ומשפחתונים • בפתח הדיון הציגו מספר אימהות, רובן בעלות משפחות מרובות ילדים את המצוקות בהן נתקלו שהביאו לכך שאין לילדיהם מסגרת לשנת הלימודים הקרובה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוועדה לפניות ציבור התכנסה לדיון פגרה מיוחד על 9000 ילדים שאין להם מעון או משפחתון לשנה הקרובה. הדיון התקיים בעקבות פניות של הורים רבים שכלל לא יכולים להגיש בקשות לדרגות סבסוד, בגלל שילדיהם לא התקבלו למסגרות הלימוד שאליהם נרשמו מבעוד מועד.

יו"ר הוועדה, ח"כ הרב ישראל אייכלר אמר בפתח הדיון: "נאלצנו לזמן לכאן את הנהלת האגף למעונות במשרד הכלכלה, שעמלים בימים אלה לשבץ תינוקות ופעוטות בעבודה מסורה ובלתי אפשרית, לחלק פחות מעשרים אלף מקומות ליותר משלושים אלף תינוקות וילדים. יש כאן מצב שלא סובל דיחוי נוכח שנת הלימודים המתקרבת. עשרות אלפי ילדים שנענתה בקשתם למעון גם אין להם עדיין תשובה שהתקבלו. לעומתם יש קרוב לעשרת אלפים שערעורם נדחה, בגלל מחסור במעונות ובמשפחתונים. שר הרווחה חיים כץ שקיבל רק עתה לידיו את אגף התעסוקה, יצטרך להתמודד ולהשקיע הרבה כסף כדי למלא את המחסור במשפחתונים. יש להחזיר את הקיצוץ שנגזר על המשפחתונים שלא בצדק. זה לא רק ענין של כסף רב, אלא גם ובעיקר הקלת הדרישות ממטפלות ומשטחי מבנה, כדי לקלוט אלפי ילדים שאין להם קורת גג או שנדחסים במחסנים פרטיים, במחיר יקר".

בפתח הדיון הציגו מספר אימהות, רובן בעלות משפחות מרובות ילדים את המצוקות בהן נתקלו שהביאו לכך שאין לילדיהם מסגרת לשנת הלימודים הקרובה.

המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה, הגב' צוק דיווחה על מצוקת ההורים וילדי הגיל הרך. "נעשה מצדנו מאמץ גדול, להקל על המצוקה המאוד גדולה. יש צורך דחוף בהיצע יותר גדול ממה שיש במעונות היום. אנחנו בהליכי עבודה ראשונים עם השר חיים כץ. זה אחד הנושאים החשובים והראשונים שהוא עוסק בהם. ישנה תוכנית, שתיקח עוד מעט זמן. הגיל הרך הוא אחד הנושאים המרכזיים שנעסוק בהם. פתיחת מעונות ומשפחתונים רבים, זה המענה האמתי. ככל שיהיו יותר מסגרות כך יינתן מענה מלא יותר".

הגב' צוק ציינה במהלך הדיון כי השנה היו 300 מעונות עם ועדות קבלה, ועד כה כ- 9,500 בקשות נדחו. אך יש תקוה כי יתפנו עוד כשש מאות מקומות שיאושרו לבסוף. כן דיווחה כי ישקלו את דרישת יו"ר הועדה ח"כ הרב אייכלר להקל  בדרישות שעות ההכשרה של מטפלות ומנהלות משפחתונים העומד על 800 שעות הכשרה. זאת בעיקר לגבי בעלות נסיון בטיפול בילדים, כמו גננות ואחיות ומורות וכו'. זאת כדי להתגבר על המחסור החמור במטפלות ובמשפחתונים.

ח"כ הרב יעקב אשר שיבח את ההחלטה להגדיל את התקן בתפוסת  הכיתות  במעונות: "זוהי החלטה נבונה. עדיף שילד יהיה במעון  צפוף יותר אך מסודר, מאשר במעון ללא השגחה כלל. ישנה בעייתיות בסנקציות שמטילים על מעונות שסרחו, ע"י הורדת מספר התקנים של הילדים במעונות. מדובר בענישה קולקטיבית כלפי שאר ההורים. צריך למצוא  סנקציה אחרת. קיבלתי מספר תלונות מבעלי מעונות ע"כ שנתקלים במצב של ביקוש יתר למסגרות בוגרים במקום פעוטות. על משרד הכלכלה למצוא פתרון נגיש, להסבת המסגרת ללא בירוקרטיה מיותרת"

יו"ר אגף מנהל ופניות ציבור בארגון נעמ"ת ונציגי ויצ"ו ואמונה, וכן יובלים, העלו את מצוקת בעלי המעונות העומדים מול הורים חסרי אונים שאינם יודעים מה יהיה על ילדיהם כמה שבועות לפני שנת הלימודים. הם טענו כי משרד הכלכלה לא מאשר להם לתת תשובות להורים שכבר התקבלו, עד תום הדיונים בערעורים השונים: "הורים רבים עדיין לא קיבלו תשובות, למרות שהתקבלו ואלפי ילדים נדחו רק בנעמ"ת ואין תשובה".

נציגי משרד הכלכלה הודו כי יש בעיה להודיע על קבלת ילדים לפני שיודעים את תוצאות הערעורים. הגב' יעקובוב מנהלת האגף למעונות יום אמרה: "כל אלה שלא התקבלו מקבלים הודעות שלא התקבלו, כדי שיוכלו לערער. הוצאנו אישור לכל מנהלות המעון להוציא את האישורים עם אלה שכן התקבלו למעון, עם הערה שייתכנו שינויים".

נציגות כלל הגנים והאימהות ציינו קושי גדול לקבל מענה טלפוני ממשרד הכלכלה. הקושי נובע מההחלטה להגדיל את מספר המעונות ואת מספר הנכללים בהם ולעסוק בשיבוץ הילדים ומתן אישורים למעונות. כל עובדי האגף גוייסו למערך חירום לדון באישורים למעונות, כדי לקלוט עוד ילדים. עוד עלה מצד נציגי משרד הכלכלה כי ישנם כ-600 ילדים שנרשמו באופן כפול. כך שמקומות אלה צפויים להתפנות בקרוב לטובת ילדים שלא נמצא להם מקום.

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר סיכם את הדיון: "אחרי המחאה החברתית, הובטחו מעונות ומשפחתונים לכל ילד. הנה אנו עומדים עם 9,000 ילדים, שאין להם לאן להיכנס בתחילת השנה. נפנה לשר הרווחה חיים כץ שאנחנו מברכים על שקיבל אחריות לתעסוקה ולמעונות. אנחנו מכירים את יכולותיו. יש לחזור מיד לבינוי והשכרה והכשרת מעונות ומשפחתונים. בנוסף יש לאתר מיידית עבור הורים שנדחו, מקומות פנויים באזור הקרוב ביותר. כן נדרוש שיסיימו מיד את שיבוץ הילדים. עד ה-15 לחודש, חייב כל הורה לדעת היכן הילד נקלט. לשם כך יש לאתר מיידית, את המקומות הפנויים מההרשמות הכפולות. אנו מבקשים שיינתן מענה טלפוני מהיר, לכל ההורים לגבי מצב הקבלה של ילדיהם למעונות.

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture